Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principales aspectos normativos da lingua española. |
A5 A11 A14
|
B3 B4 B5 B6 B8
|
C6
|
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. |
A5 A11 A14
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10
|
C6
|
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. |
A5 A10 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A gramática normativa |
1.1. A teoría do falar de E. Coseriu
1.2. A lingua estándar ou lingua exemplar
1.3. A norma do español |
2. Ortografía e ortoloxía do español |
2.1. Ortografía
2.2. Ortoloxía
|
4. Aspectos léxico-semánticos |
4.1. Erros no uso do léxico
4.2. Préstamos e estranxeirismos |
3. Cuestións normativas e clases de palabras |
3.1. Substantivo e adxectivo
3.2. Determinantes e numerais
3.3. Verbo
3.4. Pronome
3.5. Preposición
3.6. Conxunción
3.7. Adverbio |
5. Cuestións normativas na construción sintáctica |
5.1. Concordancia ad sensum
5.2. Anacoluto
5.3. Ceugma
5.4. Anfiboloxía
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 B8 C1 C6 |
14 |
14 |
28 |
Lecturas |
A5 A10 A11 B1 B2 B5 B6 B7 B8 C6 |
0 |
3 |
3 |
Obradoiro |
A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
24 |
24 |
48 |
Proba mixta |
A5 A10 A11 A15 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C6 |
2 |
30 |
32 |
Traballos tutelados |
A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
2 |
31 |
33 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A14 B3 B10 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica, por parte do profesor, dos contidos da materia. |
Lecturas |
Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario. |
Obradoiro |
Realización de prácticas nas que se inclúen busca de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo. |
Proba mixta |
Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Traballos tutelados |
Dous traballos en grupo nos que se aplicarán os coñecementos adquiridos á detección de erros e corrección de textos de forma xustificada. A preparación dos traballos farase baixo a tutela da profesora. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias e seminarios relacionados coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para todas as probas avaliables, a profesora estará dispoñible en horario de titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir. No caso concreto dos traballos tutelados, ademais, para ter un seguimento do proceso de elaboración, dedicaranse unhas horas a que os grupos plantexen as dificultades coas que se van atopando e daránselles as indicacións oportunas para superalas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A10 A11 A15 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C6 |
Examen final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
50 |
Obradoiro |
A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
Exercicios prácticos ou probas sobre algún aspecto concreto do temario. |
10 |
Traballos tutelados |
A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
Dous traballos en grupo nos que se poñerán en práctica os coñecementos e competencias adquiridos. |
40 |
|
Observacións avaliación |
1. Para superar a materia a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10. 2. Na realización das actividades avaliables ao longo do curso e na dos exames será imprescindible seguir as normas proporcionadas no seu momento. 3. No caso dos exercicios e traballos, ademais, deben terse presentes as seguintes indicacións: – o alumno deberá axustarse ao prazo de entrega fixado; – evidentemente, o plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, supoñerá o suspenso automático da actividade avaliada. – o estudante comprometerase a gardar unha copia do traballo que entrega. 4. Para aprobar a materia será preciso mostrar un correcto dominio do español (ortografía, acentuación, puntuación, expresión, etc.). Cada falta de ortografía ou de puntuación descontará 0,5 puntos da nota do exame, traballo ou exercicio. En caso de faltas moi graves, 1 punto. 5. Cualificarase como "non presentado", na primeira edición de actas (mes de xaneiro), a quen non se presente ao exame oficial. 6. Na segunda edición de actas (mes de xullo) o alumno poderá recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos, coas mesmas porcentaxes que na edición anterior. En caso de que non realice ningunha proba, será cualificado como "non presentado". 7. Os estudantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos talleres, logo de acordo coa profesora. 8. A materia poderá ser adaptada a estudantes con minusvalideces e aos que non teñan un nivel de español similar ao nativo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coseriu, Eugenio ((1992)). Competencia lingüística. Gredos, Madrid
Real Academia Española - Asociación de Academias de la Lengua Española ((2014)). Diccionario de la lengua española. Espasa, Barcelona, 23.ª ed.
Martínez de Sousa, José ((2008)). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Trea, Gijón, 4.ª ed.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2005)). Diccionario panhispánico de dudas. Santillana, Madrid. En línea en http://www.rae.es.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2013)). El buen uso del español. Espasa, Barcelona
Casado Velarde, Manuel ((2008)). El castellano actual. Usos y normas. EUNSA, Pamplona, 9.ª ed.
Paredes García, Florentino (coord.) ((2012)). El libro del español correcto. Claves para hablar y escribir bien en español. Instituto Cervantes- Espasa, Madrid
Gómez Torrego, Leonardo ((2011a)). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Arco Libros, Madrid, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Gómez Torrego, Leonardo ((2011b)). Las normas académicas: últimos cambios. SM, Madrid. En línea en http://www.eoilleida.org/fotos/novetats/resumen_ortografia_Torrego.pdf
Montolío, Estrella (dir.) ((2014)). Manual de escritura: académica y profesional. Ariel, Barcelona
Montolío, Estrella (coord.) ((2008)). Manual práctico de escritura académica. Ariel, Barcelona, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2011)). Nueva gramática básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2009)). Nueva gramática de la lengua española. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010b)). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Espasa, Madrid.
Seco, Manuel ((2011)). Nuevo diccionario de dudas y dificultades de la lengua española. Espasa, Barcelona
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2012)). Ortografía básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010a)). Ortografía de la lengua española. Espasa, Madrid
Martínez de Sousa, José ((2014)). Ortografía y ortotipografía del español actual. Trea, Gijón, 3.ª ed. |
A bibliografía complementaria darase en cada tema. Documentación na plataforma Moodle da UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
– Dadas as características da materia, os alumnos extranxeiros que desexen cursala deberán ter un nivel C1 de español. – Recoméndase a asistencia a todas as sesións e o traballo diario. |
|