Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A10 A11 A14 A15 A23 A24
|
|
C3 C7
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12
|
C4
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A1 A2 A24
|
B1 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A1 A7 A10 A11 A24
|
B8 B13
|
C3 C6 C7
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
A9
|
B10 B14
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual e regulación contable |
1.1.- ¿Por qué a regulación contable?
1.2.- Marco conceptual
1.3.- Regulación contable no ámbito internacional
|
2. A regulación contable en España |
2.1.- Antecedentes
2.2.- Características principales e estructura do PGC
2.3.- PGC en diferentes tipos de empresas |
4. Impostos |
4.1.- Imposto sobre beneficios nas microempresas
4.2.- Imposto sobre o valor engadido (IVE)
5.3.- Outros impostos |
3. Existencias |
3.1.- Tratamento contable das existencias no PGC
3.2.-Recoñecemento e valoración do deterioro
3.4.- Información nos estados financeiros |
5. Recoñecemento de ingresos
|
5.1.- Recoñecemento de ingresos: aspectos problemáticos
5.2.- Casos particulares: devolucións e garantías
5.3.- Contratos a longo plazo
5.4.- Información nos estados financeiros
|
6.Deudores e Acreedores |
6.1.- Recoñecemento e valoración
6.2.- Transferencias de dereitos de cobro
6.3.- Operacións comerciais en moeda extranxeira
6.4.- Información nos estados financeiros
|
7. Inmobilizado tanxible: cuestión avanzadas |
7.1.- Valoración inicial:costes de financiación, desmantelamento e grandes reparacións
7.2.- Cambios de valor ó longo da vida do activo
7.3.-Información nos estados financeiros: inmobilizado material, inversions inmobiliarias e activos non correntes mantidos para a venda |
8. Inmobilizado intanxible
|
8.1.- Recoñecemento e valoración
8.2.- Gastos de I+D
8.3.- Fondo de comercio
8.4.- Información nos estados financeiros
|
9. Inversións financeiras |
9.1.- Concepto e clasificación
9.2.- Recoñecemento e valoración
9.3.- Información nos estados financeiros
|
10. Fontes de financiamento |
10.1.- Recoñecemento de valoración da débeda
10.2.- Arrendamento financeiro
10.3.- Patrimonio neto: Subvencións de capital
10.4.- Información nos estados financeiros |
11. Provisións, continxencias e remuneracións a empregados
|
11.1.- Provisións vs continxencias
11.2.- Recoñecemento e valoración
11.3.- Remuneracións a empregados
|
12. Estados financeiros |
12.1.- Balance de situación
12.2.- Conta de resultados
12.2.- Memoria
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 |
6 |
19 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
1 |
2 |
3 |
Obradoiro |
B6 B7 |
19 |
38 |
57 |
Proba obxectiva |
B3 B4 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expón os conceptos conceptos teórico-prácticos do programa |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizarase una proba tipo test sen previo aviso. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B3 B4 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
Obradoiro |
B6 B7 |
Valorarase, a través de pequenas probas escritas individuais realizadas na aula, a aprendizaxe fora da aula baseada na resolución dos exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. |
40 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
Durante o curso realizarase unha proba tipo test. O alumno que, por calquera razón, non realice a proba terá a cualificación de cero na mesma. |
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>A metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ó alumno para que traballe de xeito continuado ó longo do curso e ii) fomentar a autonomía do alumno no proceso de aprendizaxe. Con este fin, ó alumno pídeselle que:</p><p>a) <strong>Prepare, individualmente ou en grupo, as cuestións indicadas polo profesor para á súa discusión na aula</strong>. Valorarase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da sua preparación previa, como a habilidadepara presentar e defender o seu punto de vista fronte o dos seus compañeiros. Por esta via, o alumno pode compensar con ata 1 punto&nbsp;a cualificación total obtida ca evaluación continua (obradoiro e proba de resposta múltiple), sen superar o máximo que corresponde a esta avaliación (5 puntos)</p><p>b) <strong>Semanalmente realice os exercicios e casos prácticos propostos polo profesor</strong>. Recoméndase o traballo en equipo para discutir as posible solucións. Ó inicio dunha das dúas sesións de cada semana o profesor presentará ós alumnos un pequeno exercicio, similar ós propostos para realizar fora da aula, que cada alumno deberá resolver de xeito individual no tempo marcado polo profesor. Estes exercicios recolleranse e de todos eles o profesor valorará catro, elixidos aleatoriamente ó rematar o cuadrimestre.</p><p>En canto ó exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011: </p><p><strong>Cualificación de non presentado</strong>: Corresponde ó alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.</p><p><strong>Condicións de realización do exame final</strong>: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.</p><p><strong>Avaliación da oportunidade de xullo</strong>: Esta debe realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre. </p><p><strong>Avaliación da oportunidade adiantada</strong>: Esta debe realizarse mediante una proba para evaluar todos os contenidos y competencias de la materia con una cualificación del 100% de la nota.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2008). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2007). Fundamentals of Financial Accounting. . McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
|