Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer y entender la teoría del Cálculo Infinitesimal. |
A1
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B1
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C3
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Conocer, entender y utilizar la notación matemática. |
A1
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B1
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C3
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Mejorar la capacidad de razonamiento matemático adquiriendo o desarrollando distintas habilidades: operar, simplificar, despejar, relacionar, distinguir, deducir, demostrar. |
A1
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B2 B4 B5 B6 B7 B10 B15 B16 B19
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C1
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Resolver problemas matemáticos aplicando la teoría del Cálculo Infinitesimal. |
A1
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B2 B6 B7 B15 B16 B17 B18
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C3 C6 C7 C8
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Adquirir una actitud de análisis ante los distintos problemas que surgen, tanto en el estudio actual como en el futuro ejercicio de la profesión. |
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B2 B3 B5 B6 B7 B9 B11 B13 B14 B15 B16 B19
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C4 C5 C6 C7
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Aprender a tomar decisiones, estudiando y reflexionando previamente. |
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B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B16 B18 B19
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C4 C5 C6 C7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTEGRACIÓN. |
1. Primitiva de una función: definición y condición necesaria de existencia.
2. Integral según Riemann: Sumas de Darboux; condiciones de integrabilidad; propiedades.
3. Teorema de la media.
4. Primer Teorema Fundamental del Cálculo. Regla de Barrow.
5. Segundo Teorema Fundamental del Cálculo.
6. Integrales impropias.
7. Aplicaciones de la integral definida: cálculo de áreas planas, volúmenes, arcos y superficies de revolución. |
II. FUNCIONES VECTORIALES. |
1. Tipos de funciones.
2. Espacio euclídeo: producto escalar ordinario; norma y distancia euclídeas.
3. Funciones vectoriales de variable real: límite; continuidad; diferenciabilidad.
4. Funciones reales de variable vectorial: límite funcional y direccional; continuidad; diferenciabilidad; derivadas direccional y parcial; diferencial; teoremas.
5. Funciones vectoriales de variable vectorial: límite; continuidad; diferenciabilidad.
6. Composición de funciones: continuidad y diferenciabilidad de la función compuesta; regla de la cadena.
7. Derivadas de orden superior: derivadas cruzadas; diferenciales sucesivas.
8. Desarrollo de Taylor: expresión general; expresión matricial.
9. Extremos relativos: condiciones necesaria y suficiente de extremo; determinación del tipo de forma cuadrática.
10 Función implícita: definición; teorema de existencia y diferenciabilidad para dos variables; generalización.
11. Extremos condicionados: método de los multiplicadores de Lagrange.
12. Derivada de la función inversa. |
III. SERIES NUMÉRICAS. |
1. Definiciones.
2. Series aritmética y geométrica.
3. Condición necesaria de convergencia.
4. Propiedades de las series.
5. Criterio general de convergencia de Cauchy.
6. Criterios de convergencia de las series de términos positivos: mayorante y minorante; comparación; Pringsheim; Raiz; Cociente; Raabe; Logarítmico; Condensación.
7. Series de términos positivos y negativos: convergencia y divergencia absoluta e incondicional; teoremas de Riemann, Dirichlet y Leibnitz.
8. Métodos de suma de series.
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IV. SUCESIONES Y SERIES FUNCIONALES. |
1. Sucesiones funcionales: definición; convergencia simple y uniforme; sucesiones de funciones continuas.
2. Series funcionales: definición; convergencia simple y uniforme; criterios de Cauchy y de la mayorante; continuidad; integración; derivación.
3. Series de potencias: teorema de Cauchy-Hadamard; continuidad, derivación e integración; teoremas de Abel.
4. Desarrollo de una función en serie de potencias. Serie de Taylor.
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V. NÚMEROS COMPLEJOS. |
1. Definición y operaciones básicas.
2. Formas binómica y trigonométrica; representación gráfica.
3. Conjugado, opuesto e inverso; cociente.
4. Exponencial compleja; fórmula de Euler.
5. Potencia natural de un complejo; fórmula de Moivre.
6. Raíz de un complejo.
7. Teorema Fundamental del Álgebra.
8. Logaritmo neperiano de un complejo (optativo).
9. Potencia compleja de un complejo (optativo).
10. Funciones hiperbólicas y trigonométricas en C (optativo).
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 B8 B10 B14 B15 B1 B2 B3 B6 B7 B18 B19 C4 C6 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
A1 B9 B1 B2 B3 B4 B7 |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
A1 B9 B11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B18 C1 C6 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 B15 B2 B3 B7 B18 C4 C6 C8 |
27 |
27 |
54 |
Solución de problemas |
A1 B8 B9 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C4 C5 C6 |
0 |
15 |
15 |
Lecturas |
A1 B13 B3 B5 B16 B18 C3 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20 |
20 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
As Clases de Prácticas son sesións participativas de resolución de problemas. Van seguidas dun tempo dedicado a aclaración de dúbidas, individual ou en grupo. |
Proba obxectiva |
Os Exercicios de Control son exercicios breves de contido teórico e/ou práctico. Realízanse na aula sen aviso previo nin periodicidade fixa, co fin de comprobar a asimilación de conceptos e técnicas.
Estes exercicios poden ser tipo test (verdadeiro/falso ou de resposta múltiple), cuestións ou problemas breves. Son corrixidos polo profesor. |
Proba mixta |
O Exame Final da materia ten a forma de proba mixta: componse dalgunhas (ou todas) as partes seguintes: un test, cuestións breves teórico-prácticas, exercicios de integrais, resolución de problemas. |
Sesión maxistral |
Nas Clases de Teoría expóñense os contidos teóricos da materia, acompañados de exemplos. Van seguidas dun tempo dedicado a aclaración de dúbidas, individual ou en grupo. |
Solución de problemas |
Rematadas as clases de cada un dos temas, proponse a resolución de diversos exercicios correspondentes a este (Exercicios Voluntarios).
