Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Trastornos da linguaxe oral e escrita: lectura e comprensión Código 652438019
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AI4
AI5
AI7
AI6
AI19
BI1
BI13
BI2
BI11
CM2
BI12
CM3
BI8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA - PROCESOS PERCEPTIVOS
- PROCESOS LÉXICOS
- PROCESOS SINTÁCTICOS
- PROCESOS SEMÁNTICOS
TEMA 2. EL APRENDIZAJE DE LA LECTURA - METODOS DE LECTURA
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES
- RECOMENDACIONES DIDÁCTICAS
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LECTURA .RETRASO LECTOR
- DISLEXIA
TEMA 4. LA COMPRENSIÓN DE LOS TEXTOS - ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES
TEMA 5. MEMORIA Y LECTURA -M.O.
-M.L.P.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A4 A6 A19 B2 B8 B11 B12 C2 C3 5 25 30
Portafolios do alumno A7 B1 B2 B8 B11 B13 1 7 8
Prácticas a través de TIC C3 4 6 10
Proba obxectiva A4 A5 2 10 12
Sesión maxistral A4 A6 8 2 10
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos DIAGNOSTICO E INTERVENCIÓN EN DIFICULTADES DE LA LECTURA
Portafolios do alumno APLICACIÓN PRÁCTICA DE LOS CONTENIDOS TEÓRICOS
Prácticas a través de TIC PROGRAMAS EVALUACIÓN E INTERVECIÓN
Proba obxectiva PRUEBA OBJETIVA DE LOS CONTENIDOS
Sesión maxistral EXPLICACIÓN DE CONTENIDOS

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Portafolios do alumno
Prácticas a través de TIC
Descrición
ORIENTAR EN EL DESARROLLO DE LAS PRÁCTICAS, DIAGNÓSTICO, MANEJO DE HERRAMIENTAS....

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Estudo de casos A4 A6 A19 B2 B8 B11 B12 C2 C3 DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN 10
Portafolios do alumno A7 B1 B2 B8 B11 B13 SE HA DE ENTREGAR UN DOSSIER DE PRÁCTICAS 10
Prácticas a través de TIC C3 CONOCIMIENTO Y MANEJO BASICO 5
Proba obxectiva A4 A5 PRUBA TIPO TEST DE LOS CONTENIDOS 60
Sesión maxistral A4 A6 ASISTENCIA A CLASE 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica VIEIRO, P.; MEILÁN, E. Y GÓMEZ, I (1999). ENTRENAMIENTO Y EVALUACIÓN DE LOS PROCESOS DE LECTO-ESCRITURA. TÓRCULO
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓN Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. VISOR
VIEIRO, P. Y GÓMEZ, I. (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA . PEARSON

Bibliografía complementaria GARCÍA MADRUGA, J.A. YCOLS (1999). COMPRENSIÓN LECTORA Y MEMORIA OPERATIVA. PAIDÓS
SÁNCHEZ, E. (1998). COMPRENSIÓN Y REDACCIÓN DE TEXTOS. EDEBÉ
GARCÍA MADRUGA, J.A. (2006). LECTURA Y CONOCIMIENTO. PAIDÓS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías