Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A9 |
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar diferentes métodos e técnicas de análise á producción literaria e cultural galega dos séculos XX e XXI. |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A11 A14 A15
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C1 C4 C6
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A10 A11 A14 A15
|
B1 B2 B7 B9
|
C1 C4 C6
|
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e as súas mudanzas de paradigma |
A3 A4 A7 A11 A14 A15
|
B1 B3 B5 B7 B8
|
C1 C4 C6
|
Aplicar as técnicas de análise cultural considerando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A11 A14 A15
|
B1 B3 B7 B8
|
C1 C4 C6
|
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e interpretar os mecanismos da creación literaria.
|
A2 A4 A10 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C4 C6 C8
|
Coñecer e valorizar a diversidade cultural, con especial atención ao ámbito galego-portugués.
|
A7 A11 A14 A15
|
B3 B5 B7 B8 B10
|
C1 C4 C6 C8
|
Realizar achegas creativas e orixinais na análise dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
. |
A4 A7 A10 A11 A14 A15
|
B5 B7 B8 B9 B10
|
C1 C6 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A literatura galega no século XX |
1.1. Caracterización, periodización.
1.2. Cuestións metodolóxicas. |
2. O tempo das Irmandades da Fala. |
2.1. Contexto histórico e ideolóxico. Caracterización xeral.
2.2. As liñas de actuación cultural das Irmandades: ampliación e consolidación do sistema literario.
2.3. Grupo Nós
2.4. Xeración das Vangardas.
|
3. A literatura de posguerra e o exilio nas dúas beiras do Atlántico: continuidade e ruptura |
3.1. A Guerra Civil e a posguerra en Galiza.
3.2. A literatura e a cultura galegas na emigración e no exilio.
|
4. A recuperación literaria no interior a partir de 1950. |
4.1. A reconstrución do sistema literario: axentes editoriais e actividade cultural.
4.2. Principais autores e autoras. Grupos e movementos.
|
5. Da década de oitenta á actualidade. |
5.1. A irrupción das autoras e a renovación dos discursos.
5.2. Diversificación xenérica e últimas tendencias.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
A2 A4 A7 A9 A10 A11 A15 B1 B3 B4 B6 B7 B9 C1 |
1 |
6.5 |
7.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A4 A7 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B5 B8 B9 B10 C4 C6 |
11 |
11 |
22 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A10 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
2 |
26 |
28 |
Workbook |
A1 A3 A4 A7 A10 A11 A14 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C4 C8 |
1 |
25 |
26 |
Document analysis |
A2 A4 A7 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 |
9 |
12 |
21 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
Presentación oral individual por parte de cada alumno e de cada alumna dunha obra incluída nos contidos da materia e decidido entre a profesora e o/a estudante. |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación por parte da profesora das liñas xerais de cada un dos temas contemplados no programa da materia co enfoque previsto no descritor.
Será avaliábel a asistencia activa ás aulas teóricas presenciais en que se presentarán conceptos e estratexias que posteriormente se desenvolverán nas sesións prácticas e cuxo coñecemento será esixido para a superación do curso. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita en que se demostrarán os coñecementos e competencias adquiridos e que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes e de control de lecturas. |
Workbook |
Lectura obrigada dos textos literarios indicados no apartado 8 da guía, e dos textos críticos que a profesora indique na aula.
As lecturas representan, xunto ás prácticas de comentario, unha das actividades principais do curso e, como tal, serán avaliadas. |
Document analysis |
A profesora iniciará a análise e o comentario das obras literarias incluídas na programación, así como de textos críticos, historiográficos ou xornalísticos, e solicitará do alumnado a realización de comentarios individualizados segundo as pautas estabelecidas. Previamente, o/a estudante deberá ler e preparar os textos de forma individual. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Oral presentation |
|
Description |
A profesora orientará aos e ás estudantes na preparación da presentación oral, da proba mixta e en calquera outra cuestión sobre a que o/a estudante solicite orientación.
A atención persoal poderá ser presencial, no horario previsto a estes efectos, ou a través do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workbook |
A1 A3 A4 A7 A10 A11 A14 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C4 C8 |
As lecturas obrigatorias representan unha das actividades principais do curso polo que deben ser realizadas en tempo para poder participar de forma efectiva nas sesións e, tamén, para levar a cabo a presentación oral.
