Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Literatura e outras Linguaxes Artísticas Código 613584114
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Caparros Esperante, Luis
Correo electrónico
luis.caparros@udc.es
Profesorado
Caparros Esperante, Luis
Correo electrónico
luis.caparros@udc.es
Web
Descrición xeral Aplicación dos contidos estudados no primeiro cuadrimestre, na asignatura "Literatura e Arte", ao marco litearrio hispánico.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Aplicación ao ámbito hispánico das principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3

Contidos
Temas Subtemas
1. Cinema e literatura. Centrarase na colaboración cinematográfica de Buñuel con Dalí.
2. Pintores poetas e poetas pintores. Veremos os exemplos de Picasso e de Alberti, entre outros.
3. A interrelación noutros ámbitos: música culta, teatro, canción... Audicóns comentadas de música contemporánea española, entre outras manifestacións do entrecruzamento da literatura coas outras artes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 6 27 33
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 6 17 23
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 1 2 3
Proba oral A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 2 14 16
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Sesión en que o profesor contextualiza e explica as metodoloxías e contidos necesarios para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. A sesión maxistral ten carácter teórico e expositivo.
Seminario Traballo cooperativo en que o alumnado participa activamente e debate as cuestións tratadas.
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia a conferencias, exposicións ou actividades culturais programadas como complemento da materia.
Proba oral Proba oral final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Eventos científicos e/ou divulgativos
Proba oral
Descrición
Con carácter xeral, aplicable ao resto das metodoloxías, a asistencia e a participación activa nas sesións será avaliable de maneira continuada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Con carácter xeral, aplicable ao resto das metodoloxías, a asistencia e a participación activa nas sesións será avaliable de maneira continuada. 10
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Traballo participativo, de intercambio e debate, que xunto á asistencia, permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo. 30
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Asistencia a actividades locais de carácter artístico e cultural. Dará lugar a un informe oral por parte do estudante que será debatido na aula, sempre en relación cos contidos da asignatura. 10
Proba oral A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Proba oral final, concebida como a exposición dun traballo de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Auerbach, E. ([1950] 1996), Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México: Fondo de Cultura Económica.

Brown, Calvin (1963), Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press.

Bürger, Peter (1974), Teoría de la vanguardia. Barcelona: Península.

Dumanoir, Virginie, coord. (2003), Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez.

Egido, Aurora (1990), La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco.Zaragoza, 1989. (Incluido en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica.

Gállego, Julián (1972), Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra.

Gombrich, E. H. (1986), Imágenes simbólicas. Madrid: Alianza Editorial.

Kandinsky, Vasili (1997), De lo espiritual en el arte. Madrid: Andrómeda.

Praz, Mario (2007), Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus.

Praz, Mario (1989), Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela.

Souriau, Etienne ([1969] 2004), La correspondencia de las artes. Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Vega Ramos, María José (2007), “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, en María Dolores Rincón González, ed., Doce calas en el Renacimiento y un epílogo. Jaén: Universidad, pp. 269-316.

No transcurso das aulas proporcionarase ao estudantado aquelas obras obxecto de análise.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías