Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas |
A1 A3 A4 A10
|
|
C3
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A2 A3 A4 A10
|
B7 B2 B3
|
C4 C8
|
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos |
A1 A2 A3 A4 A10
|
|
C1
|
Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita |
A2 A3 A4 A10 A12
|
B8 B12 B3
|
C1 C3 C6 C7
|
Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos |
A2 A3 A4 A9 A10
|
B8 B1 B5
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica |
A4 A8
|
B2 B3
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Presentación da materia (semana do 6 de febreiro) |
Introdución sobre a relación entre o Cine e o Dereito. |
Tema: "Nacións Unidas e operacións para o mantemento da paz"
(semana do 6 de febreiro)
|
Película: “Hotel Rwanda", Terry George, EE.UU, 2004.
Prof.: Marta Sobrido Prieto
Area: Dereito Internacional Público |
Tema: "Justicia transicional"
(semana do 13 de febreiro)
|
Película: “Invictus", Clint Eastwood, EEUU, 2009.
Prof.: Carolina Pereira Saez
Área: Filosofía do Dereito
|
Tema: "Una aproximación a cuestiones penales de relevancia: del error de tipo a los tipos penales en concreto, pasando por el "iter criminis" y las circunstancias modificativas de la responsabilidad penal.
(semana do 20 de febreiro)
|
Película: “Crash", Paul Haggis, EE.UU, 2004.
Prof.: Eva Souto García.
Area: Dereito Penal. |
Tema: "El contrato de agencia"
(semana do 6 de marzo) |
Película: "Jerry Maguire", Cameron Crowe, EEUU, 1996.
Prof.: Angélica Díaz de la Rosa
Area: Dereito Mercantil |
Tema: "Algunas cuestiones de Derecho Sucesorio y el proceso de incapacitación"
(semana do 13 de marzo) |
Película: "El secreto de vivir", Frank Capra, EE.UU, 1936.
Prof.: Marcos López Suárez
Area: Dereito Civil |
Tema: "El gobierno de la Monarquía española durante la Edad Media"
(semana do 20 de marzo) |
Película: "Alatriste", Agustín Díaz Yañes, España, 2006.
Prof: Eduardo Cebreiros Álvarez.
Area: Historia do Dereito. |
Tema: "Turismo Divorcista"
(semana do 27 de marzo) |
Película: "Hooneymoons", Goran Paskaljevi, Serbia, 2009.
Prof.: Joaquín Vara Parra.
Área: Dereito Internacional Privado. |
Tema: "La tortura y el error judicial. Las garantías procesales como forma de acercarse a la verdad"
(semana do 3 de abril) |
Película: “El crimen de Cuenca", Pilar Miró, España, 1979.
Prof.: Ana Neira Pena.
Area: Dereito Procesual |
Tema: A regulación xurídica da explotación dos recursos naturais mineiros
(semana do 24 de abril de abril)
|
Película: “Tierra prometida", Gus Van Sant, 2012
Prof.: Carlos Amoedo Souto
Área: Dereito Administrativo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 |
0 |
67.5 |
67.5 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A9 C3 C8 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Trala sesión os alumnos terán que realizar obrigatoriamente un comentario por escrito sobre as cuestións xurídicas plantexadas na película. O comentario será entregado na sesión seguinte.
|
Discusión dirixida |
A proxección da película irá precedida dun breve comentario do profesor no que se darán certas claves para o visionado da película. Trala proxección o profesor plantexará reflexións ou cuestións coa finalidade de fomentar o debate entre os estudantes |
Análise de fontes documentais |
Para a elaboración do comentario, os alumnos terán que consultar ou manexar as fontes legais oportunas e a bibliografía e xurisprudencia que recomende o profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Mediante as titorías, os alumnos recibirán a orientación necesaria durante a realización dos seus estudios para superar as dificultades que xurdan na súa aprendizaxe |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 |
Valoraranse de 0 a 10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5 puntos para superar a materia. |
80 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 |
Valoraranse as intervencións dos alumnos ante as cuestións que plantexen os profesores no comentario posterior á proxección da película |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación será de carácter continuo. A nota final do alumno determinarase sobre a seguinte base
1. Asistencia
e participación na clase. Para poder superar a materia pedirase un mínimo de
asistencia ao 80% das sesións: o menos 7 das 9 sesións programadas. O
incumprimento desta esixencia presupón que o alumno opta por non
presentarse a materia. Tendo presente ademais que a materia é presencial,
establécese que aqueles alumnos que non acaden o mínimo do 80 % de
asistencia ao longo do curso non poderán presentarse a segunda oportunidade de xullo. 2. Portafolio
do alumno cos comentarios de tódalas películas proxectadas no
curso. Valoraranse de 0 a
10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a
expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno
deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5
puntos para superar a materia. A media farase sempre cas 10 mellores
calificacións.
No caso de que un
alumno asista a unha sesión e non entregue o preceptivo
traballo ou o entregue fora de prazo, entenderase que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a asistencia computará a efectos das
esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota media e para
precisar a posibilidade de acceder á segunda oportunidade de xullo.
O alumno que non
asista a unha sesión, sen motivo xustificado, pero entregue o traballo terá
a nota de Non Presentado a sesión e o traballo non se lle puntuará. Desta
forma, a ausencia do alumno a esa sesión tense en conta a hora de calcular a
asistencia mínima para superar a esixencia da presencialidade mínima dun 80%.
Contrariamente,
no caso de que exista unha causa xustificada para a ausencia en algunha das sesións, o
alumno poderá facer igualmente o traballo da sesión á que non puido asistir.
Para elo precisa xustificar documentalmente a ausencia e entregar o traballo no
prazo establecido para todos os alumnos, esto é, na sesión seguinte. Esa nota
computará a tódolos efectos na media. No caso de que se xustifique a falta e
non se entregue traballo procederase de xeito ordinario, esto é, entenderase
que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a ausencia xustificada computará a
efectos das esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota
media e para precisar a posibilidade de acceder as convocatorias de setembro e
decembro. Os alumnos que,
cumprido o requisito de asistencia mínima, non superen o 5 poderán presentarse na segunda oportunidade de xullo. Para superar a materia os alumnos han de presentar os traballos que lle falten ou
que estean suspensos, coas mesmas condicións de contido impostas durante o
curso. Esa nota será sumada a obtida ao longo do curso e así obterase unha nova
media.
Actividades
voluntarias. As actividades voluntarias, individuais ou de
grupo, serán tomadas en consideración para subir a nota do alumno. Estas
actividades ofreceranse polo docente de cada sesión cando este o considere
procedente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
- Rivaya, Benjamín y de Cima, Pablo (2003). Derecho y cine en 100 películas. Una guía básica. Tirant lo Blanch, Valencia
- Gómez Gar, Juán Antonio (Ed.) (2008). Derecho y cine: el Derecho visto por los géneros cinematográficos. Tirant lo Blanch, Valencia
- San Martín Segura, David / Susín Betrán, Raúl (Coords) (2009). Derecho y política en la seguridad del riesgo. 8 propuestas de cine. Universidad de La Rioja, Logroño
- San Miguel Pérez, Enrique (2003). Historia, derecho y cine. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
- Pernas García, José (Coord.) (2008). O ensino do dereito a través do cinema: unha perspectiva interdisciplinar. Materiais didácticos para un sistema ECTS. . Universidade de A Coruña, A Coruña
(). Revista Proyecto DeCine, Publicación on-line de la Red de profesores para la elaboración de materiales didácticos para la enseñanaza del Derecho a través del Cine. http://proyectodecine.wordpress.com/about-2/
- Presno Linera, Miguel Ángel (2006). Una introducción cinematográfica al Derecho. Tirant Lo Blanch, Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|