O control das lecturas poderá realizarse mediante preguntas ou comentarios nas sesións presenciais ou cunha parte específica dentro da proba mixta. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A10 A11 A15 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
Proba escrita en que se demostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tantos nas sesión maxistrais como nas de análise documental, e que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes e de control de lecturas.
|
30 |
Document analysis |
A2 A4 A7 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 |
A profesora porá a disposición do alumnado os materiais obxecto de análise. O alumnado deberá ler e analizar estes materiais e participar na exposición das súas conclusións na aula. |
20 |
Oral presentation |
A2 A4 A7 A9 A10 A11 A15 B1 B3 B4 B6 B7 B9 C1 |
O/a estudante exporá na aula, durante un mínimo de 20 minutos e un máximo de 30, un comentario sobre una das obras incluídas no programa (e que será escollida de acordo coa profesora).
A exposición será necesariamente oral, aínda que poderá ser completada coa utilización de material audiovisual de apoio. Previamente terá que ter entregado una breve ficha de lectura e un esquema da exposición. |
30 |
|
Assessment comments |
A avaliación terá en conta o exposto nos apartados anteriores: participación do alumnado na análise de fontes documentais (20%), presentación oral (30%) e proba escrita (30%); para poder levar a cabo con éxito estas tarefas, o/a estudante deberá realizar necesariamente as lecturas indicadas pola profesora (20%).
Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10 no conxunto de actividades que compoñen a avaliación. O alumnado terá que entregar os traballos e actividades no prazo fixado. Asemade, todas as actividades deberán cumprir unhas exixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal...). As deficiencias lingüístico-expositivas serán penalizadas na cualificación.
Quen non supere a materia no mes de xuño, terá unha segunda oportunidade para facelo no mes de xullo. Nesta segunda oportunidade, deberánse presentar/realizar as actividades non superadas ou non presentadas anteriormente, de acordo coas indicacións específicas que dará a profesora. O resto da cualificación (un 30%) basearase nunha prueba obxectiva sobre o programa da materia e as lecturas oblrigatorias.
Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou a proba escrita; ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante con dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, que substituirán as actividades presenciais por outras equivalentes, tendo en conta a súa disponibilidade. A fin de programar axeitadamente estas actividades, o/a estudante nesta situación ou noutra equivalente deberá porse en contacto coa profesora no inicio das aulas, enviando un correo electrónico a laura.tato@udc.gal.
|
Sources of information |
Basic
|
Vilavedra, D. (coord.) (1995-2000 ). Diccionario da Literatura Galega. Vigo, Galaxia
Lourenzo, M. / Pillado Mayor, F. (1987). Dicionario do teatro galego. Sotelo Blanco, Barcelona
Tarrío, A. (coord.) (). Galicia. Literatura (vols. XXXII-XXXIV). A Coruña, Hércules de edicións
Vilavedra, D. (1999). Historia da Literatura Galega. Vigo, Galaxia
Carballo Calero, R. (1981). Historia da Literatura Galega Contemporánea. Vigo, Galaxia
Asociación Socio-Pedagóxica Galega (ed.) (1996 ). Historia da Literatura Galega, 5 vols.. Vigo, A Nosa Terra
Tato Fontaíña, L. (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936 . A Nosa Terra, Vigo
Bernárdez, C. L. et alii (2001). Literatura galega S. XX. Vigo, A Nosa Terra
Tarrío, A. (1997). Literatura Galega. Aportacións a unha historia crítica. Vigo, Xerais |
OBRAS DE LECTURA OBRIGATORIA: - A. R. CASTELAO (1922): Un ollo de vidro. Memorias dun esquelete R. OTERO PEDRAYO (1929): A lagarada Á. CUNQUEIRO (1958): O incerto señor Don Hamlet, príncipe de Dinamarca E. BLANCO AMOR (1972): Xente ao lonxe, Galaxia, Vigo. - X. L. MÉNDEZ FERRÍN 1976): Con pólvora e magnolias
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para calquera dubida, poden pórse en contacto coa profesora, en horario de atención ao alumnado, ou concertando cita previa no enderezo electrónico: laura.tato@udc.gal
|
|