Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Novos Enfoques nos Estudos Literarios e Culturais Código 613584102
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Paz Gago, Jose Maria
Correo electrónico
jose.maria.paz.gago@udc.es
Profesorado
Paz Gago, Jose Maria
Correo electrónico
jose.maria.paz.gago@udc.es
Web
Descrición xeral Aproximación a novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais: estudos de xénero (feminismos, teoría de xénero, “Queer Studies”), multiculturalismo e etnocrítica, teoría e crítica postcolonial, ecocrítica: literatura e medioambiente.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. AM1
AM4
AM6
AP1
BP5
BP7
CM1
CM2
CI2
CI3
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. AP1
BP1
BP3
BP8
CM4
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. BP1
BP3
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. AM2
AM3
AM5
BM3
BP1
BP2
BP4
CM3
CM5
CM6
CI1
Coñecer as correntes teóricas da ciencia literaria AM7
AM8
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. AP1
BP3
CM2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. BP1
BP3
CM2
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. AP1
AI1
BP1
BP3

Contidos
Temas Subtemas
1. Novos enfoques nos estudos comparados

1.1. O novo paradigma dos estudos comparatistas.
1.2. Literatura e tecnoloxías.
1.3. Literatura e moda. Da Fashion Theory á Semiótica da moda.
2. Literatura, Arte e Moda. Relaciones intertextuais. 2. 1. A literatura como fonte para a historia da Moda.
2.2. A Moda como sistema artístico e a súa su relación coa literatura e as artes plásticas.
2.3. Novela contemporánea e moda.
3. Corrientes novelísticas e evolución da moda. 2.1. Art-à-porter. Da novela realista á Belle Époque.
2.2. Prêt-à-porter. Novela norteamericana do século XX.
2.3. Net.à-porter. Narrativas transmediáticas e novas formas da moda.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A8 C1 C3 C4 11 22 33
Traballos tutelados A3 A5 A10 A12 C7 C5 C6 0 20 20
Análise de fontes documentais A1 A2 A4 B5 B7 B8 B10 B3 B11 0 16 16
Presentación oral A6 A12 B4 B6 C2 C9 C8 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos novos enfoques comparatistas: literaturae tecnoloxías, literatura e moda.
Traballos tutelados Traballos relacionados coa materia, é dicir, análise da temática vinculada á moda presente en obras literarias contemporáneas.
Análise de fontes documentais Estudo de obras literarias nas que a moda é determinante narrativamente.
Presentación oral Presentación de análises de textos literarios na súa relación coa moda

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Orientación nos traballos de investigación tutelados, sobre as obras literarias como fontes documentais da historia da moda e técnicas de presentación oral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A6 A12 B4 B6 C2 C9 C8 Valorarase a exposición dos traballos na aula. 30
Traballos tutelados A3 A5 A10 A12 C7 C5 C6 Traballo de investigación individual u en grupo sobre o contido da materia. 70
 
Observacións avaliación
<p>Arbitraranse medidas para a avaliación das personas matriculadas a
tempo parcial que obteñan a dispensa académica; estes estudantes deben
poñerse en contacto cos profesores da materia ao comezo do curso</p><p>Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán una segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Umberto ECO dir. (2002). Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
Jean BAUDRILLARD (1987). De la séduction. Paris: Galilée
José María Paz Gago (2016). El Octavo Arte. La moda en la sociedad contemporánea. A Coruña: Hércules
P. BOURDIEU (1986). Il corpo rivestito. Bari: Edizione dal Sul
Carmen BERNÍS MADRAZO (1979). Indumentaria medieval española. Madrid: Instituto Diego Velázquez del CSIC
Algirdas J. GREIMAS (1948). La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque. Paris: PUF
Jean BAUDRILLARD (1968). Le système des objets. París: Gallimard
José María Paz Gago (2016). Moda & Seduçâo. Sao Paulo: Estaçâo das Letras e Cores
Guido DORFLES (1979). Moda &amp; Modi (Ed. esp., Moda y modos). Valencia: Engloba (2012)
Patrizia CALEFATO ed. (1999). Moda e Cinema. Bari: Costa &amp; Nolan
Joan DEJEAN (2005). The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo con. San Sebastian: Nerea

Bibliografía complementaria Ugo VOLLI (1988). Contro la Moda. Milano: Feltrinelli
Gilles LIPOVETSKY (2006). Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (2003). Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques. París: Gallimard
Gilles LIPOVETSKY (1987). L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes. París: Gallimard
Thorstein VEBLEN (1899). The Theory of the Leisure Class. Pennsylvania State University: Electronic Classics Series
Ugo VOLLI (2001). “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”. DeSignis, 1, pp. 57-68

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías