Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Asimilar os conceptos básicos da informática e o seu vocabulario, para acadar a capacitación suficiente para a dirección dos desenvolvementos informáticos da empresa. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adquirir coñecementos sobre os aspectos xerais do funcionamento dun computador. |
A4 A5 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Coñecer as bases do software, os sistemas operativos, as linguaxes de programación e os compiladores e intérpretes. |
A4 A5 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Introducirse na construción de algoritmos. |
A4 A5 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Adquirir coñecementos de redes de ordenadores e, especialmente, de Internet. |
A4 A5 A20 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Ser capaz de usar con soltura sistemas operativos de computadores personales (Windows ou Linux). |
A4 A5 A20 A23
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Ser capaz de usar as ferramentas ofimáticas máis estendidas no mundo empresarial, fundamentalmente follas de cálculo. |
A4 A5 A16 A17 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B11 B12 B14
|
C1 C2 C3 C6 C8
|
Manterse motivado para profundizar na informática como ferramenta imprescindíbel para o desempeño da profesión. |
A1 A5 A11 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da informática: conceptos relacionados co contorno empresarial |
Codificación da información
Sistemas e formatos de arquivo
|
O hardware
|
Funcionamento básico dun computador
Principais compoñentes do hardware |
O software |
Sistemas Operativos
Linguaxes de Programación |
As redes de computadores |
Protocolos de redes
Internet |
Introdución á organización da información |
Bases de datos |
Ferramentas informáticas básicas na xestión empresarial |
As follas de cálculo: Excel
Introdución á organización da información, Bases de datos e Sistemas Xestores de Bases de Datos (Access) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 A20 A24 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
40 |
57 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A9 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
30 |
55 |
Solución de problemas |
A5 A16 A20 A24 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A11 A12 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 C1 C2 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Proba mixta |
A19 A20 A24 B1 B3 B4 C1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartiranse aulas nas que presentarán contidos teóricos combinados coa realización de exercicios prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Impartiranse aulas prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática do centro. |
Solución de problemas |
Resolveranse as dúbidas xurdidas dos problemas propostos tanto nas aulas prácticas como nas teóricas. Tamén se fará un seguimento do desenvolvemento dos traballos tutelados.
Estas aulas celebraranse fóra do horario establecido para a materia. As datas e horas exactas estableceranse durante o curso e quedarán publicadas na páxina web da materia. |
Traballos tutelados |
Proporase un traballo que o alumnado terá que levar a cabo de forma individual. O prazo e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na páxina web da materia. |
Proba mixta |
Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica un tempo fixo de atención personalizada para cada persoa fóra das aulas presenciais aparte do que precisen nas propias aulas e durante a realización dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A19 A20 A24 B1 B3 B4 C1 |
Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A9 A11 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Durante o cuadrimestre, farase unha avaliación continua valorando cuantitativa e cualitativamente o traballo que o/a alumno/a faga cada día.
É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia.
De o/a alumno/a non acadar coa avaliación continua a puntuación mínima esixida, poderase avaliar por escrito desta parte o mesmo día da proba mixta. |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A11 A12 A16 A19 A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 C1 C2 C5 C6 C7 C8 |
Avaliarase a calidade final do traballo, en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal, mais tamén se terá en conta o proceso de desenvolvemento en si. As datas de entrega marcaranse durante o curso. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é preciso aprobar cada unha das tres probas de que consta a avaliación (isto é, acadar, polo menos, o 50% da puntuación máxima de cada proba). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. De non superar a avaliación continua das prácticas a través das TIC, o/a alumno/a será avaliado, por escrito, nas datas previstas oficialmente para a proba mixta, tanto na 1ª oportunidade como na 2ª oporutnidade. De non superar o traballo na 1ª oportunidade, o alumnado poderá presentalo na 2ª oportunidade, nas datas de entrega que se establecerán durante o curso e se publicarán na web da materia. Oportunidade adiantada: o alumnado será avaliado en todos os casos das tres partes por escrito. Así, para aprobar, deberá superar a proba mixta e deberá superar os correspondentes exames escritos para avaliar os conceptos correspondentes ás prácticas a través das TIC e ao traballo tutelado, respectivamente.
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Prieto Espinosa, A., Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. Editorial McGraw-Hill
Pierre RIGOLLET (2014). Excel 2013: ejercicios y soluciones . Ediciones Eni
Cernuda, A., Gayo, D. A., Cueva, J. L. et al (2001). Fundamentos de Informática General. Oviedo. Publicaciones de la Universidad de Oviedo
Pascual, F. (2000). Guía de campo de Microsoft Excel 2000. Editorial RA-MA
López-Hermoso, J. et al (2000). Informática aplicada a la gestión de empresas. Madrid. ESIC Editorial
Casas, J. (2002). Informática para Gestores y Economistas. Madrid. Ediciones Anaya Multimedia
Llovet, J. V. (2000). Internet. Curso de Introducción. Ediciones de la Universidad de Alcalá de Henares
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson / Prentice Hall
Prieto Espinosa, A., Lloris Ruiz, A., Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. Editorial McGraw-Hill
Martin, M., Hasen, S., Kling, B. (2000). La biblia de Excel 2000. Ed. Anaya Multimedia |
|
Bibliografía complementaria
|
(). Exercicios e solucións de Excel: http://www.ediciones-eni.com. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|