Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a tipoloxía de espazos reservados polos medios de comunicación ao campo literario e as relacións do poder mediático coa literatura, con especial atención ás sociedades con concorrencia de sistemas literarios. |
AM1 AM2
|
BP3 BP5
|
CM5
|
Coñecer e manexar as ferramentas de recusos de investigación deste campo, así como os principais focos de información e de reflexión teórica relativas aos estudos das relacións entre a literatura e as producións espectaculares e saber integrar as achegas dos principais grupos investigadores do ámbito académico |
AM2 AI3
|
|
CM5
|
Concibir e desenvolver un pequeno traballo individual de pesquisa, rigoroso e orixinal, en que se analise de maneira especializada ora as tensións centro-periferias do sistema literario que se producen nos "media", ora os novos modelos repertoriais que se someten a sanción desde os medios de comunicación alternativos. |
AM3 AM9
|
BP3 BP7
|
CM1 CI3
|
Traballar en pequenos grupos para seleccionar e comentar exemplos significativos de literatura hipertextual ou da relación das culturas minorizadas do noso contorno coa internet. |
AM2 AM5 AI1 AI3
|
BP1 BP5
|
CM6
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
|
BP2 BP4
|
CI1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Poder mediático e literatura |
1.1. Espazos literarios nos medios de comunicación
1.2. Media e crítica literaria: a canonización nos medios
1.3. Heteronomía mediática do campo literario?
1.4. Os medios de comunicación en sociedades de concorrencia de sistemas literarios
|
2. Literatura e cibercultura |
2.1. As culturas minorizadas e a rede: o caso da literatura
2.2. Materialidades e modelos repertoriais novos: tensións centro-periferias no sistema literario
2.3. Literatura dixitalizada e literatura dixital. Do texto ao hipertexto: estruturas narrativas postmedia
2.4. Transculturación e suprasistema literario: a república mundial das letras
2.5. Ciberliteratura: análise de exemplos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A3 A14 A9 A12 B10 C1 C7 C5 C6 C9 |
0 |
26 |
26 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 B5 B7 B8 C5 |
0 |
3 |
3 |
Discusión dirixida |
A9 B4 B5 B6 B10 C7 C5 C9 |
10 |
5 |
15 |
Presentación oral |
B4 C1 C7 |
5 |
2 |
7 |
Lecturas |
A1 A2 A5 B7 C9 C1 |
0 |
22 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumnado realizará dous traballos tulelados breves.
O primeiro, individual, consistirá nunha investigación orixinal, rigorosa e de extensión limitada, ben das tensións que teñen lugar nos "media" entre o centro e as periferias do sistema literario, ben dos novos modelos repertoriais que se someten a sanción desde os medios de comunicación alternativos.
O segundo, realizado en pequenos grupos, consistirá na selección e comentario de exemplos significativos de literatura hipertextual ou da relación das culturas minorizadas do noso contorno coa internet.
O primeiro traballo incorporarase a un espazo de traballo colaborativo on-line onde poderá ser retro-alimentado polos compañeiros. O segundo exporase oralmente en sesión presencial.
Nas primeiras sesións serán determinadas tanto a data de comunicación do tema e ponderación co profesor e os compañeiros das estratexias de elaboración -no espazo de traballo colaborativo-, como a de incorporación a ese espazo virtual da versión definitiva. Tamén se combinará co alumnado as sesións presenciais destinadas á presentación oral do traballo grupal.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Acompañarase, presencialmente ou através de ferramentas de comunicación asíncrona, eventos científicos e divulgativos relacionados cos contidos da materia. |
Discusión dirixida |
As sesións consistirán principalmente na realización de discusións dirixidas polo profesor en que o alumnado deberá participar activamente. Previamente, as/os estudantes deberán preparar as discusións coa lectura dos artigos especializados indicados.
