Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Informática Biomédica Código 614111621
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Todos Optativa 4
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Castro Martinez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
Profesorado
Castro Martinez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.castro@udc.es
Web
Descrición xeral É unha asignatura optativa nas tres titulacións da Facultade de Informática: Enxeñería
Técnica en Informática de Gestión, Enxeñería Técnica en Informática de Sistemas i Enxeñería Informática. Ademáis, é asignatura de libre elección da Universidade. Ten asignados para o curso 2007-2008 un grupo de teoría e tres de prácticas.

A Informática Biomédica ten unha relación directa con moitas das asignaturas do primeiro ciclo, entre elas: Tecnoloxía Electrónica; Estructura de Datos e da Información;
Bases de Datos I; Interfaces co Usuario; Redes de Comunicacións.
O perfil do alumno desta asignatura non é homóxeneo, en especial, claro está, no caso dos alumnos que elixen Informática Biomédica como asignatura de libre elección. Si a isto unimos o marcado carácter multidisciplinar da asignatura: adquisición de sinais biomédicas, procesado da imaxe médica, diseño de sistemas informáticos sanitarios, etc.

Fixa como unha das primerias prioridades intentar nivelar ó longo do curso, no posible, as diferencias que se observan na formación de partida (distintos cursos dunha mesma titulación, distintas titulacións, distintas asignaturas optativas cursadas con anterioridade) e proporcionar unha serie de conceptos e técnicas que lle sirvan de base ó alumno para o desenrolo da súa profesión neste área.

O obxetivo fundamental da asignatura é coñecelas bases teóricas e prácticas, necesarias para o desenrolo de Sistemas de Información no ámbito da Medicina. Para elo se analizanse as distintas capas do sistema de información, esto é: adquisición, instrumentación, procesado dixital, bases de datos, sistemas de axuda a toma de decisións, redes, etc.


Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Xestionar proxectos de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións nas Ciencias da Saúde. A3
B8
Redactar informes, dictámenes e peritacións perante distintos organismos relacionados coa informática nas Ciencias da Saúde. B3
B11
B12
Capacidade de análise e síntese da información heteroxénea no ámbito sanitario. B8
B10
B12
Capacidade para traballar en equipo. B5
Analizar e recoller novas técnicas e ferramentas do mercado informático sanitario estudando a súa viabilidade e necesidade. Posibilidade de contratar externos. A6
A8
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
Introducción.

1. Informática Biomédica: obxetivos, métodos, conexión con outras asignaturas.
2. Referencia histórica da Informática Biomédica.
3. Fontes de información.
4. Sistemas de información en Informática Biomédica. Estrutura.
Adquisición e xeneración de sinais biomédicas. 1. Características do sinal médico.
2. Adquisición mediante sensores.
3. Procesado de sinais médicos.
4. Dispositivos de xeración de imaxe médica. Procesado da imaxe médica.
5. Analisé de imaxes biomédicas.
Estándares en Informática Biomédica. 1. HL7 – Health Level 7
2. DICOM – Digital Imaging and Communications in Medicine
3. IHE – Integrating the Healthcare Enterprise
Sistemas de Información Médica. 1. Historia Clínica Electrónica.
2. PACS.
3. Telemediciña.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A6 A8 B3 B5 B8 B10 B11 B12 C4 C3 0 72 72
Proba obxectiva B3 B12 2 6 8
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais nas que se impartirá o alumno conceptos relacionados coa a materia.

Mostráran-se as características, bases e requerimentos no deseño e desenvolvemento de sistemas informáticos nas Ciencias da Saúde.
Proba obxectiva Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada está enfocada en axudarlle a comprender os aspectos teóricos vistos na clase, axudarlle no desenvolvemento das prácticas no uso da ferramenta e as dúbidas que poida ter sobre o seu desenvolvemento.

E asistir o alumno no desenvolvemento do traballo tutelado, así se planifican dúas sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.


Dentro da atención personalizada, inclúense as diferentes titorías que se poidan ter e solución das dúbidas que lle poidan aparecer o alumno o longo da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva B3 B12 Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase. 100
 
Observacións avaliación


Dado
que é unha materia dun plan de estudios en extinción, tanto as
metodoloxías como o método de avaliación de esta guía docente
teñen fins orientativos.


Así,
a avaliación basearase fundamentalmente na proba obxectiva. Sen
embargo, se o alumnado realizou traballos relacionados coa materia ou
os fixo durante os cursos nos que había aulas, estes serán tidos en
conta na avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica (2008). Biomedical Engineering Online. http://www.biomedical-engineering-online.com
(2008). DICOM. http://medical.nema.org/dicom/2004.html
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods (2004). Digital Image Processing with MATLAB. Pearson Prentice Hall
(2008). EMBS (Engineering in Medicine and Biology Society). http://www.eng.unsw.edu.au/embs/
(2008). European Committee of Standarization. http://www.cenorm.be/cenorm/index.htm
Sonka, Fitzpatrick (2000). Handbook of Medical Imaging. SPIE Press
(2008). HL7. http://www.hl7.org
(2008). IHE. http://www.ihe.org
Mompín (1998). Introducción a la Bioengeniería.
Natick (2001). MATLAB: the language of technical computing: computation, visualization, programming using MATLAB verson 6.
Shortliffe, Perreault (1990). Medical informatics: Computer applications in. Addison-Wesley
(2008). Telemedicine. http://tic.telemedcine.org
Bronzino (1995). The Biomedical Engineering Handbook. IEEE Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estrutura de Datos e da Información/614311102
Tecnoloxía Electrónica/614311103
Bases de Datos I/614311201
Sistemas de Adquisición de Datos/614311642

Observacións
- Orientación para o estudio. A materia que comprende a asignatura corresponde a unha ramas das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións con unhas características particulares e coa falta dunha referencia global. Recómendase o alumno para un aproveitamiento óptimo un seguimento activo das clases, o uso das títorias para resolver as dúbidas sobre o comentado na clase e o uso de Internet coma recurso de información motivado pola súa capacidade como medio para encontrar múltiples enfoques dun mesmo tema, axudando en gran medida á comprensión dos diferentes temas. - Pautas para a mellora e a recuperación. A recuperación da asignatura realizara-se mediante un examen escrito, non sendo necesario que o alumno entregue de novo as prácticas e o traballo tutelado dentro do mesmo curso académico. En caso de non ter entregado as prácticas e/ou traballo tutelado poderá facerse na recuperación.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías