Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento dos principios básicos, as técnicas fundamentais e algúns resultados destacados da investigación actual en lingüística. |
A7 |
Capacidade para aplicar os coñecementos lingüísticos adquiridos aos problemas do mundo profesional (docencia, asesoramento e mediación lingüística, tradución, lexicografía, planificación lingüística...). |
A8 |
Obtención dun nivel de formación teórica que permita comprender e xulgar criticamente a bibliografía lingüística especializada. |
A9 |
Capacidade para xestionar os recursos lingüísticos e a información lingüística para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.) |
A10 |
Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas que conforman a actual sociedade do coñecemento: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, e sistemas de aprendizaxe de lingua asistida por ordenador. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos. |
B7 |
Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar. |
B8 |
Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora. |
B9 |
Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais |
B10 |
Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster. |
C1 |
Expresión correcta, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominio da expresión e a comprensión oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolvemento para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir e analizar a relación entre lingua e sociedade e tamén interpretar a complexidade dos fenómenos sociolingüísticos. |
AI1 AI7 AI8 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM8
|
Coñecer, analizar e interpretar diversos procesos de normalización e de planificación lingüística.
|
AI1 AI7 AI8 AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM6 CM7
|
Coñecer e programar obxectivos e medidas de planificación lingüística |
AI7 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10
|
CM1 CM2 CM4 CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O concepto de planificación lingüística
|
1.1. A planificación lingüística como proceso.
1.2. Derivada e axente, asemade, da normalización da lingua
|
Antecedentes da planificación lingüística para o galego |
2.1. As Consideraciones sobre la decadencia y la rehabilitación de la lengua gallega de Manuel García Blanco
2.2. A política da lingua da Xeración do 16 (Ramón Vilar Ponte)
|
A etapa contemporánea. A política lingüística realizada dentro e fóra das institucións
|
3.1. Características xerais da política lingüística oficial sobre o galego
3.2. Textos legais e paralegais vixentes
3.3. A actuación das organizacións non gobernamentais
3.4. O Plano Xeral de Normalización Lingüística (2004)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 |
15 |
13 |
28 |
Lecturas |
A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 |
1 |
10 |
11 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C5 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Lectura de textos clásicos relevantes na sociolingüística galega |
Lecturas |
Análise e comentario de textos da sociolingüística galega contemporánea |
Presentación oral |
A alumna-o realizará unha exposición oral, no fin do mestrado, relativa a un dos pontos do temario. |
Sesión maxistral |
A profesora impartirá os coñecementos diacrón¡cos e sincrónicos precisos para comprender os procesos de normalización da lingua galega e a análise da planificación lingüística. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
|
Descrición |
A profesora encargarase de recibir e asesorar as/os alumnas/os en todas e cada das cuestións que lles formular, ao tempo tratará en todo momento lles facer as observacións, indicacións puntuais bibliográficas, etc que puideren ser do seu interese. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 |
Cada alumna-o realizará, no fin do mestrado, unha exposición oral relativa a un dos pontos do temario. |
40 |
Análise de fontes documentais |
A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 |
Lectura de textos clásicos relativos á lingua galega |
30 |
Lecturas |
A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 |
Análise e comentario da produción sociolingüística galega contemporánea |
30 |
|
Observacións avaliación |
Segunda oportunidade (xullo)As persoas que non superaren a materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo. Aquelas persoas que dispuxeren de dispensa académica poranse de acordo coa profesora para a realización das probas correspondentes. As que non concorreren na primeira oportunidade, serán avaliadas como Non Presentadas e, na segunda oportunidade (mes de Xullo), realizarán a(s) mesma(s) probas prevista(s) para a primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rodríguez, Francisco (1998). Conflito lingüístico e ideoloxía na Galiza. Santiago de Compostela, Laiovento
García Negro, María Pilar (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Brión, Laiovento
García Negro, María Pilar (2000). Direitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Laiovento
Sanmartín Rei, Goretti (2010: ). Lingua e futuro. Brión, Laiovento
Freixeiro Mato, Xosé Ramón (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Santiago de Compostela, Laiovento
Carvalho Calero, Ricardo (1992). Umha voz na Galiza. Santiago de Compsotela, Sotelo Blanco |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|