Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatístico-econométrica. |
|
BM4 BM6
|
CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Coñecer e utilizar algúns instrumentos, métodos, procedementos e técnicas de análise univariante e multivariante. |
AP3 AP6 AP7 AI1 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Interpretar e analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. |
AP3 AP6 AP7 AI1 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I |
1. Obtención de información para a análise da actividade turística: deseño e análise de enquisas.
2. Procedemientos de muestreo: síntesis da información muestral e estimación.
|
Parte II |
1. Análisis univariante da información turística. Medidas descriptivas. Extracción da tendencia e as variacións estacionales. Números índices e deflación de series.
2. Análisis multivariante da información turística. Relacións estatísticas e relacións causales. Estimación e verificación de modelos clásicos de demanda e oferta. Variables ficticias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B10 B11 B12 C6 |
6 |
6 |
12 |
Sesión maxistral |
A3 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consisten na presentación da materia e a exposición detallada das actividades que deben desenvolver os alumnos e os criterios cos que serán avaliados. |
Sesión maxistral |
Aínda que debe contar coa participación do alumnado, baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte das profesoras. Dita exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais, e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
|
Obradoiro |
Cada obradoiro é una sesión interactiva na que se realizan aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan suscitárselle a cada alumno.
Debido á heteroxeneidade dos estudantes, os problemas que xorden nos obradoiros son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar coas profesoras para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas propostos polas profesoras, que logo deberán completar e entregar. |
100 |
|
Observacións avaliación |
CRITERIOS XENERAIS:
- A cualificación de non presentado corresponde únicamente aos alumnos que
só participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20 por cento da puntuación total, con independencia da
cualificación obtida. - A materia divídese en dúas partes, correspondentes a cada un dos bloques
de contidos. A primeira puntúase con 3 e a segunda con 7 puntos. Para
superar a asignatura é necesario obter unha puntuación global de 5
puntos ou máis, cun mínimo de 1 na primeira e de 3 na segunda parte. - Tanto os 3 puntos correspondentes á primeira parte como os 7
correspondentes á segunda pódense obter mediante a resolución de
boletines de preguntas e exercicios, que os alumnos presenciales poderán
realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciales poderán resolver
baixo tutela.
Antes do comezo do período de clases estarán dispoñibles, a través da
plataforma Moodle, as guías complementarias de cada parte, nas que se
especificarán as actividades a realizar, as normas para realizalas, os
criterios para a súa avaliación e os prazos de entrega.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PÉREZ, R. y LÓPEZ, A. J. (1997). Análisis de datos económicos II. Métodos inferenciales. Madrid: Pirámide.
WERT, J. I. (1996). Carta abierta a un incrédulo de las encuestas y su muy disputado crédito. Barcelona: Península.
MANZANO, V. G., ROJAS, A. y FERNÁNDEZ, J. S. (1996). Manual para encuestadores. Barcelona: Ariel.
URIZ, P. (2016). Material para el seguimiento de la Parte I. Plataforma Moodle.
RAMIL, M. (2016). Material para el seguimiento de la Parte II. Plataforma Moodle.
RUIZ BUENO, A. (2009). Método de encuesta: construcción de cuestionarios, pautas y sugerencias. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol. 2, nº 2. |
BIBLIOGRAFÍA PARA A PARTE I:
A única referencia obligatoria é URIZ (2016), que estará a disposición dos alumnos na plataforma Moodle ao comezo do
período de clases. Dita referencia contén o seguinte material para o
seguimiento da primeira parte da asignatura: - Unha guía complementaria detallando as actividades a realizar, os criterios de avaliación, as normas e os plazos de entrega.
- Arquivos en pdf co material completo de cada un dos temas.
- Arquivos en pwp con esquemas/resumos de cada un dos temas.
- Documentos con dous boletines e modelos para a súa realización.
Os
libros de MANZANO, ROJAS y FERNÁNDEZ (1996); PÉREZ y LÓPEZ (1997); RUIZ
BUENO (2009) y WERT (1996), que figuran na bibliografía básica, son manuais sinxelos, para ampliar
coñecementos ou para consultar dúbidas, pero non son de lectura
obligatoria. BIBLIOGRAFÍA PARA A PARTE II:
A única referencia obligatoria é RAMIL (2016), que estará a disposición
dos alumnos na plataforma Moodle ao comezo do período de clases. Dita
referencia contén o seguinte material para o seguimiento da segunda
parte da asignatura: - Unha guía complementaria detallando as actividades a realizar, os
criterios de avaliación, as normas e os plazos de entrega.
- Un documento no que se fai unha presentación xeral da materia.
- Varios arquivos que recollen o contenido de todos os temas e subtemas.
- Un documento con exercicios de autoavaliación e outro coas correspondentes solucións.
Os libros de RAMIL e REY (2006) e RAMIL, REY, LODEIRO e ARRANZ (2012),
que figuran na bibliografía complementaria, son manuais sinxelos, para
ampliar coñecementos ou para consultar dúbidas, pero non son de lectura
obligatoria. |
Bibliografía complementaria
|
RAMIL, M.; REY, C.; LODEIRO, M.; ARRANZ, M. (2012). Introducción a la econometría. Teoría y práctica. A Coruña: Reprografía Noroeste, S. L.
REY, C. y RAMIL, M. (2006). Introducción a la estadística descriptiva. A Coruña: Netbiblo. |
Utilizaranse, ademais, distintas fontes de datos
e material dispoñible na rede, que se detallarán durante o curso. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
O proceso de investigación en turismo: tipos, estrutura e fases/615524007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|