Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A42 |
Aptitude para catalogar o patrimonio edificado e urbano e planificar a súa protección. (T) |
A45 |
Capacidade para deseñar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización, xardinería e paisaxe. (T) |
A46 |
Capacidade para aplicar normas e ordenanzas urbanísticas. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A51 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A56 |
Coñecemento axeitado das bases da arquitectura vernácula. |
A58 |
Coñecemento axeitado dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano e a ordenación territorial e metropolitana. |
A59 |
Coñecemento dos mecanismos de redacción e xestión dos planos urbanísticos a calquera escala. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B8 |
Coñecer o urbanismo e as técnicas aplicadas no proceso de planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O estudante debe saber o que é a cartografía e como se elabora. Debe saber como se utiliza, recoñecer a súa linguaxe, os elementos que a compoñen, así como a metodoloxía utilizada para coñecer e representar o medio, tanto dende a súa compoñente física, como construida e humana. |
A34 A42 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59
|
B1 B2 B3 B6 B8 B12
|
C3 C6 C7 C8
|
O estudante debe de saber da normativa aplicable ao espacio de estudio, recoñecer os niveis de aplicación e coñecer a estrutura dos documentos urbanísticos. Debe saber establecer límites de solo, recoñecer cualidades e propoñer o seu uso axeitado. |
A39 A45 A46 A53 A58 A59 A63
|
B2 B3 B6 B8 B12
|
C1 C6 C7
|
O estudante debe coñecer o significado dos elementos e relacións que definen a estrutura urbana, entendendo as consecuencias do manexo da tipoloxía edificatoria e o deseño do espazo público. Debe saber describir unha tipoloxía arquitectónica feita por el e definir o espazo público relacionado coa movilidade e a estancia |
A34 A39 A42 A45 A46 A48 A49 A50 A51 A58 A59
|
B2 B3 B6 B8 B12
|
C1 C4 C5
|
O estudante debe alcanzar a competencia para dirixir e integrarse nun equipo multidisciplinar capaz de elaborar documentos de información urbanística relacionados coa ordenación do territorio, a diferentes escalas, interpretando a normativa urbanística e os elementos da estrutura urbana dende unha óptica propositiva. |
A34 A39 A42 A45 A46 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 A63
|
B1 B2 B3 B6 B8 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO I:
INFORMACIÓN URBANÍSTICA |
I.I. CONCEPTO
I.II. FONTES
I.III. CARTOGRAFÍA. GIS
I.IV. METODOLOXÍA. MEDIO FÍSICO
I.V. METODOLOXÍA. MEDIO CONSTRUIDO E HUMANO |
MÓDULO II:
MARCO LEGAL |
II.I. LEXISLACIÓN
II.II. CLASIFICACIÓN DO SOLO
II.III. INSTRUMENTOS DE PLANEAMENTO TERRITORIAL
II.IV. INSTRUMENTOS DE PLANEAMENTO MUNICIPAL |
MÓDULO III:
ESTRUCTURA URBANA |
III.I. ESPACIO PÚBLICO E SISTEMAS
III.II. USOS DO SOLO E PARCELACIÓN
III.III. TIPOS EDIFICATORIOS
III.IV. PAISAXE URBANO |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A34 A39 A42 A45 A46 A48 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 A63 B1 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
60 |
90 |
Saídas de campo |
A34 A39 A42 A45 A51 A52 A53 A56 A58 B2 B3 B12 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Discusión dirixida |
A34 A45 A46 A50 A52 A58 A59 A63 B2 B3 B8 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
A42 A46 A50 A51 A52 A53 A56 B1 B6 B12 C4 C5 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A34 A39 A45 A46 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C5 C6 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A34 A39 A45 A46 A52 A53 A58 A59 A63 B2 B8 B12 C1 C4 C6 C8 |
7 |
0 |
7 |
Proba de resposta múltiple |
A46 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 B3 B6 B8 B12 C6 C7 |
1 |
0 |
1 |
Análise de fontes documentais |
A34 A42 A46 A50 A51 A52 A53 A58 A59 B1 B3 B8 B12 C5 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Esquemas |
A34 A45 A46 A58 A59 A63 B3 B12 C1 C3 C4 C5 |
2 |
0 |
2 |
Portafolios do alumno |
A34 A42 A46 A50 A51 A58 A59 A63 B3 B12 C1 C3 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
A34 A39 A45 A46 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C3 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
Lecturas |
A39 A42 A46 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 B2 B6 B8 B12 C1 C4 C5 C6 C7 |
12 |
0 |
12 |
Sesión maxistral |
A34 A39 A42 A45 A46 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 A63 B1 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
traballo de análisis, planificación territorial e deseño urbano. Desenrólase vinculado ao Taller 5, onde se definen os contidos da práctica, obxectivos, documentación e entregas. |
