Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as posibilidades de investigación que se describen a partir do estudo da vangarda histórica de principios do século XX, e a ua proxección na cultura contemporánea. |
AM1 AM4 AM6 AM8 AM9 AP1 AI1
|
BP5
|
CM2 CM3 CM4 CI2
|
Ser capaz de distinguir as referencias a vangarda histórica na contemporaneidade. Ser capaz de describir e analizar o fenómeno vangardista desde a sua orixe, o contexto que o impulsou, a sua proposta teórica e o pensamento que a sustenta, atendendo a sua formulación interdisciplinar, con especial atención a relación entre escritura e pintura. |
|
BP1 BP3 BP4 BP7
|
CM1 CM5
|
Ser capaz de reflexionar sobre os instrumentos teóricos para a interpretación dos exercicios vanguardistas e a sua particular realización na literatura.
|
AM4 AM6 AM8 AP1 AI1
|
BP3
|
CM6 CI1 CI2 CI3
|
Ser capaz de diferenciar a importancia da teoría crítica e estética no acontecer dos proceso sociais. |
AM8 AM9 AP1 AI1
|
BP1
|
CM2 CM4 CM5 CM6 CI1 CI2 CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cuestións iniciais
A vangardas históricas. Introducción.
|
Principios teóricos e filosóficos.
Interdisciplinaridade e internacionalidade. |
Os manifestos artísticos
|
Poética dos manifestos
|
A vangarda literaria. Crítica e documentos.
|
A recepción do futurismo en América
O estridentismo mexicano
O ultraísmo arxentino
O creacionismo chileno
O surrealismo. |
4. A vangarda e a súa pervivencia na arte actual. |
Teoría e práctica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A4 A6 A10 A8 A9 B10 C2 C5 C6 C9 |
8 |
18 |
26 |
Actividades iniciais |
B6 B7 B8 |
1 |
3 |
4 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A12 B4 C1 C3 C4 C7 C8 |
2 |
21 |
23 |
Sesión maxistral |
A4 A8 B8 |
4 |
18 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas, agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.
|
Actividades iniciais |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas no obradoiro e as outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
O deseño e a posta en marcha do proxecto de investigación precisa a relación individual co aluno, o que hai que escoitar e facilitar os medios teóricos e técnicos para que poida deseñar un proxecto de interés. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A4 A6 A10 A8 A9 B10 C2 C5 C6 C9 |
Valorarase a participación e o desenvolvemento satisfactorio das actividades propostas na aula e do mesmo xeito as tarefas encargadas para fora da mesma. |
50 |
Sesión maxistral |
A4 A8 B8 |
Valorarase a participación activa nas sesións. |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A12 B4 C1 C3 C4 C7 C8 |
Valorarase a orixinalidade e a efectividade da proposta de traballo de investigación. Tamén a seu modo de plantexamento e a realización final. Será importante a redacción e/ou exposición claras e cunha linguaxe axeitada a un ejercicio avanzado. |
40 |
|
Observacións avaliación |
No obradoiro valoraráse a eficacia e na resolución de problemas propostos e a orixinalidade para plantexar outros novos para resolver en grupo.; teráse en conta a vontade de interdiciplinaridade na respostas e nas propostas. Valoraráse tamén a correcta exposición oral e escrita dos traballos que se propoñan. Na sesi´n maxitral esíxese unha resposta activa, paricipando nos coloquios e debates que se propoñan o final das mesmas.
Teráse en conta a situación particular dos alumnos con dispensa académica nas dúas convocatorias, dando un tratamento particularizado a cada caso.
A evaluación da segunda convocatoria faráse mediante unha proba escrita que pode incluir un traballo de investigación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
YURKIEVICH, Saúl (1984). A través de la trama. Barcelona, Muchnik
CALINESCU (1991). Cinco caras de la modernidad. Madrid,Tecnos
VIDELA DE RIVERO, G., (1990). Direcciones del vanguardismo hispanoamericano. Mendoza, Cuyo
ORTEGA;J. (1998). El principio radical de lo nuevo. México, FCE
BECERRA,E;VALCÁRCEL,E. y otros (2013). El surrealismo y sus derivas. Madrid, Abada
BRIHUEGA et al. (1996). Historia de las ideas estéticas contemporáneas. Madrid, Visor
YURKIEVICH, Saúl (1984). La movediza modernidad. Barcelona, Muchnik
WENTZLAFT_EGGEBERT,H (1991). La vanguardia europea en el contexto hispanoamericano. Berlin, Vervuert
SWARTZ,J. (1991). Las vanguardias hispanoamericanas. Madrid, Cátedra
PAZ, O. (1974). Los hijos del limo. Barcelona, Seix Barral
BENJAMIN,W. (1971). Sur le langage general et le langage humain. Paris, Denoel
BURGER,P. (1978). Teoría de la vanguardia. Barcelona, Península |
Facilitarase bibliografía específica seleccionada polo profesor e de acceso restrinxido. A selección proposta inclue textos teóricos en antoloxías. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|