Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de deseñar un proxecto completo de investigación, dende o principio ao final. |
A5 A7 A14 A16 A17 A26 A27
|
B3 B5
|
C3 C8
|
A27 Coñecementos e habilidades das técnicas de muestreo e de traballo de campo. |
A13 A15
|
B1
|
C8
|
A26 Saber escoller as técnicas de investigación social (cuantitativas e cualitativas) pertinentes en cada momento. |
A15 A18
|
B3 B4 B13
|
C8
|
A17 Coñecementos e habilidades na procura de información secundaria nas diferentes fontes (institucións oficiais, bibliotecas, internet, etc.). |
A8 A9 A26
|
|
C8
|
A16 Coñecementos e habilidades técnicas para a produción e a análise dos datos cuantitativos e cualitativos. |
A16
|
B26 B27
|
C6
|
A15 Coñecementos e habilidades para suscitar e desenvolver unha investigación aplicada nas diferentes áreas da sociedade. |
A9 A13 A16
|
B3 B4 B5
|
C6 C8
|
A7 Coñecemento e dominio da metodoloxía das ciencias sociais e das súas técnicas básicas e avanzadas (cuantitativas e cualitativas) de investigación social; con especial atención aos aspectos de muestreo e dos programas informáticos de aplicación.
|
A5 A7 A14 A15 A16 A19 A26 A27
|
B3 B4 B5 B25 B27
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
a) Orixe das enquisas.
b) Razons para realizar unha enquisa.
c) Temas posibles.
d) Expectativas e roles.
e) Cuestions éticas.
|
2. Deseño e planificación da enquisa |
a) Deseño do proxecto.
b) Adecuación do deseño aos obxetivos.
c) Do modelo de análise á operativización dos conceptos
d)A medida e tipos de medida
e) Fases dunha investigación mediante enquisas.
f) O valor e a prioridade da información.
|
3.Características xerais da investigación por enquisas |
a)Definición e rasgos característicos da enquisa
b) Tipos de enquisa
c) O deseño da mostra |
4. Desenvolvimento dos instrumentos para a enquisa II: a estructura do cuestionario e as preguntas:
|
a) Partes o secciones dun cuestionario.
b) O fluxo das preguntas.
c) As preguntas e os seus tipos.
d) A redacción das preguntas.
e) Fontes do sesgo nas preguntas.
f) Formato e lonxitude do cuestionario.
g) As instruccions para a cumprimentación do cuestionario.
h) A validez das preguntas.
i) A validación do cuestionario: o pre-test.
|
5. O deseño da mostra
|
a) Teoría do muestreo.
b) Estadísticas frente a palabras.
c) A inferencia estadística.
d) O deseño da mostra .
e) Tipos de muestreo.
f) O tamaño da mostra.
g) Estimación de errores de muestreo.
|
6. A recollida de datos |
a. A entrevista: tipos e técnicas,o papel do entrevistador/a, errores e sesgos do entrevistador, briefing.
b. O cuestionario por correo.
c. A entrevista telefónica: vellos e novos métodos.
d. A enquisa vía web: posibilidades, límites e práctica.
|
7. O traballo de campo |
a) O contacto inicial coa persoa/unidade seleccionada e o seu calendario.
b) Procedementos de seguimento dos contactos.
c) Incentivos ós entrevistados/as.
d) As sustitucións.
e) Documentación do traballo de campo, coas seus procedementos e manuais.
f) La supervisión del trabajo de campo. |
8. O rexistro da información |
a) O dato e a matriz de datos. Unidade e variables.
b)A codificación e o rexistro dos datos
c)Identificación dos datos en soporte informático
|
9. Análise de datos da enquisa: estratexias |
9. O análisis de datos da enquisa: estratexias analíticas
a) A elección da ferramenta estadística axeitada.
b) As relacions entre variables.
c) O uso de modelos na análise de enquisas.
d) Análise frente a interpretación.
|
10. A interpretación dos resultados da enquisa e o informe de investigación |
a) Os resultados: guía para a súa interpretación.
b) A elaboración do informe final.
