Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AM3
|
BM2
|
|
|
AP3
|
|
|
|
AP6 AM1 AM3
|
BM7
|
CM6 CM9
|
|
AI1 AM1
|
BM2 BM9
|
CM3 CM4 CM6
|
|
AM1 AM3
|
|
CM6
|
|
AM1
|
BM7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCIÓN AO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS |
1.1. DEFINICIÓN E CONTEXTUALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.2. SITUACIÓN ACTUAL E TENDENCIAS DO MERCADO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.3. O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS EN ESPAÑA, GALICIA E CORUÑA:
ANÁLISE DA OFERTA E DEMANDA |
TEMA 2: ESTRUTURAS ORGANIZATIVAS PARA O
DESENVOLVEMENTO DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS |
2.1. OS CONVENTION BUREAU
2.2. EMPRESAS OPC: ESTRUTURA E FUNCIÓNS
2.3. AXENCIAS DE EVENTOS
2.4. AXENCIAS DE COMUNICACIÓN
2.5. PROVEDORES DE SERVIZOS: ANIMACIÓN, CATERING, AXENCIAS DE
VIAJES,?
2.6. PAZOS DE CONGRESOS E EXPOSICIÓNS
2.7. RECINTOS FEIRAIS
2.8. ASOCIACIÓNS E OUTROS AXENTES IMPLICADOS: MEDIOS DE
COMUNICACIÓN, ADMINISTRACIÓN, TRANSPORTES.. |
TEMA 3: O CONGRESO, A CONVENCIÓN E OUTRAS
TÉCNICAS DE NEGOCIO E REUNIÓN ASOCIADAS AO
MUNDO DA EMPRESA TURÍSTICA |
3.1. OBXECTIVOS E FUNCIÓNS.
3.2. CARACTERÍSTICAS: CONTIDOS E PROGRAMA; TEMPORALIDADE;
DESTINATARIOS; DIFUSIÓN; INTENSIDADE; REQUISITOS INTERNOS;
CORPORATIVIDADE; ACCIÓNS PARALELAS |
TEMA 4: A ORGANIZACIÓN DUN CONGRESO |
4.1. FASES E DESENVOLVEMENTO
4.2. PREPARACIÓN E ORGANIZACIÓN
4.3. COMERCIALIZACIÓN E DIFUSIÓN
4.4. EXECUCIÓN E CONTROL |
TEMA 5: A APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS E
PRODUTOS AO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS |
5.1. QUE DEBE FACER UN DESTINO PARA TER ÉXITO NESTE TIPO DE
TURISMO
5.2. PROMOCIÓN E COMERCIALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
5.3. A IMPORTANCIA DA IMAXE E O POSICIONAMENTO PARA O TURISMO DE
NEGOCIOS E REUNIÓNS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B2 C3 |
4 |
8 |
12 |
Traballos tutelados |
A6 A10 A8 B9 C4 C6 C9 |
15 |
20 |
35 |
Saídas de campo |
A3 |
3 |
0 |
3 |
Presentación oral |
B2 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A12 B7 |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Facilitaranse como máximo aos alumnos dous textos ou lecturas de carácter obrigatorio como complemento ás sesións
maxistrais. O obxectivo destas é xerar discusión, fomentar a participación activa do alumno e resolver as cuestións que se
formulen. O idioma das devanditas lecturas poderá ser o inglés ou o castelán.
As lecturas deberán ser desenvolvidas tanto polos alumnos da modalidade presencial coma polos da non presencial. Estas
consideraranse na avaliación final da materia, polo que é importante que todos os alumnos as entreguen. |
Traballos tutelados |
Para o caso de modalidade presencial:
Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia en cuestión, onde o alumno deberá ser capaz de organizar un
congreso de turismo nun destino, cuxa temática e lugar quedarán a elección deste. Para iso deberán crearse entre dous e
tres grupos de traballo.
Durante a impartición das sesións maxistrais levarase a cabo a tutorización correspondente ao traballo desenvolvido, así
como o seguimento do labor levado a cabo polos diferentes grupos.
Os traballos deberán expoñerse en público nas datas establecidas.
Para o caso de modalidade non presencial:
A elaboración do traballo será individual, salvo que alguén desexe formar grupos virtuais con outros alumnos da súa mesma
modalidade, o cal deberá comunicalo coa suficiente antelación á profesora.
Para os alumnos desta modalidade o traballo terá o mesmo contido que no caso da modalidade presencial.
Os alumnos non presenciais tamén serán tutorizados de forma continua e farase un seguimento do seu traballo de forma
individual ou colectiva, segundo sexa o caso.
Poderán expoñer o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que sexan posibles e esteñan ao alcance de todos. |
Saídas de campo |
Saídas externas para coñecer in situ o funcionamento de empresas relacionadas coa organización de eventos. |
Presentación oral |
Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada deberán expoñer o traballo tutelado como xa se ten
especificado na metodoloxía anterior. Aspecto que será valorado na nota final. |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de
presentacións, a través de medios audiovisuais (power point) e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa
finalidade de favorecer a súa aprendizaxe |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento das lecturas e do traballo tutelado.
Os horarios de clase son os seguintes:
Semana do 13 ao 16 de Febreiro
De 16:00 a 18:15 horas
Semana do 20 ao 23 de Febreiro
De 18:15 a 20:30 horas
Semana do 27 ao 28 de Febreiro
De 16:00 a 18:15 horas
As Titorías realizaranse por teléfono, por mail ou de forma presencial, nas seguintes semanas:
Un día durante a primeira semana de clase
Un día durante a segunda semana de clase
Un día durante a terceira semana de clase
Un día durante a cuarta semana de marzo
Un día durante a quinta semana de marzo.
Lugar Titorías:
Facultade de Economía e Empresa, Despacho: 219A
Teléfono: 981.167.000, Extensión: 2592
Correo electrónico: magdalena.rodriguez@udc.es |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
B2 C3 |
Neste caso propóñense como máximo dous artigos ou lecturas obrigatorias, cuxos
alumnos de ambas as dúas modalidades (presencial e non presencial) deberán ler,
comentar, opinar e responder a unha serie de cuestións que se formulen nestas.
As devanditas lecturas deberán ser desenvolvidas por todos os alumnos de xeito
individual, as cales supoñerán un 10% na cualificación final da materia, sempre que
se cumpran unha serie de requisitos, entre os cales se encontran, calidade de
redacción, opinión contrastada, utilización de fontes bibilográficas, etc.
O prazo de entrega das devanditas lecturas farase a segunda semana do mes de marzo.
|
10 |
Traballos tutelados |
A6 A10 A8 B9 C4 C6 C9 |
Avaliación contínua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do
traballo ben sexa en grupo (modalidade presencial) ou individualizado (modalidade
non presencial) representará o 70% da nota final.
Na devandita valoración teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Orixinalidade
2) Aplicación de fundamentos
3) Calidade da redacción
4) Utilización de fontes bibliográficas
Para superar a materia, é necesario alcanzar unha puntuación mínima do 50% no
traballo tutelado.
A entrega do traballo tutelado farase durante a quinta semana do mes de abril. |
70 |
Presentación oral |
B2 |
O grupo (modalidade presencial) ou alumno de forma individual (modalidade non
presencial) deberá expoñer o seu traballo, empregando para iso os medios
audiovisuais que poidan e esteñan ao seu alcance.
É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro
formato similar.
A presentación suporá o 20% da nota final da materia onde de forma individualizada
valoraráse en cada alumno esa porcentaxe tendo en conta os seguintes aspectos:
1) Calidade da presentación
2) Precisión e claridade da exposición e das respostas.
No caso de modalidade presencial todos os integrantes do grupo deberán expoñer
unha parte do traballo dado que a nota da presentación oral será otorgada de forma
individualizada a cada alumno.
No caso de que un alumno de modalidade non presencial non puidese expoñer o seu
traballo, valorarase a presentación en power point, tendo en conta a calidade da
presentación e a precisión e claridade nas respostas ás preguntas que a profesora lle
formule posteriormente.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Nota: Os alumnos de modalidade non presencial poderán formar grupos de traballo con alumnos da súa mesma modalidade, sempre e cando llo notifiquen previamente ao profesor e este o considere oportuno. A revisión das cualificacións da primeira oportunidade realizaranse durante a segunda semana de abril. O sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidadade de Xullo. De modo que o alumno deberá entregar as lecturas correspondentes e o traballo. A entrega de traballos e lecturas na segunda oportunidade realizaranse na terceira semana do mes de xullo e a revisión das cualificacións farase na cuarta semana do mes de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KIRANT, O; IÇÖZ, O (2010). A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 8(3) Special Issue págs. 105-113.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural
GARCÍA, J.M.; SUCH M.J (2010). Influencia de los mega-eventos en la oferta alojativa de un destino: los juegos olímpicos. Análisis Turístico 10 2º semestre, pp. 45-55. Análisis Turístico
RODRÍGUEZ, M.M (2016). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales. .
BUENDÍA, J.M (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios.. México, Trillas
LÓPEZ, D. et al (2008). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant lo Blanch |
- MIRANDA, D. (2008). Análise do desenvolvemento e o potencial do turismo MICE. Estudo do caso de Galicia e Santiago de Compostela. Dirección Xeral de Turismo, Xunta de Galicia - LABORDA, J.L (2000). Congresos, convenciones e incentivos. Madrid, Síntesis - MAURE AGÜERO, G. (2007). Definiciones y tendencias del turismo de eventos. Contribuciones a la Economía - BUENDÍA, J.M. (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios. México, Trillas - RICHERO, A. (2008). Planeación y ejecución de eventos presenciales y en línea. México, Trillas - LÓPEZ, D. et al (2008 ). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant lo Blanch |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|