Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
establecer criterios para proxectar o espazo exterior |
A1 A2 A3 A7 A12 A20 A21 A23 A24 A47
|
B2 B11 B15
|
C4
|
adquirir coñecementos para dirixir e coordinar a execución material das obras de urbanización |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A11 A12 A13 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A52
|
B2 B11 B12 B15 B20
|
C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O ESPAZO EXTERIOR |
1.- O ACONDICIONAMENTO DO LUGAR. REFLEXIÓNS, CRITERIOS E ACTITUDES.
2.- A ANALISE DO TERRITORIO DE CARA Á INTERVENCIÓN URBANÍSTICA. PAUTAS DE ANALISE E CRITERIOS DE OBSERVACIÓN E COMPRENSIÓN.
3.- OS PROBLEMAS DO ESPACIO PÚBLICO. CLASIFICACIÓN E CATALOGACIÓN DE PROBLEMAS.
|
O ESPAZO PUBLICO ESTANCIAL |
4.- FUNCIÓNS E CARACTERÍSTICAS DO ESPACIO PÚBLICO. A TITULARIDADE E O MANTEMENTO DO ESPACIO PÚBLICO. AUSTERIDADE, ACCESIBILIDADE E VERSATILIDADE DO ESPACIO PÚBLICO.
5.- CLASES E TIPOS DE ESPACIO PÚBLICO. ESTÁNDARES LEGAIS E NECESIDADES HUMANAS.
6.- A CONFIGURACIÓN DO ESPACIO PÚBLICO. O CONTORNO COMO LÍMITE E DEFINICIÓN DO ESPACIO PÚBLICO.
|
O VIARIO |
7.- A REDE VIARIA. TIPOS E CLASIFICACIÓN.
8.- AS FUNCIÓNS DO VIARIO. ESQUEMAS PRIMARIOS E SECUNDARIOS. MALLAS E MODELOS.
9.- A CONFIGURACIÓN DO VIARIO. CONTORNO E PERCEPCIÓN.
10.- OS ELEMENTOS DA SECCIÓN TRANSVERSAL. BEIRARRÚA, CALZADA, APARCAMENTOS, ARCÉNS, MEDIANAS, GÁLIBOS,…
11.- CRITERIOS E PARÁMETROS DE TRAZADO. VEHÍCULOS, VELOCIDADE, CURVAS, PERALTE, PEDENTES,…
12.- USOS ESPECIAIS DO VIARIO. TRATAMENTO PEONiL, TRANSPORTE PÚBLICO, A BICICLETA, E O APARCAMENTO NO VIARIO.
13.- INTERSECCIÓNS E ENLACES VIARIOS. CASOS SINGULARES: AS PRAZAS E AS ROTONDAS.
14.- PLANTACIÓNS NAS VÍAS PÚBLICAS. FUNCIÓNS DA VEXETACIÓN, RECOMENDACIÓNS E TÉCNICAS DE PLANTACIÓN. |
A CONSTRUCCIÓN, EXECUCIÓN E VALORACIÓN DAS OBRAS DE URBANIZACIÓN DO ESPAZO EXTERIOR |
15.- FIRMES E PAVIMENTOS. DEFINICIÓNS E CLASIFICACIÓNS. COMPOSICIÓNS E CATÁLOGO DE FIRMES. DETALLES DE ELEMENTOS E SECCIÓNS CONSTRUCTIVAS.
16.- EXECUCIÓN DAS OBRAS DE URBANIZACIÓN. AS ACTIVIDADES BÁSICAS NA OBRA DE URBANIZACIÓN TIPO. INSPECCIÓN E CONTROL DA OBRA DE URBANIZACIÓN.
17.- O PROXECTO DE URBANIZACIÓN. O DOCUMENTO ADMINISTRATIVO E O DOCUMENTO TÉCNICO.
18.- AVALIACIÓN DOS CUSTES DE URBANIZACIÓN. O MÉTODO M.S.V. OUTROS SISTEMAS RÁPIDOS DE AVALIACIÓN DOS CUSTES DAS OBRAS DE URBANIZACIÓN.
19.- A ACCESIBILIDADE DO ESPACIO PÚBLICO. LEXISLACIÓN DE ACCESIBILIDADE DA XUNTA DE GALICIA E RECOMENDACIÓNS FÍSICAS DE DESEÑO.
