Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Muestreo e Probas de Decisión Estatística Código 615518006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Lombardía Cortiña, María José
Correo electrónico
maria.jose.lombardia@udc.es
Profesorado
Costa Bouzas, Julian
Fernández Casal, Rubén
Lombardía Cortiña, María José
Correo electrónico
julian.costa@udc.es
ruben.fcasal@udc.es
maria.jose.lombardia@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é que os estudantes adquiran as destrezas e competencias, a nivel de posgrao, no uso das probas de decisión estatística e das principais formas de mostraxe, ferramentas da estatística inferencial que resultan fundamentais á hora de realizar a recollida de información e a interpretación dos resultados nunha investigación social ou de mercados.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer a teoría de probabilidades e das principais distribucións asociadas a teoría da mostraxe e das probas de decisión estatística. AM1
AM3
AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8
Analizar e explicar críticamente as diferenzas entre os tipo de mostraxe e seleccionar o máis adecuado para diferentes contextos. AM5
AM7
AM8
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8
Estimar parámetros e empregar probas de decisión estatística. AM1
AM3
AM4
AM5
AM8
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCIÓN Á ESTATÍSTICA INFERENCIAL Introdución.
TEMA 2: CONCEPTOS BÁSICOS DE ESTATÍSTICA Conceptos xeráis: poboación e mostra, variable aleatoria, parámetro e estimador. Distribucións relacionadas coa Normal.
TEMA 3: TIPOS DE MOSTRAXE Introdución á mostraxe na investigación social e de mercados. Mostraxe aleatoria simple, mostraxe sistemática, mostraxe estratificado e mostraxe por conglomerados. Determinación do tamaño da mostra.
TEMA 4: PROBAS DE DECISIÓN ESTATÍSTICA Introdución. Hipótese estatística. Formulación. Tipos de erro. Criterios de decisión. Nivel crítico ou p-valor. Contrastes de hipóseses paramétricos e non paramétricos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C6 C8 24 24 48
Solución de problemas A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B5 B4 B3 B2 B1 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 3 9 12
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C3 C1 3 6 9
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Coa axuda dos medios informáticos pertinentes, vanse expor, analizar e debatir os principais métodos de mostraxe e probas de decisión estatística, e vanse facer estudos de casos de interese na investigación social e na análise de mercados.
Solución de problemas Os grupos de traballo chegarán a resolver problemas concretos, a partir dos coñecementos revisados previamente. Exporanse distintos tipos de problemas relacionados coa aplicación da mostraxe e coa utilización das probas de decisión estatística.
Proba mixta O alumno deberá demostrar o seu dominio dos aspectos teóricos da materia e a súa capacidade para a resolución de problema relacionados co deseño mostral e a utilización de probas de decisión estatística.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada é unha actividade académica que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado, de forma individual ou en pequeno grupo, relacionadas co estudo e temas vinculados coa materia.
Esta atención servirá tamén, por unha parte, ao profesor para detectar posibles problemas na metodoloxía utilizada para impartir a materia e, por outra, aos alumnos para consolidar coñecementos teóricos e para expresar as súas inquietudes acerca da materia.

Esta actividade desenvolverase de forma presencial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C6 C8 Valorarase a asistencia e participación na clase. 10
Solución de problemas A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B5 B4 B3 B2 B1 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 Os alumnos, agrupados en equipos de traballo, presentarán no prazo establecido unha memoria en formato electrónico coa resolución dos casos prácticos que se lles plantexarán en forma de problemas. Para a resolución destes problemas empréganse o software e os coñecementos adquiridos nas sesións de Obradoiro. 50
Proba mixta A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C3 C1 A proba mixta ten por obxeto valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia. Realizarase de forma individual empregando os coñecementos adquiridos nas sesións de Obradoiro e de Solución de problemas. 40
 
Observacións avaliación

Os alumnos a tempo parcial poden solicitar que o 10% da cualificación correspondente ao Obradoiro se incorpore á Proba mixta, que neste caso pasaría a ter unha valoración do 50% da nota final, sendo o outro 50% o correspondente á Solución de problemas.


Fontes de información
Bibliografía básica Scheaffer, R.L., Mendenhall, W. y Lyman R. (2007). Elementos de muestreo. Thomson, Madrid
Ritchey, F.J. (2002). Estadística para la Ciencias Sociales.. McGraw-Hill, México
Fernández García, R. y Mayor Gallego, A. (1995). Muestreo en poblaciones finitas: Curso básico. EUB, Barcelona
García Ferrando, M. (1994). Socioestadística. Introducción a la Estadística en Sociología. (2ª Ed.). Alianza Universidad Textos, nº 96, Madrid.

Bibliografía complementaria

Boza Chirino, J, Pérez Rodríguez J.V y De León Leresma J. (2016). Introducción a las técnicas de muestreo. Ed Pirámide

Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya). 2001.

Gornik , L. y Smith, W. Á estatística ¡en caricaturas! SGAPEIO. 2001

Manzano, V.G. Manual para Encuestadores. Ed. Ariel. Barcelona 1996.

Santesmases Mestre, M. DYANE versión 4: Diseño y Análisis de Encuestas en Investigación Social y de Mercados. Ed. Pirámide Madrid 2004.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías