Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese |
B2 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
B7 |
Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias |
B8 |
Traballo colaborativo |
B10 |
Traballo autónomo |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B17 |
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B18 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseña, analiza, selecciona e aplica técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación. |
AP5
|
BM1 BM2 BM3 BM8 BM10 BM12 BM13 BM14 BM16 BM18
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Redacta, presenta e defende proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos e outros documentos que contribúen a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa |
AP8
|
BM1 BM2 BM7 BM8 BM10 BM15 BM17 BM18
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A recollida de información. |
Aspectos previos
Incorporación da perspectiva de xénero |
2. A recollida de información. |
Técnicas
Incorporación da perspectiva de xénero |
3. Análise e interpretación de datos. |
Programas |
4. Redacción e presentación dos datos |
Estilos
Incorporación da perspectiva de xénero |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A8 A5 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 |
12 |
15 |
27 |
Aprendizaxe colaborativa |
B8 C6 C7 C8 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A5 A8 B1 B2 B7 B10 B12 B14 B15 B17 B18 |
1.5 |
6 |
7.5 |
Presentación oral |
A8 B1 B2 B7 B14 B15 B17 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A5 A8 B12 B13 B14 C6 C7 C8 |
6 |
16 |
22 |
Portafolios do alumno |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 C3 C6 C8 |
6 |
10 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de problemas plantexados na aula |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos pequenos |
Proba mixta |
Proba individual de avaliación de coñecementos |
Presentación oral |
Exposición de informes e conclusións |
Sesión maxistral |
Explicación e contextualización da materia |
Portafolios do alumno |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas con programas de ordenador |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Aprendizaxe colaborativa |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
|
Descrición |
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final sobre as aprendizaxes da materia |
50 |
Proba mixta |
A5 A8 B1 B2 B7 B10 B12 B14 B15 B17 B18 |
Proba escrita de síntese das aprendizaxes adquiridas na aula |
40 |
Presentación oral |
A8 B1 B2 B7 B14 B15 B17 |
Presentación oral dos traballos realizados na aula |
10 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA - A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
- O alumnado con asistencia regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha actividade, terá que facela individualmente e entregala na seguinte sesión.
- Se un/ha alumno/a non acada o 80% da asistencia, terá unha cualificación de non presentado na primeira oportunidade. A asistencia xustifícase en base a que unha boa parte das actividades de avaliación desenvolvense na aula. Na oportunidade de xullo realizará un exame teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización dalgunhas actividades.
- Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e seguemento.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA - A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas tres actividades de avaliación:
- Portafolio do alumnado (5 puntos)
- Proba mixta (4 puntos)
- Presentación oral (1 punto)
- Para superar a materia é indispensábel obter a metade da cualificación en cada unha das tres actividades. Cando non se realice algunha das tres actividades a cualificación será non presentado. Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas.
- O portafolio do alumnado é unha actividade individual e conterá os seguintes apartados:
- Aprendizaxes adquiridas na materia (que sabía /que aprendín, en qué seguir formándome)
- Relación/vinculación coas distintas materias do mestrado.
- Aplicación dos contidos da materia na elaboración do TFM
- Achegas da materia para a observación e análise durante o Practicum
- Reflexións sobre a materia e aspectos a mellorar
FALTA DEINTEGRIDADE ACADÉMICA: Ausencia decitación de fontes - As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse. O uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen declarar supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013, que establece “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
- Os contidos incluídos nos traballos deben estar referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.
PLAXIO: O plaxio en calquera das actividades da avaliación será motivo de suspenso. FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Asinar na folla de asistencia por un/unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado coa perda de avaliación continua. COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de información durante os exames tamén será motivo de suspenso. NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS ERECLAMACIÓNS https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RUBIO, MJ. y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
GRIMA, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA |
A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|