Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A38 |
CE45 - Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control. |
A39 |
CE46 - Operar alternadores, xeradores e sistemas de control. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A41 |
CE48 - Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
A46 |
CE51 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida para o desmantelado, mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo da bordo. |
A47 |
CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A49 |
Capacidade para a realización das actividades inspectoras de mantemento relacionadas co cumprimento da lexislación correspondente. |
A54 |
Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electróxenos, etc. |
A57 |
Utilizar as ferramentas manuais e os equipos de medida para a detección de avarías e as operacións de montaxe e mantemento. |
A58 |
Observar o cumprimento da lexislación vixente neste ámbito. |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar correctamente a información procedente dos instrumentos de medida |
A15
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
|
Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións mariñas |
A13
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13
|
Redacción e interpretación de información técnica relativa a la instrumentación |
A18 A49 A57
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13
|
Manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque. |
A30 A41 A54
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13
|
Mantemento e operación dos sistemas de control do buque |
A38 A39 A40
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
|
Utilizar o equipo de medida para o mantemento, reparación e montaxe das instalacións e o equipo da bordo. |
A46
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
|
Utilizar a o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A47 A58
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Elementos de medida
Elementos de acción
Elementos de control
Vías de comunicación
Interacción home-máquina
Diagnose e Supervisión
|
Principios físicos de transducción |
Transductores pasivos
Transductores activos
|
Representación simbólica |
Introducción
Simbología conforme a ISA |
Instrumentos de medida |
Introducción
Fuerza y presión.
Caudal.
Nivel.
Temperatura.
Posición y desplazamiento.
Velocidad y posición angulares.
Otras variables.
|
O Autómata programable ou PLC |
Funcións básicas
Arquitectura
Entradas e saídas dixitais
Entradas e saídas analóxicas
|
Norma IEC 1131 |
Vantaxes de adopción da norma
Definicións
Linguaxes normalizados
Obxectos da linguaxe |
PL7 |
Obxectos direccionables
Memoria de usuario
Modos de marcha |
Esquema de contactos |
Elementos gráficos
Estructura dunha rede de contactos
Regras de execución
Bloques de función predefinidos
Tratamiento numérico de enteros |
GRAFCET |
Elementos
Reglas de evolución
Estructuras |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A54 A49 A47 A46 A41 A40 A39 A38 A30 A57 A15 A13 B2 C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
5 |
10 |
15 |
Sesión maxistral |
A13 A15 A18 A30 A38 A39 A40 A46 A47 A54 A58 |
21 |
25 |
46 |
Traballos tutelados |
A15 A18 A46 A58 B1 B2 B4 B10 B11 C1 |
3 |
8 |
11 |
Traballos tutelados |
A15 A18 A46 A58 B1 B2 B4 B10 B11 C1 |
0 |
30 |
30 |
Seminario |
A13 A18 |
8 |
25 |
33 |
Proba obxectiva |
B1 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Configuración do PLC, e introducción de programas básicos. |
Sesión maxistral |
As sesión maxistrais correspóndense a introducción daqueles conceptos básicos ou que necesiten unha especial atención |
Traballos tutelados |
Facemos referencia a titoría en grupos muy reducidos ou titorías individuais |
Traballos tutelados |
Trátase de pequenos proxectos a desenvolver polos alumnos, ao longo do curso |
Seminario |
Refírese aos grupos intermedios, esta actividade terá lugar de forma habitual no Laboratorio |
Proba obxectiva |
Trátase dunha comprobación da asimilación dos conceptos principais desenvolvidos durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
1º) Nas prácticas de Laboratorio o profesor está presente para resolver as dúbidas que o alumno vaia formulando no desenvolvemento das mesmas.
2º) Nas prácticas a través de TIC a atención personalizada lévase a cabo mediante a titoría individural pola Plataforma de Teleformación, ou ben nas sesións semanales de Titoría Colectiva na Aula.
3º) Na saída de campo o profesor acompaña aos alumn@s, e xunto co persoal do Aquarium vai clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre o funcionamento da planta.
4º) O Cartafol supón unha entrevista persoal de avaliación ao finalizar o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A15 A18 A46 A58 B1 B2 B4 B10 B11 C1 |
Pequenos proxectos que o alumno debe realizar de forma individual ou en grupo |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A54 A49 A47 A46 A41 A40 A39 A38 A30 A57 A15 A13 B2 C3 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
Configuración e introducción de programas básicos no PLC |
10 |
Seminario |
A13 A18 |
Traballo interactivo dos grupos reducidos |
20 |
Proba obxectiva |
B1 |
Comprobación da comprensión dos conceptos principais da materia |
50 |
|
Observacións avaliación |
Competencias que
se avalían con cada metodoloxía: - Prácticas de
laboratorio: A13, A15, A30, A38, A39, A40, A47,A58, C1 - Traballos
tutelados: A13, A18, A58, B4, B10, B11, C1 - Seminario:
A13, A15, A18, A30, A38, A39, A40, A46, A47, A58, C1 - Proba obxectiva: A13, A15, A18, A58, B1, B2, B4, B10, B11, C1
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piedrafita Moreno, Ramón (1999). Ingeniería de la Automatización Industrial. Madrid, Ra-Ma
Creus Solé, A. (1997). Instrumentación industrial. Barcelona. Marcombo
GROUPE SCHNEIDER (1999). PL7/Micro/Junior/Pro Manual de referencia. Schneider Automation SA
Pallás Areny, R. (2003). Sensores y acondicionadores de señal. Barcelona. Marcombo
Rodríguez Mata, A. (2000). Sistemas de medida y regulación. Madrid. Paraninfo |
|
Bibliografía complementaria
|
Ferreiro García, Ramón (1995). Nociones sobre aplicación del PLC al Control de Procesos. Servicio de Publicaciones da Universidade da Coruña
Johnson, C. (1993). Process control instrumentation technology. London. Prentice-Hall
Fraser, R.E. (2001). Process measurement and control. Upper Saddle River. Prentice-Hall |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 |
|
|