Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas aplicables á edición de textos e imaxes: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, software e hardware para o tratamento de textos e imaxes. |
AI10
|
BI8
|
|
Adquirir destrezas aplicables á comunicación, principalmente de contidos científicos. |
|
BI1 BI4
|
|
Adquisición de coñecementos especializados nos campos da lingüística e da informática, que permitan a análise e a resolución de problemas dentro de contextos multidisciplinares relacionados cos estudos lingüísticos. |
|
BI2 BI6
|
CM6
|
Fomentar a reflexión sobre a responsabilidade social e ética no campo da edición de textos e imaxes. |
|
BI3
|
|
Coñecemento de recursos e adquisición de destrezas para desenvolver a aprendizaxe autónoma e ao longo da vida. |
|
BI5
|
CM7
|
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
|
BI7 BI10
|
|
Comprensión da importancia social e económica da actitude emprendedora no campo da edición. |
|
|
CM5 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución |
1.1. Dispositivos de almacenaxe da información
1.2. Concepto de codificación |
2. Representación da información: métodos e formatos |
2.1. Textos
2.2. Imaxes
2.3. Audio e vídeo |
3. Preservación da información |
3.1. Necesidade
3.2. Problemática |
4. A edición |
4.1. Tipoloxía
4.2. Procesos de xestión editorial
4.3. Recursos e ferramentas xerais para a edición |
5. Novos soportes e tecnoloxías de edición |
5.1. Soportes magnéticos
5.2. Contornos virtuais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B3 B5 B6 B7 B10 C7 |
10 |
18 |
28 |
Prácticas a través de TIC |
A10 B2 C6 |
5 |
20 |
25 |
Traballos tutelados |
A10 B2 B4 B8 C5 C8 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións expositivas en que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos |
Prácticas a través de TIC |
Aulas de prácticas en que se traballará con computadores, escáneres e outros dispositivos das aulas informáticas do centro. |
Traballos tutelados |
Elaboración dun conxunto relevante de materiais dixitais multimedia, combinada cun exercicio de revisión lingüística, ortotipográfica e maquetación dun texto, coa eloboración dos seus respectivos paratextos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se prevé desenvolver unha atención personalizada para as aulas e mais para os traballos que desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 B2 B4 B8 C5 C8 |
O traballo tutelado, en ambas as súas dúas partes relativas á elaboración de materiais multimedia e de revisión e maquetación dun texto, terá carácter obrigatorio e deberá ser entregado na data que se fixe o primeiro día de aulas |
90 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B5 B6 B7 B10 C7 |
Avaliarase a asistencia, participación e a actitude de cada alumno/a nas sesións expositivas. |
5 |
Prácticas a través de TIC |
A10 B2 C6 |
Avaliarase o progreso e aproveitamento de cada alumno/a nas aulas prácticas. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario acadar en cada unha das partes do traballo tutelado o 50% da puntuación máxima. De no acadar esta puntuación, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. De
non acadar a puntuación mínima de aprobado na oportunidade de xuño, en xullo haberá unha segunda oportunidade de superar o traballo. En caso de no presentar o traballo tutelado no prazo estipulado, o/a estudiante será cualificado/a como non presentado. Os/as estudantes que teñan unha modalidade de matrícula con dispensa de asistencia, serán evaluados/as únicamente polo traballo tutelado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto Espinosa, A., Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. McGraw-Hill
Polo Pujadas, M. (2007). Creación y gestión de proyectos editoriales. Cuenca, Universidad de Castilla-La Mancha
Blanco Valdés, J. (2009). Do orixinal ao libro. Manual de edición técnica . Vigo: Xerais
Prieto Espinosa, A., Lloris Ruiz, A., Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. Editorial McGraw-Hill Bibliografía
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson / Prentice Hall
Buen Unna, J. de (2008). Manual de diseño editorial. Gijón, Trea
Martínez de Sousa, J. (2005). Manual de edición y autoedición. Madrid, Pirámide
Torres Ripa, J. (ed.) (2013). Manual de estilo Chicago Deusto. Bilbao, Deusto
Paz González, F. (2010). Manual imprescindible de InDesign CS5. Madrid, Anaya Multimedia. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|