Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolvemento das catro destrezas, con especial atención ás destrezas relacionadas coas presentacións orais. |
AI1 AI5 AI6 AI8 AI15
|
BI2 BI4 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
|
Utilización de recursos bibliográficos, incluíndo o acceso por Internet. |
AI4 AI10
|
BI8 BI9 BI13 BI14
|
|
Xestión do tempo de traballo e a organización dos recursos dispoñibles, establecendo prioridades, e identificando e corrixendo erros. |
AI7 AI10
|
BI3 BI10 BI13 BI14 BI15
|
|
Potenciación da capacidade para traballar en contornas cooperativas, pluridisciplinares e plurilingües. |
AI2 AI3
|
BI1 BI3 BI5 BI11 BI12 BI14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Applied Linguistics and the teaching of English. (A Lingüística Aplicada e o Ensino do Inglés)
Descrición:
Introdución ao curso. Prestarase atención a definicións de conceptos craves, e farase un breve repaso das principais disciplinas que se poden encadrar dentro da mesma. |
1.1. Introduction. Second language learning and acquisition: definitions
1.2. Historical review of the study of second language acquisition.
Theories: Behaviorism, Universal Grammar, Krashen and the Monitoring Hypothesis, Input and Interaction, Social models, Cognitivism, Competence, Performance and Communicative Competence, Interlanguage.
Practice: Second Language Teaching and Learning, Stages in Second Language Acquisition (Critical period); Proficiency. |
2. Current issues in the teaching of English as a Foreign Language. (Cuestións de relevancia actual no Ensino do Inglés como Lingua Estranxeira)
Descrición
Esta unidade servirá para familiarizar ao alumnado sobre as últimas tendencias no ensino do inglés con especial referencia á aproximación comunicativa. A continuación, presentaranse as achegas máis importantes do Marco Común Europeo con especial énfase nos distintos descriptores de referencia para cada unha das destrezas. Presentarase o Portfolio Europeo das Linguas. |
2.1. New tendencies and approaches to the teaching of English.
2.1.1. Factors in Successful English Teaching. The Communicative Approach.
2.1.2. Content and Language Integrated Learning (CLIL)
2.2. The Common European Framework for the teaching and learning of languages and The European Language Portfolio (PEL) |
3. Conducting research in Second Language Acquisition and Teaching. (A Investigación na Adquisición e Ensino dunha Segunda Lingua)
Descrición
Daranse pautas para realizar investigación de carácter empírico no campo da adquisición e aprendizaxe do inglés. Enfoque especial no uso de bibliografía especializada, instrumentos de investigación e análise de datos. |
3.1. Introduction.
3.2. Planning a project.
3.3. Possible Themes: 1.Age and Second Language Acquisition
2. Motivation and Second Language Acquisition
3. Interlanguage
4. Social factors and second language acquisition
5. Gender and Second Language Acquisition
6. Stages of Second Language acquisition.
8. Teaching methods and learning English.
3.4. Possible structure and organisation of a language learning project.
3.5. Practical task. The preliminary design of a research project.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A7 A10 B12 B14 |
0 |
20 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B6 B8 B10 B11 B13 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 |
1 |
10 |
11 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 |
0 |
22 |
22 |
Seminario |
A4 A5 A8 B4 B5 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Esixirase a lectura de artigos e capítulos que traten dos temas do curso. |
Aprendizaxe colaborativa |
Os alumnos realizaran actividades en clase, en parellas e en grupos. |
Presentación oral |
Os alumnos presentarán nuns 10 ou 15 minutos os resultados do seu proxecto de investigación. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Os alumnos realizarán un traballo de investigación dunhas 12 páxinas. Explicarase este traballo con máis detalle en clase ou a través da páxina correspondente da plataforma Moodle. |
Seminario |
Interacción cos compañeiros e co profesor para a realización de tarefas na aula. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O seminario consiste en intercambio de coñecementos adquiridos durante a investigación individual ou en grupo na aula.
O foro virtual consiste na investigación e intercambio de opinións de forma virtual.
O proxecto de investigación acerca da adquisición e ensino do inglés realizarase durante o curso de forma individual ou en grupo.
A presentación oral levará a cabo en clase e consiste en presentar os resultados da lectura e do estudo individual ou en grupo realizado polos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A4 A5 A8 B4 B5 |
Traballos durante o curso, baseadas nas sesións maxistráis e a leitura propia. Lectura e comentario dun primeiro texto (10) Segunda lectura e comentario dun texto (10) Presentación / Ensino dun elemento de léxico / sintaxe do inglés en clase(10). |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B6 B8 B10 B11 B13 |
Participación nas actividades de clase |
10 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 |
Presentación oral na aula, baseada no traballo de investigación e/ou leitura. |
20 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 |
Realización dun traballo de investigación dunhas 12 páxinas de duración. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais. Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo. Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado. Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Palacios Martínez, Ignacio M., Rosa Alonso, Mario Cal, Paula López Rúa e José Ramón Varela (2007). Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas. En Clave, Madrid
Lightbown, Patsy M. e Spada, Nina (1993). How Languages are Learned. Oxford University Press, Oxford
Harmer, Jeremy (1994). How to Teach English. Longman, Harlow
Krashen, S. D. (1982). Second language acquisition and second language learning. . Oxford: Pergamon press
Ellis, Rod (2003). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford |
As fontes mencionadas son de natureza xeral. Unha bibliografía máis específica de todos os temas será proporcionada na plataforma Moodle e en clase. |
Bibliografía complementaria
|
Fernández Pérez, Milagros (ed.), (1996). Avances en Lingüística Aplicada. Servizo de Publicacións da Universidade, Santiago
Vez Jeremías, José Manuel (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Ariel, Barcelona
Brown, H. Douglas (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall Regents, Englewood Cliffs, N. J
Muñoz, Carme (ed.), (2000). Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Ariel, Barcelona |
As fontes mencionadas son de natureza xeral. Unha bibliografía máis específica de todos os temas será proporcionada na plataforma Moodle e en clase. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|