Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. |
|
B2 B4 B6 B14
|
C1 C4
|
Elaborar informes profesionais. |
A2
|
B5 B6 B9
|
C1 C5
|
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. |
A1
|
B5 B6 B9
|
C5 C7
|
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. |
A6 A16 A17 A24
|
B3 B6 B7 B8 B12 B13
|
C2 C3 C6
|
Desenvolver escenarios futuros útiles para a comprensión do mercado e para a valoración de estratexias empresariais. |
A5 A9 A13 A16 A17 A19 A24
|
B10 B11 B12
|
C4 C6 C8
|
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. |
A3 A16 A18
|
B6
|
|
Describir os elementos principais dun sistema de remuneración e valorar o seu funcionamento. |
A13 A16 A22
|
B6
|
|
Analizar os factores que afectan as decisións sobre fronteiras horizontais e verticais dunha empresa. |
A11 A12 A13 A14 A15 A16
|
B1 B6 B8
|
|
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. |
A9
|
B11 B14
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Estratexia empresarial e planificación de escenarios. |
- Estratexia empresarial e planificación de escenarios.
- Valoración de estratexias empresariais fronte a escenarios futuros. |
Tema 2. Principios de deseño organizativo. |
- Principios básicos e modelos de deseño.
- A evolución do deseño organizativo.
- Organizar ao redor dos clientes.
- Centralización e descentralización. |
Tema 3. Remuneración e incentivos. |
- Problemas de información; teoría do Principal e Axente.
- Incentivos nas organizacións. |
Tema 4. Fronteiras da empresa. |
- Fronteiras horizontais: economías de escala, diversificación.
- Fronteiras verticais: "make or buy", investimentos específicos, bloqueos e integración. Aprovisionamento estratéxico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A11 A13 A15 A18 A22 B8 B13 C8 |
17 |
0 |
17 |
Estudo de casos |
A2 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A22 C4 C5 C6 |
4.5 |
9 |
13.5 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A24 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
12 |
24 |
36 |
Seminario |
A5 A9 A16 B3 B11 B12 B14 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A1 A16 A17 B3 B5 C7 |
1 |
6 |
7 |
Proba mixta |
B1 B2 B4 C1 C6 |
0 |
62.5 |
62.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e discusión dos conceptos teóricos relevantes. |
Estudo de casos |
Estudo de casos de empresa sobre as temáticas analizadas en clase. |
Traballos tutelados |
Proxecto de desenvolvemento de escenarios. |
Seminario |
Por cada grupo de estudantes formaranse dous subgrupos. Con estes subgrupos fixaranse titorías de 4 horas repartidas durante os cursos para profundar nas competencias relacionadas co traballo en grupo e as presentacións orais. |
Lecturas |
Estudo videos e lecturas durante o curso |
Proba mixta |
Exame final. O exame final componse de preguntas "abertas". |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Retroalimentación personalizada mediante o portafolio da materia
Para o alumnado con dedicación a tempo parcial non asistente, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías e entrega das actividades. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A16 A17 B3 B5 C7 |
Estudo vídeos e lecturas durante o curso. |
5 |
Proba mixta |
B1 B2 B4 C1 C6 |
Exame final da materia. |
50 |
Estudo de casos |
A2 A3 A9 A12 A13 A14 A16 A22 C4 C5 C6 |
Preparación dos casos de estudo, e participación e discusión en clase. |
15 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A24 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
Traballo en grupo: proxecto de desenvolvemento de escenarios. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación continua -estudo de casos; traballos tutelados; presentacións orais; portafolio do alumno- e o exame final valoran resultados de aprendizaxe e competencias distintas. Por tanto, para aprobar a materia é necesario aprobar as dúas partes (avaliación continua e exame final). É dicir, para aprobar a materia é necesario acumular un mínimo de 2.5 puntos sobre 5 na avaliación continua e de 2.5 puntos sobre 5 no exame final. Non se terá en conta nin se gardará a nota do exame final para futuras oportunidades en caso de non superar a avaliación continua. Os criterios de avaliación son os mesmos en todas as oportunidades de cada convocatoria.
En caso de non superar a parte de avaliación continua durante o curso, será posible recuperar algúns puntos mediante traballos tutelados antes da segunda oportunidade (exame de xullo). As actividades que se poderán recuperar son as que non necesitan nin presencialidade nin seguimento continuado, é dicir, os estudos de casos sen discusión en clase (1 punto) e o traballo tutelado (3 puntos). Os estudantes que queiran presentarse á convocatoria adiantada poden utilizar este mesmo sistema de recuperación dos puntos de avaliación continua. Os estudantes a tempo parcial e con despensa académica de asistencia poderán acollerse a esta modalidade de recuperación da avaliación continua tamén para a primeira oportunidade de exame. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado corresponde ao alumnado cando só
participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers |
|
Bibliografía complementaria
|
Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/650G01002 | Economía da Empresa: Función Organizativa/650G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Economía e Xestión da Empresa Familiar/650G01040 |
|
|