Tamén se realizarán discusións dirixidas asíncronas, através do espazo de traballo colaborativo en liña. |
Presentación oral |
Destinaranse as sesións presenciais pertinentes á presentación oral dos traballos grupais tutelados, destinando uns minutos ás preguntas e retroalimentación dos mesmos por parte dos outros grupos. |
Lecturas |
Será preciso realizar nos prazos determinados unha serie de lecturas básicas previas ás sesións, así como as necesarias para a elaboración dos traballos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Através destas metodoloxías avaliarase a evolución individual de cada alumno ou alumna, de maneira que en calquera momento se podan activar mecanismos compensatorios ou de consolidación de coñecementos ou destrezas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A14 A9 A12 B10 C1 C7 C5 C6 C9 |
O traballo invidivual breve representará o 30% da cualificación final. Terase en conta a ponderación co profesor e os compañeiros de tema e fontes (5%), que será recíproca, isto é escoitará o que se lle di da súa elección e el/ela mesmo/a ponderará ás dos compañeiros/as; a calidade do mesmo (20%) e a retroalimentación dos traballos dos compañeiros (5%).
O traballo grupal representará o 20% da cualificación final.
|
50 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 B5 B7 B8 C5 |
A asistencia aos eventos programados será avaliada até ao 5% da cualificación final. |
5 |
Discusión dirixida |
A9 B4 B5 B6 B10 C7 C5 C9 |
A participación activa e con argumentos madurecidos e criativos nas discusións dirixidas presenciais ou asíncronas representará o 35% da cualificación final. |
35 |
Presentación oral |
B4 C1 C7 |
Serán avaliadas tanto a presentación oral do traballo tutelado (5%) como a participación retroalimentadora nos outros traballos (5%). |
10 |
|
Observacións avaliación |
Non será posíbel a superación da materia sen a participación activa nas discusións dirixidas nin da presentación, dentro dos prazos, do traballo tutelado. O alumnado de ensino semipresencial ou con dispensa académica deberá acompañar el curso através das ferramentas de comunicación asíncrona determinadas polo docente nos prazos específicos que se estabelecerán a tal efecto e que o profesor comunicará ao alumnado afectado no inicio do curso. Na segunda oportunidade (xullo) o alumnado será avaliado cos mesmos criterios e coas mesmas porcentaxes que na oportunidade anterior. No caso de non ter realizado durante o cuadrimestres alguna das actividades avaliábes, abrirase un novo prazo para a súa presentación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cordal Fustes, X. (2002). "25 puntos sobre a actuación social da literatura galega", en A trabe de ouro 51, 85-94. .
Cochón Otero e Rábade Villar (2004). "A crítica no campo literario. Teorías críticas e identidades emerxentes", en Arturo Casas (coord.) Elementos de crítica literaria, 161-204. Vigo: Xerais
Garcia Diniz, L. A. (2005). "Cibercultura e literatura: hipertexto e as novas arquiteturas textuais", en Alea. Estudos neolatinos vol. 7 no. 2. Rio de Janeiro
Poster, M. (2004). "La ciberdemocracia: Internet y la esfera pública", en Sánchez-Mesa (ed.) Literatura y cibercultura, 177-197.
Fernández Castillo, C. (2009). "La condición postmedia: nuevas posibilidades narrativas en la era digital", en Martínez Díaz e Navío Castellano (eds.) Literaturas de la (pos)modernidad, 163-178.. Madrid: Editorial Fragua
Aarseth, E (2004). "La literatura ergódica", en Sánchez-Mesa (ed.) Literatura y cibercultura, 117-145. Madrid: Arco Libros
Pajares Tosca, S. (1997). "Las posibilidades de la narrativa hipertextual", Espéculo nº 6 .
Sapiro, Gisèle (2007). "Pour une approche sociologique des relations entre littérature et idéologie". Contextes, "L'idéologie en sociologie de la littérature (fev. 2007).
Gullón, G. (2008). "¿Es legítima la crítica literaria?", en Una venus mutilada. La crítica literaria en la España actual, 129-149. . Madrid: Biblioteca Nueva
Rodríguez Reyes, C. (2005). Hipertexto y literatura en Red. El relato digital, los escrilectores y la Cibercultura, Revista TEXTOS de la CiberSociedad, 7 .
