Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Análise Arquitectónico 1 Código 630G02012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
Correo electrónico
antonio.amado@udc.es
Profesorado
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
Doce Porto, Juan Manuel
Hermida Gonzalez, Luis
Lizancos Mora, Plácido
Llano Cabado, Pedro de
Ventura Real, Jose Maria Nicolas
Correo electrónico
antonio.amado@udc.es
juan.doce@udc.es
luis.hermida@udc.es
placido.lizancos@udc.es
pedro.llano@udc.es
jose.ventura@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Desenrolar coñecementos técnicos para a correcta representación e posterior análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas A1
A2
A3
A4
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A38
A42
A44
A45
A46
A47
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A. Introducción Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Presentación do tema do curso.
B. Ampliación de Debuxo Arquitectónico O debuxo de arquitectura.
Técnicas e sistemas de representación no plano.
Representación tridimensional analóxica e dixital.
1. Linguaxes secundarias da arquitectura Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
2. Convencións gráficas Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica
3. Os modelos tridimensionais como sistema de representación Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle
A maqueta de traballo
4. A infografía Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura
5. Grafiación para a análise da arquitectura Ler un proxecto arquitectónico
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto
Procedementos e recursos de grafiación analítica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B1 B2 C4 C7 C8 2 0 2
Presentación oral A63 B4 C1 C2 C4 3 0 3
Sesión maxistral A1 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C5 C6 C7 C8 15 1 16
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 40 48 88
Eventos científicos e/ou divulgativos A63 C5 6 0 6
Saídas de campo A4 8 8 16
Discusión dirixida A1 A2 B1 B3 B9 B10 B11 B12 C3 C6 6 12 18
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles
Presentación oral Os estudiantes expoñen verbalmente, co paoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes
Sesión maxistral Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller
Obradoiro Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, coa asistencia do profesor
Eventos científicos e/ou divulgativos Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso
Saídas de campo A viaxe de estudios axuda ao coñecemento de obras obxeto de análise ou relacionadas
Discusión dirixida Debates nos que se expoñerán traballos realizados polos alumnos de cara a comentar os resultados obtidos

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Obradoiro
Presentación oral
Descrición
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de xeito individual, en horario coñecido.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B2 B5 B6 B7 B8 B12 C5 C6 C7 C8 Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técnicas e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo 30
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto
65
Presentación oral A63 B4 C1 C2 C4 Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia 5
 
Observacións avaliación

O alumno debe asistir as sesións maxistrais e
presentar os traballos gráficos, maquetas etc. propostos nos obradoiros co
nivel exisido de calidade para superar a asignatura. 



A asistencia e obrigatoria alo menos nun 80% das
clases teóricas e prácticas, así como a os Obradoiros compartidos. Sin ese
requisito o alumno non poderá aprobar por curso a asignatura. 



Para aprobar, o alumno dispoñerá de duas
oportunidades: xaneiro e xullo. A primeira coincide coa data de entrega do
último traballo, e capacitará ao alumno para aprobar por curso. 



O alumno que non supere esta primeira
oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba
práctica no mes de xullo. 



A entrega menor do das prácticas supoñerá que
non se seguiu o curso, e implica unha calificación de Non Presentado nas dúas
oportunidades de avaliación. Por tanto o alumno terá que repetir a asignatura
por completo. E imprescindible entregar as prácticas específicas da materia,
incluídas as coordinadas no Obradoiro do terceiro cuadrimestre con Proxectos
para superar cada unha das materias que compoñen o Obradoiro conxunto. Éste
terá un peso do 20% da cualificación final do alumno. 



Os alumnos que non presenten -total ou
parcialmente-, as prácticas exisidas no Obradoiro compartido serán calificados
con un Non Presentado en todas as materias que componen ese Obradoiro. 



Os alumnos que non superen a materia de
Proxectos nas dúas oportunidades, deberán asistir a o Obradoiro compartido o
ano seguinte. Nese caso, realizarán os traballos das materias que non superaran
no Obradoiro do ano anterior. Os alumnos que tendo superada a materia de
Proxectos, non superasen alguna das outras materias integradas no Obradoiro,
terán que presentar en consecutivas convocatorias, novamente, e cas correccions
oportunas, os traballos propostos no Obradoiro no que participaron. 



Os alumnos matriculados con posterioridade a o
inicio do curso académico deberán asistir as clases teóricas e prácticas dende
a data da sua matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas
realizadas hasta esa data. 



Movilidade: A docencia a alumnos de programas de
movilidade adaptarase a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados
especiais, así como as probas e exámenes de avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: GG
Varios Autores (2011). Cadernos de Fin de Carreira. A Coruña: ETSAC
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Barcelona: Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. Barcelona: GG
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Barcelona: Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1946). Saber ver la arquitectura. Barcelona: Apóstrofe
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Londres: Thames & Hudson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xeometría Descritiva/630G02003
Debuxo de Arquitectura/630G02002
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007
Proxectos 3/630G02011
Proxectos 1/630G02001
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G02014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 3/630G02011

Materias que continúan o temario
Proxectos 4/630G02016
Urbanística 2/630G02024
Análise Arquitectónico 2/630G02017

Observacións
O ESTUDANTE PRECISA COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA GRÁFICA. RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O OBRDOIRO DO 2º CADRIMESTRE. ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES SUPERIORES. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 3 DO MESMO CADRIMESTRE. NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías