Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Permite abordar o proxecto, a construción e a conservación das liñas de ferrocarrís con coñecemento para aplicar a normativa técnica específica e diferenciando as características do material móbil. |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O ferrocarril e o transporte. |
1.1. Transporte ferroviario.
1.2. Transporte combinado.
1.3. Transporte metropolitano. |
2. Introdución ao material móbil. |
2.1. O material móbil. Clases de material remolcado. |
3. Deseño da vía ferroviaria. |
3.1. Consideracións xerais sobre a vía.
3.2. O carril. Xuntas. Vía soldada.
3.3. A travesa. Suxeicións e outros elementos do pequeno material de vía.
3.4. Aparellos de vía.
3.5. O balasto e a plataforma.
3.6. Vía sen balasto. |
4. Xeometría da vía. |
4.1. Xeometría da vía. |
5. Operacións sobre a vía. |
5.1. Construción e renovación de vía.
5.2. Auscultación e conservación da vía. |
6. Terminais de transporte ferroviario. |
6.1. Estacións de viaxeiros.
6.2. Estacións de mercadorías. |
7. A tracción. |
7.1. A tracción eléctrica.
7.2. A liña de contacto e o circuíto de retorno. |
8. Tecnoloxías para a explotación ferroviaria. |
8.1. Sinalización.
8.2. Introdución aos enclavamientos.
8.3. Sistemas actuais de explotación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B19 B18 B17 B16 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Traballos tutelados |
A35 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
8 |
10 |
Solución de problemas |
A35 B8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C3 |
12 |
18 |
30 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B11 B12 B13 B2 B3 B4 B6 C1 C6 |
4 |
28 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para presentar o programa do curso e a organización do mesmo, indicando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán, en grupo ou individualmente segundo determínese, o desenvolvemento dunha cuestión ou tema concreto relacionado coa Enxeñería Ferroviaria. O traballo desenvolvido presentarase en clase. O conxunto dos traballos, en formato PDF, deixaranse a disposición de todos os alumnos. |
Solución de problemas |
Durante o curso realizaranse periodicamente sesións durante as que se exporán exercicios que permitan afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións resolveranse os exercicios expostos e responderanse as dúbidas xurdidas durante a súa realización.
Como continuación destas sesións, propoñerase aos alumnos novos exercicios, para a súa resolución persoal. |
Proba de ensaio |
Realizaranse probas obxectivas para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de resolución de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, ofrécese a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas expostos en clase ou calquera das cuestións teóricas expostas na Asignatura. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados que se propoñerán durante o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A35 B8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C3 |
Avalíase unicamente a resolución correcta daquelas prácticas para a súa resolución persoal por parte do estudante. |
5 |
Traballos tutelados |
A35 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
Desenvolvemento e presentación en clase dunha cuestión ou tema concreto relacionado coa Enxeñería Ferroviaria. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
15 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B19 B18 B17 B16 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B4 B3 B1 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os contidos expostos nas sesións maxistrais avalíanse nas probas de ensaio. |
0 |
Proba de ensaio |
A5 A6 A8 A11 A12 A13 A29 A30 A35 B11 B12 B13 B2 B3 B4 B6 C1 C6 |
Están constituídas polas probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas ao longo do curso e ao final do mesmo. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Existen dúas modalidades de avaliación:
MODALIDADE A
Precísase unha asistencia ao 90% das clases para poder acollerse a esta modalidade. No caso de que non se alcance, automaticamente pasaríase á modalidade B.
Nesta modalidade valorarase: - O traballo tutelado (contido e exposición en clase), cun máximo do 15% da cualificación final.
- Prácticas de problemas na aula, realizadas en condicións de exame, de carácter eliminatorio se se avalían positivamente na súa totalidade. De non superarse, serán avaliadas de novo na parte de problemas do exame final. Supoñerán ata un máximo do 20% da cualificación final e, en calquera caso, deben superarse cunha cualificación maior ou igual a un 5 sobre 10.
- Proba de avaliación final. Estará constituída por un exame de tipo teórico (cun valor do 60% da cualificación final) e un exame de problemas, cun valor do 20% da cualificación final, que só deberán realizar aqueles estudantes que non superasen algunha das prácticas de problemas en clase. Para poder aprobar a Materia, é imprescindible que a parte de teoría e a de problemas teñan cada unha delas unha cualificación superior a 5 sobre 10.
MODALIDADE B
Aqueles estudantes que non satisfagan as condicións da modalidade A, deberán realizar un exame final, composto por unha parte teórica (70% da cualificación final) e unha parte de problemas (30% da cualificación final). É preciso aprobar ambas as dúas partes por separado para poder superar a Materia.
En ambas modalidades, no caso de que se aprobase (cualificación maior ou igual a 5 sobre 10) só unha das partes da proba de avaliación final (teoría ou problemas) na primeira oportunidade, a cualificación da parte aprobada manterase para a segunda oportunidade, non sendo preciso realizar un novo exame da devandita parte.
As porcentaxes expostas poderían variar en función do número de estudantes e dos traballos que se realicen.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kiessling, F.; Puschmann, R.; Schmieder, A. (2001). Contact lines for electric railways planning, design, implementation . Publicis Kommnikations Agentur GmbH
López Pita, A. (2008). Explotación de líneas de ferrocarril . Barcelona: Edicions UPC
García Díaz-de-Villegas (2002). Ferrocarriles. Publicaciones de la ETS de Ingenieros de Caminos de Santander
UIC (). Fichas UIC - Normativa ferroviaria.
López Pita, A. (2006). Infraestructuras ferroviarias. Edicions UPC
Alias, J y Valdés, A. (1990). La vía del ferrocarril. Bellisco
Montes Ponce de León, F. (2011). Los sistemas de control de tráfico y señalización en el Ferrocarril. Universidad Pontificia de Comillas
Lichtberger, B. (2007). Manual de vía: infraestructura, susperestructura, conservación, rentabilidad. Eurailpress
Esveld, C. (2001). Modern Railway Track. MRT Productions
ADIF (). Normas ADIF Vía y Normas Renfe Vía.
Comité Europeo de Normalización (CEN) (). Normas UNE - EN. Asociación Española de Normalización y Certificación
Profillidis, V.A. (2014). Railway Management and Engineering. Ashgate
Marx, L; Mossman, D. (2013). Work procedures for permanent way maintenance. Bahn FachverlagGmbH |
Os estudantes matriculados na Materia recibirán información e documentación de cada tema. Entre esta información entregarase unha relación da bibliografía específica para cada tema concreto. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Topografía e cartografía/632G02011 | Mecánica/632G02014 | Debuxo en enxeñaría civil II/632G02016 | Materiais de construción II/632G02010 | Resistencia de materiais/632G02018 | Xeotecnia I/632G02019 | Camiños/632G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|