c) A preparación dos datos para a súa utilización pública.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A9 A14 A15 A16 A17 A26 A27 B25 B26 B27 |
20 |
0 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 B26 B27 C3 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A9 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
28 |
0 |
28 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A26 A27 B13 B3 C3 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na sesión magistral explicaranse por parte do profesor os temas do programa. Poderá establecerse debate sobre diferentes aspectos dos temas que se están explicando. Os alumnos deberán, baseándose nas notas que tomen en clase, elaborar a súa propia asignatura, complementando as explicacións do profesor coas referencias bibliográficas do programa e coas que para cada tema vaia suxerindo o profesor. É obrigada a asistencia e participación en clase. |
Prácticas a través de TIC |
Dependendo da natureza da práctica, esta realizarase ou ben no laboratorio de informática ou ben en seminarios, ou ben individualmente en casa. |
Aprendizaxe colaborativa |
Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Trátase de realizar un proxecto completo de deseño dunha investigación por enquisas. |
Proba obxectiva |
O alumno presentarase a unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Titorías personalizadas. Se poden programar as titorías que os alumnos consideren necesarias. Dispoñibilidade virtual vía correo electrónico.
Nas titorías e nas sesións de aprendizaxe colaborativo supervisarase por parte do profesor o avance do deseño do proxecto.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 B26 B27 C3 C6 C8 |
Para cada tema do programa o alumno/a terá que realizar unha práctica, co fin de conseguir as habilidades e destezas necesarias. |
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A26 A27 B1 B3 B4 B5 B13 B25 C3 C6 C8 |
Realizarase en grupo un proxecto completo do deseño dunha investigación por enquisas. |
20 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A13 A14 A15 A16 A26 A27 B13 B3 C3 C8 |
O alumno ten que superar unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Sistema de avaliación: a nota final da materia é a media entre a parte
práctica (Prácticas e investigación) e a Proba obxectiva (exame). Para a correcta
realización de ambas é necesaria a asistencia a clase. Estas partes apróbanse
cun 5, sendo esta a nota mínima en cada unha para a realización da media. A nota das prácticas calcularase facendo a media aritmética dos exercicios
prácticos realizados (30% da nota). Cada práctica non entregada no tempo e
forma indicado valorarase cun cero e como tal computará na media. O traballo de
investigación en grupo suporá o 20% da nota. En caso de suspender unha das partes o alumno/a poderá recuperala na
segunda oportunidade, mantendo a nota da parte aprobada. O sistema de avaliación para o
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial ou dispensa
académica de exención de asistencia: consistirá na realización dun exame final
(50% da nota) sobre os contidos do programa impartido en clase e na realización
dun traballo de curso individual (50% da nota) a entregar no momento sinalado
pola profesora na clase. Para a realización da media, ambas as partes debense superar cunha nota mínima de 5. En caso de suspender unha das partes o/a alumno/a
poderá recuperala na segunda oportunidade, mantendo a nota da parte aprobada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Díaz de Rada, V. (2009). Análisis de datos de encuesta: Desarrollo de una investigación completa utilizando SPSS. Barcelona: UOC
Azofra, M.J. (1999). Cuestionarios. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Hyman, Herbert H. (1971). Diseño y análisis de encuestas sociales. Buenos Aires: Amorrotu
Díaz de Rada, V. (2001). Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial. Madrid: ESIC
Bosch, J.L.C. (1993). Encuestas telefónicas y por correo. Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas
Sánchez Carrión, J.J. (2000). La bondad de la encuesta: el caso de la no respuesta. Madrid: Alianza
Alvira Martín, F. (2011). La encuesta: Una perspectiva general metodológica. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Ghiglione, R. (1989). Las encuestas sociológicas: Teorías y prácticas. México:Trillas
Cea D´Ancona, M.A (2004). Métodos de encuesta: Teoría y práctica, errores y mejora. Madrid: Síntesis
Rodríguez Osuna, J. (1993). Métodos de muestreo. Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas
Rodríguez Osuna, J. (1991). Métodos de muestreo. Casos Prácticos. Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas
Azorín, Sánchez-Crespo (1986). Métodos y aplicaciones del muestreo. Madrid: Alianza Universidad Textos
Kish, L. (1972 (1ª ed.)). Muestreo de encuestas. México:Trillas
Fernández García y Mayor Gallego (1994). Muestreo en Poblaciones Finitas: Curso Básico. Barcelona: EUB
Díaz de Rada, V. (2001). Organización y gestión de los trabajos de campo con encuestas personales y telefónicas. Barcelona: Ariel
Díaz de Rada Igúzquiza, V. (2000). Problemas originados por la no respuesta en investigación social. Pamplona: Universidad Pública de Navarra
Cochran, W. (1992). Técnicas de muestreo. México: CECSA
Díaz de Rada, V. (2002). Tipos de encuestas y diseños de investigación. Pamplona: Universidad Pública de Navarra |
|
Bibliografía complementaria
|
Lepkowski, J.M. et al. (2008). Advances in Telephone Survey Methodology. New York: Wiley.
