Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar na comprensión da lóxica financeira |
A1
|
B1 B2
|
C6 C8
|
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento |
A1 A3
|
B3 B7 B10
|
C4
|
Saber avaliar un investimento non financeiro |
A2 A4 A5 A6 A8 A11
|
B5 B8
|
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas |
A5 A9
|
B3 B5 B7
|
C5 C7
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro |
A10 A11
|
B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Avaliación de proxectos de investimento. O valor. |
Introdución á avaliación de investimentos.
Fundamentos e fases do modelo de avaliación.
Os fluxos de caixa (método directo)
O valor actual neto
A taxa interna de rendemento
Outros criterios: O payback e o indice de rendibilidade |
O risco dos proxectos individuais |
Risco e incertidume
Análise de sensibilidade.
Introdución á simulación.
As árbores de decisión.
|
Modelos avanzados de avaliación de investimentos |
Os fluxos de caixa (método indirecto)
O investimento en equipos.
Decisións de investimento con racionamento de capital.
Enfoques de decisión multicriterio. AHP. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A8 A10 A11 B1 B6 B7 B10 C1 C4 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C7 |
25 |
50 |
75 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C5 C6 C7 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A3 A4 A8 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos xerais do tema. |
Estudo de casos |
Formularanse e analizaranse proxectos de investimento reais ou realistas. Ademais de utilizar casos expostos polo equipo docente, traballarase sobre proxectos desenvolvidos polo alumnado. |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento e aplicación de modelos de análise mediante folla de cálculo e/ou software específico |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico - práctico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
|
Descrición |
As actividades prácticas desenvolveranse nas aulas e como extensión delas, o cal require, pola súa propia natureza, unha supervisión por parte dos docentes.
Programaranse 4 horas de seminarios (titorías en grupos reducidos) nas que se poderán atender dúbidas individuais. Ademáis, o alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado polo profesorado para a atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A4 A8 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 |
Cunha orientación eminentemente práctica, pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe, as habilidades e competencias desenvolvidas polo alumnado. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C5 C6 C7 |
As TIC teñen nesta materia un papel instrumental. En consecuencia, aínda que non se valorará directamente a seu dominio, nalgúns casos prácticos avaliados poderían utilizarse ferramentas informáticas. |
0 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C7 |
Valorarase a capacidade de formular e resolver modelos de avaliación de proxectos de investimento. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación son aplicables con total uniformidade nas oportunidades de Xuño e Xullo, e tamén aos estudantes a tempo parcial. O conxunto das actividades prácticas, de clase pondera un 50% na avaliación. Estas actividades están integradas no proceso de aprendizaxe desenvolvido nas clases, polo que só poderán ser valoradas cando levan a cabo de acordo coa programación prevista do grupo correspondente. No cálculo da avaliación continua obviarase o resultado obtido na proba con peor cualificación (ou non realizada). De acordo coa normativa aplicable, os exámes deberán realizarse nas datas oficias establecidas, agás nos casos excepcionais expresamente previstos na normativa académica; e a cualificación de "non presentado" outorgarase só cando se participe en actividades que teñan un peso na avaliación inferior ao 20% (independentemente da cualificación acadada). Na convocatoria adiantada a avaliación realizarase mediante unha proba específica comprensiva da totalidade dos contidos e competencias da materia, na que se valorará a capacidade de formular e resolver modelos de avaliación de proxectos de investimento.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Castro, A.S. e Iglesias Antelo, S. (2000). Métodos Cuantitativos de Selección de Inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo Edicións
BREALEY, R.A.; MYERS, S.C y ALLEN, F. (2010). PRINCIPIOS DE FINANZAS CORPORATIVAS, 9ª ed.. MacGraw-Hill
(). Principles of Corporate Finance. |
Dada a orientación á práctica da materia, o texto de "Casos prácticos" constitúe unha axuda fundamental para a súa preparación. Por outra banda, cómpre sinalar que o texto teórico seleccionado considérase bibliografía básica tamén nas materias Teoría do Financiamento (3º curso de A.D.E.) e Planificación Financeira (4º curso). Outras edicións do mesmo manual, ou doutros relacionados nos que participan algúns dos seus autores, proporcionan tamén axuda para a maioría dos conceptos tratados. |
Bibliografía complementaria
|
Suárez, A. (2005 ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P (2006). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel. . Madrid: Delta
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. . Editorial Reprografía del Noroeste, A Coruña
Pindado García, J. (2012). Finanzas Empresariales.. Madrid: Paraninfo
Doldán, F. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. . Santiago: Tórculo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Matemáticas II/611G02010 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Financiamento/611G02021 | Planificación Financeira/611G02034 |
|
Observacións |
O único dispositivo electrónico permitido nas aulas (a excepción, lóxicamente, das desenvolvidas mediante TICs) é a calculadora científica non programable. |
|