Estes exercicios, que se resolven individualmente fóra da aula, recóllense en datas anunciadas de antemán.
A entrega destes exercicios non é requisito indispensable para superar a materia, pero recoméndase aos estudantes pola súa utilidade para asimilar os contidos desta. Pode supoñer un incremento da nota final, como se aclara no apartado Avaliación. |
Lecturas |
Durante o desenvolvemento de cada un dos 5 temas que integran a materia, é preciso estudar o material complementario que figura na sección Documentos de Apoio da páxina web. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
Para a correcta asimilación dos contidos desenvolvidos nas clases de teoría (sesións maxistrais) e nas de problemas (prácticas de laboratorio) é moi recomendable consultar co profesor as dúbidas que xurdan, ben ao longo das devanditas clases ou ben durante o estudo persoal da materia. Tamén se poden consultar nas entrevistas de atención personalizada as dúbidas que se formulan durante a resolución persoal dos problemas de entrega voluntaria.
Estas consultas realizaranse preferentemente en dous momentos:
a) Na aula, durante os 10 minutos posteriores a cada clase.
b) No despacho do profesor durante o horario establecido para esta actividade.
É posible tamén realizar consultas en calquera momento a través do correo electrónico, se ben este medio pode non ser adecuado para resolver determinado tipo de dúbidas, debido á súa complexidade. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Solución de problemas |
A1 B8 B9 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C4 C5 C6 |
A entrega dos Exercicios Voluntarios valórase ata un máximo de 0.5 puntos.
Tanto na oportunidade de xuño coma na de xullo, estes puntos engádense á nota global, sempre e cando se alcance unha puntuación mínima de 4.5 sobre 10 entre os Exercicios de Control e o Exame Final. |
0 |
Proba obxectiva |
A1 B9 B1 B2 B3 B4 B7 |
Os Exercicios de Control teñen un peso do 20% da nota global, tanto na na oportunidade de xuño como na de xullo. |
20 |
Proba mixta |
A1 B9 B11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B18 C1 C6 |
O Exame Final ten un peso do 80% da nota global, tanto na oportunidade de xuño coma na de xullo. |
80 |
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Observacións avaliación |
Tanto en xuño coma en xullo, pódese superar a materia dun dos dous modos seguinte:
a) Obtendo 5 puntos ou máis como suma da nota do Exame Final (sobre 8) máis a nota media dos Exercicios de Control (sobre 2) e -no seu caso- a nota dos Exercicios Voluntarios (sobre 0.5).
b) Obtendo unha nota de 4 sobre 8 no Exame Final. Nesta opción non se teñen en conta os Exercicios Voluntarios.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Estela, M.R.; Sáa, J. (2008). Cálculo con soporte interactivo en Moodle. Pearson-Prentice Hall, Madrid
García, A. y otros (1998). Cálculo I. Teoría y problemas de Análisis Matemático en una variable. CLAGSA, Madrid
García, A. y otros (2002). Cálculo II. Teoría y problemas de funciones de varias variables. CLAGSA, Madrid
Granero, F. (2001). Cálculo Integral y aplicaciones. Prentice Hall; Madrid
Estela, M.R.; Serra, A.M. (2008). Cálculo. Problemas resueltos. Pearson-Prentice Hall, Madrid
Franco, J.R. (2003). Introducción al Cálculo. Problemas y ejercicios resueltos. Prentice Hall, Madrid |
Para cursar satisfactoriamente esta materia é preciso ter ben asimilados os contidos principais da materia Cálculo Infinitesimal I. Para a preparación da materia, ademais dos apuntamentos de clase, é importante dispoñer do seguinte material, que está dispoñible na páxina web: 1. Precurso de Matemáticas. 2. Programa detallado. 3. Documentos de apoio e tests de autoavaliación. 4. Boletíns de prácticas e integrais. 5. Colección de exames da materia Cálculo I, correspondentes aos cursos 1993/1994 a 2009/2010. Ademais do anterior, segundo as necesidades, será útil consultar algún dos textos da bibliografía, básica ou complementaria, que poden obterse na Biblioteca da Escola. |
Bibliografía complementaria
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Tébar, E. y Tébar M.A. (1991). 909 problemas de Cálculo Integral (2 tomos) . Tébar Flores, Madrid
Besada, M. y otros (2001 ). Cálculo de varias variables. Problemas y ejercicios resueltos . Prentice Hall; Madrid
Burgos, J (2006). Cálculo Infinitesimal de una variable. Madrid, Mc Graw-Hill
Granero, F. (1995 ). Cálculo Infinitesimal. Una y varias variables. Mc Graw-Hill, Madrid
Marsden, J.; Tromba, A. (2004). Cálculo Vectorial. Madrid, Pearson-Addison Wesley
Granero, F. (1991 ). Ejercicios y problemas de Cálculo (2 tomos) . Tébar Flores, Albacete |
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo infinitesimal I/632G02001 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Fundamentos de mecánica computacional/632G02015 | Ecuacións diferenciais/632G02017 |
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Observacións |
Ao impartir esta materia, suponse que os estudantes cursaron Cálculo Infinitesimal I e posúen certa soltura nos contidos desta, pois moitos dos contidos de Cálculo Infinitesimal I son puntos de partida para Cálculo Infinitesimal II. |
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