Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir conciencia sobre a correlación entre o deseño arquitectónico e as solucións constructivas, os condicionantes impostos polas características físicas, químicas e mecánicas dos materiáis de construción e polos sistemas constructivos para a execución de obras.
Adquirir o vocabulario básico da construción que permita a identificación dos elementos integrantes dos principaies sistemas constructivos estructuráis e de cimentación, de cerramientos verticáis, de cubertas, de comunicacións verticais, de particións e de carpinterías de ventanas e portas.
Coñecer os elementos básicos da construcción de sistemas estructurais con muros de carga de fábrica e de sistemas porticados con elementos metálicos e de formigón armado en correspondencia coas solucións constructivas para a cobertura do vano: sistemas adintelados de pedra e madera, sistemas abovedados e con forxados horizontais: lousas, placas. forxados industrializados de nervios, de viguetas ou semiviguetas.
Coñecer os elementos dos sistemas constructivos de cimentacións superficiais e profundas e dos muros de contención, e comprender a lóxica dos seu funcionamiento e os procedimentos de execución.
Coñecer as condicións constructivas básicas de deseño das comunicaciones verticais, escaleiras e rampas, das vías de evacuación dos edificios e das barreiras de protección de desniveles.
Coñecer , a nivel elemental, as condicións constructivas e de diseño dos cerramentos verticais para o cumplimiento das condiciones térmicas, higrotérmicas, acústicas, de protección contra o lume e de estabilidade e de resistencia a accións mecánicas.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas de deseño de elementos de iluminación e ventilación dos edificios.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño das cubertas inclinadas e planas para o cumprimento das condicións de impermeabilidade, térmicas, higrotérmicas, acústicas e de protección contra o lume.
Coñecer a nivel elemental as condicións constructivas e de diseño dos elementos de particións e tabiquerías pesadas e en seco. |
A12 A13 A14 A15 A17 A25 A26 A27 A39 A41 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A arquitectura e a construción |
1. Arquitectura e construción
2. O medio físico e os materiáis |
O edificio e a estrutura |
3. Introdución á estrutura
4. O mundo da compresión
5. O mundo da tracción
6. O mundo da flexión
7. O formigón armado como material estrutural
8. O aceiro como material estrutural
9. As cimentacións e os muros de contención |
A envolvente |
10. Anatomía dun edificio
11. Os cerramentos verticais
12. As cubertas inclinadas
13. As cubertas planas |
Acondicionamento |
14. As comunicacións verticais
15. As particións interiores
16. Os revestimentos
17. As instalacións dun edificio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1.5 |
60 |
61.5 |
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25.5 |
0 |
25.5 |
Proba obxectiva |
A63 A41 A39 A27 A26 A25 A17 A15 A14 A13 A12 |
4 |
30 |
34 |
Sesión maxistral |
A63 A41 A39 A27 A26 A25 A17 A15 A14 A13 A12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Realización non presencial de exercicios prácticos individuáis.
Os exercicios serán presentados e tutelados polos profesores na aula. |
Portafolios do alumno |
Realización individual dun caderno de debuxos que recolla os sistemas construtivos estudados na materia.
O caderno realizarase na aula. |
Proba obxectiva |
Exame teórico-práctico no que o alumno deberá resolver de modo individual cuestións relativas aos temas tratados na materia. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento e explicación dos temas da materia por parte do profesor.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Obradoiro |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase durante as clases prácticas, nas cales os profesores asesorarán os alumnos sobre a evolución dos seus traballos en curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A avaliación do portafolios do alumno só se realizará se se presenta encadernado, completo e ordenado. |
15 |
Proba obxectiva |
A63 A41 A39 A27 A26 A25 A17 A15 A14 A13 A12 |
A puntuación de cada un dos exercicios teórico-prácticos estará indicada no enunciado da Proba obxectiva. |
50 |
Sesión maxistral |
A63 A41 A39 A27 A26 A25 A17 A15 A14 A13 A12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Avaliaranse os apuntes da materia tomados polo alumno na aula. |
5 |
Obradoiro |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Esta nota poderá ser distribuida, a criterio dos profesores, na forma 25+5, correspondendo o 25% á evaluación das prácticas do curso e o 5% ás calificacións obtidas nos controles de seguimento (test) realizados na aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para poder efectuar a avaliación global da materia en calquera das
dúas oportunidades, tanto na primeira como na segunda, será necesario que o
alumno:</p><p class="MsoNormal">1. Realice a Proba obxectiva, obtendo polo
menos un 40% da máxima cualificación posible.</p><p class="MsoNormal">2. Presente todas as prácticas realizadas no
curso, obtendo polo menos, en cada unha delas, un 40% da máxima cualificación
posible.</p><p class="MsoNormal">3. Asista de xeito presencial, polo menos a un
80% das Sesións maxistrais e do Obradoiro, salvo causa xustificada.</p><p class="MsoNormal">4. Entregue o Portafolios completo.</p><p class="MsoNormal">5. Entregue os apuntes das Sesións maxistráis
tomados no aula.</p><p class="MsoNormal"> </p><p>No caso de non cumplir a
totalidade destes requisitos, o alumno figurará no acta da oportunidade
correspondente como 'Non presentado'</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Madrid, J., Esteban Fernández-Cobián (1984/2008). Construcción 1. Apuntes (2 vol.). A Coruña: Reprografía del Noroeste |
-- |
Bibliografía complementaria
|
Souto García, V. (2016). 1450 preguntas sobre construcción arquitectónica. A Coruña: Reprografía del Noroeste
Regalado Tesoro, F. (2001). Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes. Alicante: Cype Ingenieros S.A.
González Moreno-Navarro, J.L. et al. (1997). Claves del construir arquitectónico. Tomo 1. Principios. Barcelona: Gustavo Gili
Ching, F.D.K. (1997). Diccionario visual de arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Gordon, J.E. (1999). Estructuras o por qué las cosas no se caen. Madrid: Celeste
Torroja Miret, E. (1996). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
Schmitt, H. (1998). Tratado de construcción. Barcelona: Gustavo Gili
Paricio Ansuategui, I. (1999). Vocabulario de arquitectura y construcción. Barcelona: Bisagra |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura /630G02005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física para a Arquitectura 1/630G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A docencia desta asignatura, así como as probas e exames de evaluación,
adaptaranse ás condicións pedagóxicas dos alumnos que realizan programas de
movilidade. |
|