Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia? |
A14 |
CERF9. Coñecer e comprender os recursos sociosanitarios dispoñibles para as persoas con discapacidade e dependencia. |
A15 |
CERF10. Ser capaz de deseñar e executar proxectos de investigación que valoren as necesidades, o uso, a eficacia ou eficiencia dos recursos sociosanitarios para as persoas con discapacidade e dependencia.? |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B8 |
CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas. |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
CT5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, nun contexto de investigación. |
AI14
|
BI1
|
CI2 CI4 CI5
|
Ser capaz de xestionar recursos materiais e humanos orientados ao manexo do fenómeno da discapacidade e a dependencia.
|
AI5 AI15
|
BI2 BI6 BI7 BI9
|
CI5
|
Identificar e avaliar os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia. |
AI15
|
BI2 BI7 BI8
|
CI1
|
Adquirir as habilidades para a toma de decisións na resolución de problemas. |
AI5 AI15
|
BI1 BI2 BI6 BI8 BI9
|
|
Ser capaz de avaliar os resultados derivados do proceso de xestión. |
AI15
|
BI7
|
|
Coñecer os recursos sociosanitarios para a atención á discapacidade e a dependencia. |
AI14
|
BI1
|
CI4 CI5
|
Desenvolver as habilidades para desenvolver proxectos de investigación sobre a realidade social das familias con membros con discapacidade e/ou dependentes. |
AI5 AI14 AI15
|
BI2 BI6 BI7 BI9
|
CI1 CI2
|
Ser capaz de detectar e analizar a realidade social da discapacidade e a dependencia, de xeito tanto cuantitativo coma cualitativo. |
AI15
|
BI9
|
CI2 CI4 CI5
|
Elaborar e deseñar proxectos de investigación relacionados coa xestión de recursos no ámbito da discapacidade e a dependencia. |
AI15
|
BI2 BI6
|
CI1 CI5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise e diagnóstico de necesidades sociosanitarias en relación á discapacidade e a dependencia. |
|
Metodoloxía de intervención sociosanitaria, orientada á discapacidade e a dependencia, baseada na resolución de problemas. |
|
Aplicación dos principios da práctica baseada na evidencia no ámbito sociosanitario. |
|
Constitución e funcionamento dos equipos multidisciplinares. Situacións de estrés e burnout no ámbito sociosanitario. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A14 A15 B1 B9 C2 C4 C5 |
25 |
0 |
25 |
Seminario |
A15 B2 B6 B7 B9 C5 |
25 |
0 |
25 |
Proba mixta |
A5 A14 A15 B2 C2 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A5 A14 A15 B1 B2 B8 |
9 |
21 |
30 |
Recensión bilbiográfica |
A14 B1 B7 C1 |
0 |
20 |
20 |
Traballos tutelados |
A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 |
4.8 |
43.2 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Recensión bilbiográfica |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Proba mixta |
|
Descrición |
A través dos seminarios, estudo de casos e realización de traballos tutelados, o profesor proporcionará atención personalizada ao estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 |
O estudante deberá elaborar e entregar en tempo e forma os traballos solicitados polo profesor, que poderán ser de elaboración individual ou grupal. |
40 |
Estudo de casos |
A5 A14 A15 B1 B2 B8 |
O estudante deberá participar no estudo e resolución dos casos, entregando un informe do mesmo na forma e data indicada polo profesor. |
10 |
Proba mixta |
A5 A14 A15 B2 C2 |
Consiste na realización dunha proba que combinará diferentes modalidades de preguntas, dende preguntas abertas de resposta breve a preguntas de resposta múltiple. |
30 |
Recensión bilbiográfica |
A14 B1 B7 C1 |
O estudante deberá entregar en tempo e forma resumos, esquemas ou recensións das lecturas facilitadas polo profesor |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pedro R. Gil-Monte, Bernardo Moreno-Jiménez (2007). El síndrome de quemarse por el trabajo ("burnout") : grupos profesionales de riesgo. Madrid: Pirámide
Villalobos J (2007). Gestión sanitaria para los profesionales de la salud. Barcelona: McGraw-Hill Interamericana
Samprón D (2010). Hacia nuevos modelos de asistencia y gestión sanitaria : asistencia sociosanitaria y hospitalización a domicilio. Madrid : Edisofer
Campos MI (2005). Relaciones interpersonales, trabajo en equipo. Alcalá: Formación Alcalá
Ballenato G (2005). Trabajo en equipo dinámica y participación en los grupos. Madrid : Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|