20.- OS ELEMENTOS URBANOS. DEFINICIÓN, CRITERIOS DE DESEÑO, SITUACIÓN E IMPLANTACIÓN DOS ELEMENTOS URBANOS.
|
AS REDES DE SERVIZOS URBANISTICOS |
21.- AS REDES DE SERVICIOS. A IMPLANTACIÓN DAS DIFERENTES REDES E A SITUACIÓN RELATIVA NA SECCIÓN TRANSVERSAL. RELACIÓN DA CAPACIDADE DE IMPLANTACIÓN DE SERVICIOS CA SECCIÓN VIARIA.
22.- A REDE DE ABASTECEMENTO DE AUGA POTABLE. XENERALIDADES, CRITERIOS E DIMENSIONAMENTO.
23.- AS REDES DE SANEAMENTO: PLUVIAIS E RESIDUAIS. XENERALIDADES, CRITERIOS E DIMENSIONAMENTO.
24.- A REDE DE ELECTRICIDADE E DE ALUMEADO PÚBLICO. XENERALIDADES, CRITERIOS E DIMENSIONAMENTO.
25.- AS REDES DE TELECOMUNICACIÓN E GAS. XENERALIDADES, ELEMENTOS E CRITERIOS DE TRAZADO. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
25 |
0 |
25 |
Obradoiro |
|
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
|
25 |
75 |
100 |
Proba obxectiva |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
d). Clases-exposición. Algúns temas expoñeránse de xeito tradicional, a través dos medios visuais con que conta a Escola: transparencias, diapositivas, pizarra, etc. O profesor facilitará diversa documentación debidamente seleccionada de xeito que o alumno irá contando para o remate do curso con algo a medio camiño entre “pequeno manual de datos” e “recordatorio de comentarios”, ó que recurrir no intre de abordar as Prácticas de Curso, nas que se insistirá especialmente no derradeiro trimestre. |
Obradoiro |
a). Actividades Individuais e comentarios co grupo. Tomando como obxeto algún espacio público real, realizaránse breves exercicios individuais que serán explicados ós demais alumnos e sometidos a debate moderado de cara a tirar conclusións xeralizables e didácticamente transmisibles.
b). Textos seleccionados cos que se abordarán determinados temas realizando lecturas comentadas, invitando ó alumno á reflexión persoal e do grupo ó mesmo tempo, procurando a interacción entre ambas.
c). Visitas de obra. en momentos significativos da súa execución: replantexo, apertura de zanxas e colocación de instalacións soterradas, preparación de firmes, execución da pavimentación e acabado e acondicionamento. A visita ás obras levará aparellada a elabouración dun informe por parte do alumno no que se reflexen aspectos singulares negativos e/ou positivos que merezan a pena tratar e debatir, ben na propia obra, ben nunha clase posterior.
|
Traballos tutelados |
e). Prácticas de curso. A realizar preferentemente en coordinación ca asignatura de Planeamento Urbanístico 2, pretenden materializar en traballos individuais de cada alumno os coñecementos adquiridos en cada grupo de temas, na seguridade de que é na realización destas prácticas onde o alumno adquire de verdade a suficiente soltura no manexo dos conceptos e temas abordados en cada parte do curso.
Consistirán fundamentalmente en exercicios de proxectación e ordenación territorial,e de acondicionamento do espacio público ( espacios libres, paseos, zonas verdes e viario ) e do trazado e dimensionamento funcional e racional das diferentes redes de servicios urbanísticos.
|
Proba obxectiva |
Consistirá nun exercicio individual a realizar a final do curso. Unha proba gráfica e escrita que mostrará o grao de coñecementos adquiridos polo alumno, así como a súa soltura para o manexo de elementos e solucións de acondicionamento do espazo exterior: espazos estanciais, paseos, viario peonil e rodado, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
OS OBRADOIROS E AS ACTIVIDADES PRÁCTICAS TUTELADAS REALIZARÁNSE CA PRESENCIA DO PROFESOR, QUE ORIENTARÁ A CADA ALUMNO OU A CADA GRUPO DE CARA A APRENDIZAXE E A OBTENCIÓN DOS OBXECTIVOS DE CADA ACTIVIDADE. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
|
As actividades prácticas a realizar durante o curso avaliaránse tendo en conta que se trata de exercicios de desenvolvemento do programa, para aprehender os temas que se van debullando durante a primeira parte do curso. |
20 |
Traballos tutelados |
|
A práctica xeral do curso, mostrará finalmente o grao de coñecementos que o alumno foi capaz de adquirir na ordenación urbanística dunha área de territorio.
O grao e calidade do acondicionamento do espazo público, do viario e das redes de servizos urbanísticos serán determinantes na avaliación dos coñecementos adquiridos. |
50 |
Proba obxectiva |
|
A proba final individual de cada alumno mostrará a bagaxe final de coñecementos adquiridos durante o curso, a traves das clases, das actividades prácticas e da práctica de curso. Considérase importante o manexo de solucións aprendidas e a creatividade, para dar resposta acaída a situacións e problemas comúns do espazo urbano. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martinez Sarandeses, J (1996). Arboles en la ciudad.. MOPTMA
Martinez Caro, C. + De las Rivas, J. L. (1990). Arquitectura Urbana. Madrid. Ed Bellisco
Ashihara, Y. (1982). El diseño de espacios exteriores. Barcelona, GG
McCluskey, J. (1985). El diseño de vías urbanas. Barcelona, GG
Alexander, Ch. (1980). El lenguaje de patrones. Barcelona, GG
Bentley + Alcock + Murrain + McGynn + Smith (1999). Entornos vitales. Hacia un entorno urbano y arquitectónico mis humano. Barcelona, GG
Martinez Sarandeses, J (1980). Espacios públicos urbanos. Madrid, MOPU
Falcón, A. (2007). Espacios verdes para una ciudad sostenible. Barcelona, GG
Jacobs, A. B. (1995). Grandes Calles. Santander, Univ. de Cantabria + Colegio de Ingenieros de Caminos
Martinez Sarandeses, J (1999). Guia de diseño urbano. Madrid, MOPU
Molina, P. + Berrocal, A.B. + Mata, R. (2006). Guia de vegetación para ambientes urbanos. Madrid, Ayuntamiento de Madrid
Alaber i Valentí, E. + Guilemany i Casadamon, C. (). Infraestructuras Urbanas.
Arizmendi Barnes, L. J. (). Instalaciones Urbanas. Infraestructura y planeamiento. Bellisco editorial
Greater London Council (1985). Introducción al diseño urbano en áreas residenciales. Madrid, H Blume
Sanz, A. + Pérez, R. + Fernández, T. (1996). La bicicleta en la ciudad. Madrid, Ministerio de Fomento
(1990). La calle. Diseño para peatones y ciclistas. Madrid, MOPU
Tonucci, F. (1997). La ciudad de los niños. Madrid, Fundación Germán Sánchez Rupérez
Gehl, J. (2006). La humanización del espacio urbano. Barcelona, Ed Reverté
McCluskey, J. (1987). Parking. Manual de diseño ambiental. Barcelona, GG
Boeminhaus, D. (1984). Pavimentos y límites urbanos. Barcelona, GG
Lynch, K. (1980). Planificación del sitio. Barcelona, GG
Manchón, L.F. + Santamera, J.A. (1995). Recomendaciones para el proyecto y diseño de viario urbano. Madrid, MOPTMA
(1989). Recomendaciones sobre glorietas. MOPU |
|
Bibliografía complementaria
|
(). a + t. in common. Espacios colectivos.
Puig-Pey, P. + Arroyo, J. (1992). Carreteras Urbanas. Recomedaciones para su planeamiento y su proyecto. MOPT
Consejo superior de arquitectos de españa (Tomo 1, 1995; tomo 2, 1997). Guia para la redacción de Proyectos de Urbanización.
I. N. S. S. (1994). Manual de accesibilidad. Madrid, Ministerio de asuntos sociales
(). paisea. revista de paisajismo.
Kraemer, C. + Rocci, S. + Sánchez, V. (1992). Trazado de carreteras. Escuela de ingenieros de caminos, Univ. Polit. de Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos de Urbanización/630011509 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Planeamento Urbanístico II/630011508 |
|
Materias que continúan o temario |
Urbanística I/630011205 | Urbanística II/630011305 | Proxectos IV/630011401 | Urbanística III/630011405 | Planeamento Urbanístico I/630011409 |
|
|