Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ter capacidade de análise, valorar e exercer o coñecemento desde un punto de vista crítico. |
AM5 AM6 AM7 AM9
|
BP3 BP4 BP5
|
CM3 CM5
|
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas para a investigación en humanidades. |
AM2 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM9 AI3
|
BP1 BP5 BP8 BI1
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CI2 CI3
|
Elaborar textos escritos académicos de diversa tipoloxía. |
AI1
|
BP1 BP5 BP7 BI2
|
CM1 CM5 CI1
|
Ser capaz de realizar unha presentación oral sobre un asunto literario e/ou cultural concreto. |
AM5 AM6
|
BM2 BM3 BP7 BI2 BI3
|
CI1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Aspectos introdutorios |
Nocións preliminares |
2. Tipos de traballos de investigación |
Traballo fin de mestrado, relatorio, tese, artigo, edición crítica, monografía etc. |
3. Organización do traballo de investigación |
- Escolla do tema
- Hipótese(s) previas
- Obxectivos
- Escolla do título
- Metodoloxías
- Corpus
- Conclusións
|
4. Obtención e clasificación da información |
- Selección de fontes (documentais, bibliográficas etc.)
- Recursos de información
- Aproximación ás bases de datos |
5. Aspectos formais |
- Estruturación do traballo
- A redacción
- Resumos e palabras chave
- Normas internacionais de citacións bibliográficas
- Citacións e notas (funcións e sistemas)
- Criterios gráficos
- Índice(s) |
6. Presentación dos traballos |
- Ferramentas para a expresión oral
- Preparación da exposición
- O acto de defensa de traballos de investigación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
10 |
30 |
40 |
Seminario |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
B2 B10 B3 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Nestas sesións o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos da materia.
Contémplanse, entre outras, a análise de fontes documentais, a resolución de problemas ou o emprego das TIC.
|
Seminario |
Nas sesións dedicadas ao seminario desenvolverase o traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. |
Traballos tutelados |
Consistirá na realización dun breve ensaio, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
Presentación oral |
Exposición oral, na aula, do traballo tutelado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora orientará aos e ás estudantes, ofrecéndolles a axuda necesaria para a realización dos traballos e das presentacións orais, especialmente en cuestións como a escolla do tema, a metodoloxía ou a selección das fontes de información.
A orientación realizarase de forma individualizada e persoalmente, aínda que tamén poderán ser facilitadas inidicacións escritas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 |
Avaliación do ensaio breve que cada alumno/a realizará, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. |
40 |
Seminario |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
Traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. O alumnado deberá participar activamente nestas sesións. |
20 |
Presentación oral |
B2 B10 B3 |
Avaliación da presentación oral do traballo tutelado. |
20 |
Obradoiro |
A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 |
Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Así mesmo, no traballo tutelado deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10, para poder sumar os restantes elementos avaliables. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades solicitados no prazo fixado. Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións etc.). No caso de que se produzan deficiencias deste tipo, estas serán penalizadas na cualificación. As persoas matriculadas a tempo parcial e que obtiveren dispensa académica deberán pórse en contacto coa profesora para fixar os traballos que deberán entregar. A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar o traballo tutelado e/ou cando tiver entregado un número das actividades contempladas inferior ao 50%. As persoas que non superaren a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, o traballo tutelado (70%) e realizar unha breve exposición oral do mesmo (30%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcina Franch, J. (1994). Aprender a investigar: métodos y trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales). Madrid: Compañía Literaria
Soriano, R. (2008). Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba: Berenice
Eco, U. (2001). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. Barcelona: Gedisa
Phillips, E. M. / Derek, S. P. (2005). La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca
López Yepes, J. et al. (2005). Las tesis doctorales. Producción, evaluación y defensa. Madrid: Fragua
Pantoja Vallejo, A. (coord.) (2009). Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación. Madrid: EOS Universitaria
Dias, M. O. (2008). Manual de sugestões para estudantes: estudar e fazer trabalhos académicos com método . Viseu: Psico & Soma
Montolío, E. (coord.) (2009). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Fernandes, A. J. (2002). Métodos e Regras para Elaboração de Trabalhos Académicos e Científicos. Porto: Porto Editora
Estrela, E. (coord.) (2009). Saber Escrever uma Tese e Outros Textos. Lisboa: Dom Quixote
Briz, A. (coord.) (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar
Sierra Bravo, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo |
Proporcionaranse outros recursos bibliográficos específicos e en liña para os temas tratados nesta materia a través da plataforma Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Recursos para a investigación da literatura/613484007 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|