Saídas de campo |
considérase fundamental o coñocemento do territorio obxeto do análise, polo que a visita ao lugar elixido para o traballo é fundamental. |
Discusión dirixida |
os resultados do obradoiro serán obxecto de discusións dirixidas ao longo do curso. |
Actividades iniciais |
presentación das actividades a realizar no curso e inicio da busca a partir da descripción de fontes documentais básicas |
Proba obxectiva |
proba utilizada para evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc, aplicable tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou aditiva e pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico. |
Traballos tutelados |
traballos de busca de información, análise ou resumo en paralelo co traballo do obradoiro. |
Proba de resposta múltiple |
proba obxectiva que consiste en preguntas directas con varias opcións de resposta das que unha de ellas é válida. |
Análise de fontes documentais |
técnica metodolóxica na que se utilizan documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que forman parte non só da aproximación á solución dos traballos a resolver senón contido relevante dos mesmos. |
Esquemas |
consiste na elaboración de síntesis dos principias contidos dos traballos, sendo un recurso óptimo que falicita a comprensión da realidade e a explicación das propostas. |
Portafolios do alumno |
documentos de resumo gráfico e escrito que explican partes concretas dalgún traballo específico realizado como as maquetas que se realizan no curso ou a posta en orde da información urbanística. |
Prácticas a través de TIC |
control do traballo individual das prácticas do obradoiro mediante TIC. |
Lecturas |
ao longo do curso indícanse unha serie de lecturas de apoio que son de grande utilidade para facilitar o entendemento e asimilación dos coñecementos teóricos así como para establecer pautas e abrir posibilidades que orienten o traballo no obradoiro. |
Sesión maxistral |
os distintos temas relevantes para o desenvolvemento do obradoiro serán obxecto de sesións maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Saídas de campo |
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A34 A39 A42 A45 A46 A48 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 A63 B1 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O traballo final valorarase nas súas vertentes analítica, planificadora e de deseño. O traballo práctico estará relacionado coa práctica do Taller 5, de tal maneira que, tanto o texto como as entregas formarán parte dos contidos do mesmo. As entregas serán únicas e para a avaliación do alumno será imprescindible ter participado e entregado de forma completa o traballo do taller. |
50 |
Proba obxectiva |
A34 A39 A45 A46 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A56 A58 A59 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C5 C6 |
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva que pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Trátase dunha Avaliación Continua, controlada mediante a asistencia a clase completada coa realización de probas teórico-prácticas que permiten comprobar que o estudante asimilou os contidos conceptuais e procedimentais propios da asignatura. A avaliación do alumno dependerá, ademáis da súa participación na materia específica, na que se estima unha asistencia mínima obligatoria dun 80%, da participación e entregas realizadas no conxunto de Taller 5, a onde se vincula parte da práctica da asignatura. Tanto a non realización das probas propostas como o incumprimento de asistencia ou de entregas suporá un Non Presentado como calificación da convocatoria. En cualquera caso, a calificación final da asignatura será valorada coa media que resulta das calificacións tanto das probas escritas e examen como as probas teórico prácticas. O coñecemento do alumno deberá estar sempre en cualquera de elas por riba do 50%. A avaliación do estudante nas convocatorias extraordinarias levarase a cabo mediante a realización dun único exame, se ben aqueles alumnos que non teñan superado a parte correspondente ás probas teórico-prácticas, deberán tamén acreditar a corrección e realización das mesmas. A avaliación do estudante en sucesivas matrículas realizarase polo mesmo procedimento arriba descrito.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 1/630G02018 | Proxectos 4/630G02016 | Proxectos 2/630G02006 | Proxectos 3/630G02011 | Proxectos 1/630G02001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Urbanística 4/630G02032 | Proxectos 6/630G02026 | Urbanística 3/630G02029 |
|
|