Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A6 A8 A9 A10 A12
|
B1 B7
|
C4 C6 C7 C8
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A3 A4 A6 A8 A10 A12
|
B2 B4 B5 B10
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11
|
B3
|
C6
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
A12
|
B6
|
C4 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B8
|
C1 C4 C6
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: A CONTABILIDADE FINANCEIRA COMO PARTE DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE I |
A Contabilidade Financeira como sistema de información cara aos usuarios externos. A normalización contable |
Conceito e importancia.
Normativa contable española e internacional.
O Plan Xeral de Contabilidade.
|
A Contabilidade Financeira como sistema de información para a xestión empresarial |
A conta como elemento base do sistema de información interno
Cadro de contas personalizado.
Boas prácticas. |
PARTE II. A PROBLEMÁTICA CONTABLE DOS PRINCIPAIS ELEMENTOS PATRIMONIAIS |
PARTE II |
Existencias |
Conceito e tipos.
Recoñecimento de compras e ingresos.
A problemática da valoración. |
Debedores e acreedores comerciais |
Tipos.
Recoñecemento e valoración.
Xestión dos dereitos de cobro. |
Inmobilizado |
Tanxible e intanxible.
Recoñecemento e valoración. |
Axustes de valor dos activos: Deterioros |
Recoñecemento e valoración. O principio de prudencia.
Deterioro do activo circulante.
Deterioro do inmobilizado. |
Instrumentos financeiros |
Conceito e clasificación.
Recoñecemento e valoración.
Activos e pasivos a coste amortizado. |
Provisions |
Conceito.
Recoñecemento e valoración.
Provisons a curto e a longo prazo.
|
Imposto de sociedades |
Marco xeral.
Recoñecemento do gasto por imposto sobre beneficios.
Método do efecto impositivo basado no Balance. |
Fontes de financiación propia |
Aportación de socios.
A autofinanciación.
Subvencions de capital. |
PARTE III. A CONTABILIDADE NO ENTORNO DO SISTEMA DE INFORMACIÓN DA EMPRESA |
PARTE III |
Software contable |
Características.
Evaluación.
Automatización de tarefas. |
O Sistema de Información Contable en relación con outros sistemas de información da xestión empresarial |
Xestión de almacens.
Xestión de contas con terceiros.
Xestión de persoal e nóminas.
Xestión comercial.
|
Organización das tarefas de rexistro e verificación contables |
Conciliacións e xustificación de saldos.
Liquidación de impostos.
Auditoria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A6 A7 B4 B7 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A2 A12 B2 B5 B10 C1 C4 C6 C7 |
6 |
19 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A9 A10 A11 B1 B6 B8 C5 C8 |
1 |
2 |
3 |
Obradoiro |
A5 A9 A10 A11 B6 B8 C5 C8 |
19 |
38 |
57 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B3 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizaranse tres probas tipo test. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen.
Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula.
Por último, as titorías en grupo reducido destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A8 B3 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A9 A10 A11 B1 B6 B8 C5 C8 |
Durante o curso realizaranse tres probas tipo test.
A primeira delas computa o 10% da evaluación final. A segunda e a terceira un 20% cada unha delas.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das
oportunidades de avaliación.
Quere iso dicir que: 1) en ambas as dúas probas de avaliación teranse en
conta as cualificacións obtidas nas probas de resposta múltiple, que supoñen,
en conxunto, o 50% da cualificación final; 2) o exame correspondente á proba obxetiva, en ambas as dúas oportunidades de avaliación, cualifícase sobre 5
puntos (o 50% da avaliación final)
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, realizarase unha proba mixta
encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
Os criterios de puntuación de cada unha das probas daranse a coñecer no
momento da proba e subministraranse xunto co enunciado desta.
As probas non realizadas puntúan como cero. As realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final.
A cualificación de "non presentado" corresponde ao alumno que non
participase en ningunha proba de avaliación ou o fixese NUNHA SOA das probas
de resposta breve.
Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da proba son
os básicos para contestar ao exame: lapis, bolígrafo ou pluma, goma de borrar
e calculadora electrónica non programable.
Está expresamente prohibido o acceso ao recinto do exame con: a) teléfonos
móbiles e calquera outros dispositivos capaces de comunicación a distancia
e/ou de almacenamento de información; b) apuntamentos, anotacións, libros ou
material similar que non fose expresamente autorizado na convocatoria do
exame ou na páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma
supón o que se considere como realizada a proba en fraude e iso con
independencia de que quen teña no recinto da proba tales dispositivos ou
material sinalado os utilizase ou non no curso desta.
O alumno ha de acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na
Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa
súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co
profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia
se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o
mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2008). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC) . Centro de Estudios Financieros
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting.. Prentice Hall
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2007). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
|