Werner, M. (1994). La place relative du champ littéraire dans les cultures nationales", en Espagne, Michel e Werner, Michael, eds., Philologiques III. Qu'est ce qu'une littérature nationale? Approches pour une théo. Paris: Éditions de la Maison de Sciences de l'Homme
Martel, F. (2014). Smart : Internet(s) : la investigación. Madrid: Taurus |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Aarseth, E.
J. (1997). Cibertext. Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore &
London: The Johns Hopkins University Press
Abuín González, A. (2006). Escenarios del caos. Entre la hipertextualidad y la
performance en la era electrónica. Valencia: Tirant lo Blanch
Aguirre Romero, J. M. (2005). "El fluído literario. Internet y la
literatura", en Espéculo. Revista de estudios literarios. Universidad
Complutense de Madrid nº. 51 (accesíbel en
http://www.ucm.es/info/especulo/numero31/.
Aguirre Romero, J. M. (). “Literatura en Internet: ¿Qué encontramos en la
WWW?" (accesíbel en:
http://www.ucm.es/info/especulo/numero6/lite_www.htm).
Borràs Castanyer (ed.) (2005). Textualidades electrónicas. Nuevos escenarios
para la literatura. Barcelona: Editorial UOC
Casanova, Pascale (2001). La República mundial de las Letras. Barcelona:
Anagrama
Figueroa, Antón (2002). "Literaturas minoritarias: autonomía e relacións
interliterarias", en Anuario de estudos literarios galegos, 2002, 55-67.
Joyce, M. (1999). Othermindedness. Michigan: The University of Michigan Press
Landow, George P. (2006). Hypertext 3.0 : critical theory and new media in an
Era of Globalization. Baltimore : Johns Hopkins University Press
Landow, Georg P. (comp.) (1997). Teoría del hipertexto. Barcelona: Paidós
Mora, Vicente Luís (2009). "Letras sin imprenta. Ciberliteratura, blogs,
narrativas cross-media", en Rico Manrique et alii (coord.) Literatura y
bellas artes, 315-356.
Moreno, I (2002). Musas y nuevas tecnologías. Barcelona: Paidós
Moreno Hernández, C. (1998). Literatura e hipertexto. De la cultura manuscrita
a la cultura electrónica. Madrid: UNED
Pajares Tosca, S. (2004). Literatura digital. El paradigma hipertextual.
Cáceres: Universidad de Extremadura
Ródenas, Domingo (eds.) (2003). La crítica literaria en la prensa. Madrid: Marenostrum
Ródenas de Moya, D (2009). "Literatura y periodismo", en Rico, Gracia
e Bonet (eds.) Literatura y Bellas Artes, 261-287 . Madri: Biblioteca Nueva
Sánchez Mesa, D. (comp.) (2004). Literatura y cibercultura. Madrid: Arco Libros
Sánchez Noriega, J. L. (2002). Crítica de la seducción mediática. Comunicación
y cultura de masas en la opulencia informativa. Madrid: Editorial Tecnos
Sontag, Susan ((1994) / (1996)). Against interpretation / Contra la
interpretación. London: Vintage / Madrid: Santillana
Vega, M. J. (ed.) (2003). Literatura hipertextual y teoría literaria. Madrid:
Marenostrum
Vilariño Picos, M. T. (2004). "Literatura e novas tecnoloxías", en
Casas, A. (coord.) Elementos de crítica literaria, 615-650. Vigo: Xerais
Vilariño Picos, M. T. (2004). "Literatura e novas tecnoloxías", en
Arturo Casas (coord.) Elementos de Crítica Literaria, 615-650. Vigo: Xerais
Vilariño Picos e Abuín González (comp.) (2006). Teoría del hipertexto. La
literatura en la era electrónica. Madrid: Arco Libros
Vouillamoz, N. (2000). Literatura e hipermedia. Montcada i Reixac: Paidós
Ibérica
Yellowlees Douglas, J. (1999). The End of Books Or Books without End? Reading
Interactive Narratives. Michigan: University of Michigan Press |
|