Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Ferramentas Multimedia para a Investigación Código 651516002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia
Coordinación
Paseiro Ares, Gustavo
Correo electrónico
gustavo.paseiro@udc.es
Profesorado
Paseiro Ares, Gustavo
Correo electrónico
gustavo.paseiro@udc.es
Web
Descrición xeral El propósito de la asignatura es ofrecer los fundamentos conceptuales necesarios para entender de una manera adecuada ciertos fenómenos a los que se hace continua referencia en el resto del master: el fenómeno de la información, el del conocimiento, la búsqueda de información, la investigación y las nuevas tecnologías. Se trata de una asignatura en la que se hace hincapié en la reflexión crítica sobre estos fenómenos.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Xustificar a necesidade da documentación en relación ao crecemento da información científica existente, definila e formular os seus obxectivos. CI6
CI7
Desenvolver os factores craves que configuran a Sociedade da Información. CI6
CI7
Identificar as perspectivas internacionais da iniciativa eEurope en relación á Sociedade da Información no ámbito da saúde e as perspectivas nacionais na Acción Info XXI. CI6
CI7
Describir os diversos tipos de fontes de información. BI5
BI6
Manexar os diversos tipos de documentos primarios e secundarios aplicables ás Ciencias da Saúde. BI5
BI6
Analizar as características formais das fontes primarias en papel e electrónicas. BI5
BI6
Manexar as principais formas de acceso ás revistas en papel e electrónicas. Delimitar as súas principais vantaxes e inconvenientes, e establecer os seus criterios de avaliación en Ciencias da Saúde. AI4
AI5
BI11
CI3
Manexar a normativa Vancouver e APA. BI5
BI6
BI11
CI3
Establecer a estrutura, o estilo e enumerar as faltas frecuentes das seccións Introdución, Material e Métodos, Resultados, Discusión, Conclusión e Bibliografía na elaboración dun artigo científico en Ciencias da Saúde. BI4
CI3
Enunciar a descrición bibliográfica e os seus principais características. BI4
CI3
Empregar os modos máis habituais de citar e construír as referencias bibliográficas en Ciencias da Saúde. BI4
CI3
Delimitar a importancia da obtención de información na sociedade actual e describir os conceptos fundamentais da recuperación de información orientada ás Ciencias da Saúde. AI4
AI5
BI6
CI3
CI6
CI7
Definir a estratexia xeral da procura bibliográfica, manexar unha folla de control da procura e localización das fontes de información e escoller as ferramentas para a súa recuperación. BI6
BI11
CI3
Definir e empregar o concepto de tesauro destacando a importancia dos tesaurus en ciencias da saúde tipo MeSh e os encabezamientos de materias e desenvolver o concepto de filtro metodolóxico como ferramenta para recuperar información de calidade. BI6
BI11
CI3
Definir o concepto de Base de Datos. BI5
BI6
CI3
Empregar os tipos de Bases de Datos aplicables ás Ciencias da Saúde e analizar os seus principais características. BI5
BI6
BI11
CI3
Identificar a literatura científica en función da rapidez do seu envellecemento e calcular a obsolescencia da documentación mediante a Vida media e o índice de Price. AI5
BI6
CI3
CI6
Analizar o concepto de dispersión da literatura científica, definir a lei de Bradford de dispersión da literatura científica e xustificar as súas principais aplicacións. AI5
BI6
CI3
CI6
Manexar a rede como recurso de información en Ciencias da Saúde. AI5
BI11
CI3
Situar a realidade das Ciencias da Saúde dentro do modelo baseado en evidencias, coñecer os seus proles e os seus contras así como as súas posibles aplicacións á práctica profesional. BI4
BI5
BI6
CI6
CI7

Contidos
Temas Subtemas
A sociedade da información. A alfabetización informacional.
Fontes da información bibliográfica. O sistema de información.
As revistas científicas en ciencias da saúde. Estrutura dun traballo científico.
Introdución ao proceso de procura e recuperación de información. A linguaxe e a recuperación da información.
Os sistemas de recuperación da información. Avaliación da recuperación e os vicios informacionales.
Diseminación selectiva de información. Introdución a Internet. Historia.
Ferramentas de Internet. Navegación. Correo electrónico. Valoración da calidade da información sanitaria en Internet.
Procura en Internet. Recursos de saúde. A biblioteca virtual.
Introdución ás ciencias da saúde baseadas na evidencia. O proceso de procura da información baseado na evidencia. Recursos de saúde baseados na evidencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A5 B5 B11 C3 30 40 70
Traballos tutelados A5 B5 B6 B11 C3 8 20 28
Proba obxectiva A4 C6 C7 2 0 2
Discusión dirixida A4 B5 C6 C7 10 15 25
Análise de fontes documentais A4 B4 B6 C6 C7 5 10 15
Actividades iniciais C7 1 0 1
Sesión maxistral A4 C6 C7 4 0 4
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC A parte práctica da materia terá lugar na aula de informática mediante a utilización do computador como ferramenta de traballo e Internet como recurso de información.
Traballos tutelados O estudante deberá render un traballo no que demostrará as habilidades adquiridas durante a materia en relación á procura de información.
Proba obxectiva Trátase dunha proba tipo test na que o estudante renderá os coñecementos teóricos adquiridos durante a materia.
Discusión dirixida As clases presenciais teóricas levarán na súa porcentaxe maior, a discusión dirixida como a metodoloxía elixida para a participación do estudante nas diversas temáticas a tratar durante a materia
Análise de fontes documentais Indispensable para poder elaborar o traballo final é a análise dos documentos atopados durante a procura de información ou para a realización dos mesmos.
Actividades iniciais Consistirá nunha sesión na que se presentarán as características da materia, así como a súa programación e disposición horaria
Sesión maxistral Os temas cun contido teórico máis marcado serán afrontados mediante a explicación dos puntos máis importantes dos mesmos por parte do profesor mediante sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Proba obxectiva
Descrición
Os estudantes poderán solicitar as tutorías que consideren necesarias para poder resolver as dúbidas expostas durante a materia, sen menoscabo que será obrigatoria a realización de polo menos dúas tutorías grupales para, en primeiro lugar presentar o título e os obxectivos do traballo, e en segundo lugar para a presentación do traballo final.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A4 B4 B6 C6 C7 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 0
Traballos tutelados A5 B5 B6 B11 C3 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 40
Prácticas a través de TIC A5 B5 B11 C3 Seleccionarase unha pregunta á que o alumno, utilizando o TIC e os recursos dispoñibles na aula de Informática da Facultade deberá responder nun tempo taxado e subila á plataforma virtual manexada durante a materia 30
Proba obxectiva A4 C6 C7 Mediante esta proba de tipo test, avaliarase os contidos desenvolvidos na parte teórica da materia, impartidos mediante a metodoloxía da discusión dirixida e a sesión maxistral 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías