Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española |
A2 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A19 A21
|
|
|
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes |
A3 A5 A14 A15 A16 A17 A18 A22
|
B1 B2 B3
|
|
Aprender a pensar en términos económicos |
|
B1 B2 B3 B7 B11
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido |
A1
|
B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B4 B5 B6 B7 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía |
1. Contabilidade Nacional. Macromagnitudes.
2. Balanza de Pagos.
3. Indicadores socioeconómicos
|
II. Economía mundial. |
4. Análise da economía mundial
5. Crecemento económico e globalización
6. Comercio internacional, Sistema financeiro internacional e Organismos Económicos Internacionais
7.Integración económica. A UE
|
III. Economía española |
8. Evolución da economía española
9. Distribución sectorial da economía española
10. Mercado de traballo e distribución da renda
11. Sector exterior e inserción de España na UE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A13 A14 A15 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
8 |
16 |
24 |
Análise de fontes documentais |
B8 B9 |
4 |
4 |
8 |
Solución de problemas |
A5 A9 A10 A21 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
8 |
24 |
32 |
Aprendizaxe colaborativa |
C1 C2 C4 C5 |
8 |
16 |
24 |
Obradoiro |
B10 B11 B12 B13 |
8 |
0 |
8 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C2 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
|
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas. |
Presentación oral |
O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte. |
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial. |
Solución de problemas |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da economía mundial e española |
Aprendizaxe colaborativa |
Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso. |
Obradoiro |
Actividades en clase, participación, interés pola asignatura |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os grupos reducidos serán de, a lo más, 15 alumnos. As tutorías planificadas durarán hasta 4 horas para cada un destes subgrupos ao longo do curso. Serán anunciadas con suficiente antelación e estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá facer o traballo de forma individual. A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral |
15 |
Solución de problemas |
A5 A9 A10 A21 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Prácticas e exercicios encaminadas a aplicar os coñecementos adquiridos en relación coa marteria. |
15 |
Obradoiro |
B10 B11 B12 B13 |
Actividades en clase, participación, interés pola asignatura |
10 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 C2 |
Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Calificación de Non Presentado. O alumno que realice actividades cuxo peso máximo na evaluación final sexa a lo menos 20% da puntuación final, aparecerá na acta coa calificación obtenida, nunca como non presentado.
Convocatoria adiantada. Dado que esta asignatura é de segundo cuatrimestre, a parte correspondinte a "evaluación contínua" con un peso dun 40% sobre o total será evaluada cun traballo tutelado e o resto 60% será a proba escrita de valoración de coñecementos.
A calificación da evaluación continua manterase na 2ª oportunidade.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá facer o traballo de forma individual. A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org): (). .
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es): (). .
Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es). (). .
Muñoz,C y otros (2008). Las cuentas de la nación I. Thomson. Civitas
García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) (2013). Lecciones de economía española. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Alonso, J.A. (dir.) (2013). Lecciones sobre economía mundial. Ed. Thomson &Civitas, Madrid
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica. Delta publicaciones, Madrid
Krugman, P. (2012). ¡Acabad ya con esta crisis!. Crítica, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Pugel, T. (2008). Economía internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Sachs, J. (2005). El fin de la pobreza. Debate, Barcelona
Galbraith, J.K. (2000). La cultura de la satisfacción. Ariel
Garcia de la Cruz, J.M (coord.) (2011). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Martin Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Pearson, Madrid
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización económica internacional y globalización. Siglo XXI, Madrid
Gonzalez, M. (dir.) (2008). Temas de economía española. Tirant lo Blanch, Valencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía Mundial e Española/650G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística I/650G01009 | Macroeconomía/650G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|