Weisberg, H. F., Krosnick, J. A., & Bowen, B. D. (1996). An introduction to survey research, polling, and data analysis. (3ª ed.), Thousand Oaks, CA: Sage.
Bradburn, N. M., Sudman, S., & Wansink, B. (2004). Asking questions: The definitive guide to questionnaire design. San Francisco: Jossey-Bass
American Association for Public Opinion Research (2000). Best Practices for Survey and Public Opinion Research. Ann Arbor, MI: AAPOR
Baker, R.P., Crawford, S., and Swinehart, J. (2004). Development and Testing of Web Questionnaires.. En S. Presser, J. Rothgeb, M.P. Couper, J. Lessler, E.A. Martin, J. Martin, and E. Singer (eds.), Me
Nardi, P. M. (2006). Doing survey research: A guide to quantitative methods. 2ª ed.. New York: Allyn and Bacon.
Lavrakas, P.J. (Ed.) (2008). Encyclopedia of Survey Research Methods. Londres: Sage.
Hox, Joop J. (1997). From theoretical concept to survey question. En L. Lyberg, P. Biemer, M. Collins, E. de Leeuw, C. Dippo, N. Schwarz, & D. Trewin (Eds.), Surv
Rossi, P., Wright, J. y Anderson, A. (eds.) (1983). Handbook of Survey Research. San Diego: Academic Press
Rossi, P., Wright, J. y Anderson, A. (eds.) (1983). Handbook of Survey Research. San Diego: Academic Press
Rossi, P., Wright, J. y Anderson, A. (eds.) (1983). Handbook of Survey Research. San Diego: Academic Press
Rossi, P., Wright, J. y Anderson, A. (eds.) (1983). Handbook of Survey Research. San Diego: Academic Press
Frey, J. H., & Oishi, S. M. (1995). How to conduct interviews by telephone and in person. Thousand Oaks, CA: Sage.
Fowler, F. J. (1995). Improving survey questions: Design and evaluation. Thousand Oaks, CA: Sage Publications
Dillman, D. A. (2000). Mail and internet surveys: The tailored design method (2ª ed.). New York: Wiley.
DeVellis, R. F. (2003). Scale development: Theory and applications.. Thousand Oaks, CA:Sage Publications
Groves, et al. (2004). Survey methodology. Hoboken, New Jersey: Wiley
Converse, J. M., & Presser, S. (1986). Survey questions: Handcrafting the standardized questionnaire,. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Dillman, D.A. (1991). The Design and Administration of Mail Surveys. AnnualReview of Sociology, 17: 225-249.
Baker, R.P. and W.L. Lefes (1988). The Design of CATI Systems: A Review of Current Practice.. En R.M. Groves, P.P Biemer, L.E. Lyberg, J.T. Massey, W.L. Nicholls II, and J. Waksberg (eds.), Tele
Biemer, P.P. and Lyberg, L.E. (2003). The Survey Process and Data Quality. Cap. 2. Introduction to Survey Quality, New York: Wiley, pp. 26-62.
Couper, M.P. (2000). Web Surveys: A Review of Issues and Approaches. Public Opinion Quarterly, 64: 464-494 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística aplicada ás ciencias sociais 1/615G01101 | Métodos e técnicas de Investigación social/615G01105 | Estatística aplicada ás ciencias sociais 2/615G01201 | Análise multivariante de datos sociais/615G01206 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|