Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A2 |
Utilizar modelos colaborativos de acción socioeducativa que promuevan verdaderas comunidades de aprendizaje, favoreciendo el trabajo en entornos multiprofesionales. |
A3 |
Elaborar planes estratégicos a nivel directivo y operativo para asegurar el incremento de la calidad en las organizaciones o instituciones educativas. |
A7 |
Ser capaz de establecer estrategias de liderazgo y empoderamiento de los distintos agentes sociales que favorezcan un clima institucional óptimo. |
A8 |
Redactar, presentar y defender proyectos de investigación e informes, memorias, reglamentos, así como otros documentos básicos que contribuyan a organizar la acción escolar y/o socioeducativa. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis |
B2 |
Capacidad de resolución de problemas |
B5 |
Capacidad de mostrar actitudes coherentes con las concepciones éticas y deontológicas propias de la profesión |
B7 |
Capacidad para elaborar y defender un discurso ante diferentes audiencias |
B9 |
Capacidad de innovar |
B11 |
Capacidad de organización y planificación |
B12 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación. |
B13 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B14 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B15 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B16 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Demostrar habilidades no manexo de procesos participativos a través de técnicas concretas |
AP2 AP3 AP7 AP8
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BM2 BM5 BM9 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
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CM2 CM6
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Saber definir e desenvolver propostas participativas axeitadas a diferentes contextos de acción |
AP2 AP3 AP7 AP8
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BM1 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
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CM1 CM2 CM6
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Dominar metodoloxías participativas de análise da realidade, planificación e avaliación |
AP2 AP3 AP7 AP8
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BM1 BM2 BM5 BM7 BM9 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
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CM1 CM2 CM6
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Elaborar a documentación pertinente derivada do proceso de planificación: plans de acción, proxectos, informes, memorias... |
AP2 AP3 AP7 AP8
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BM1 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
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CM1 CM2 CM6
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Planificación estratéxica e cultura participativa |
1.1. Cidadanía e políticas públicas
1.2. Participación cidadá e desenvolvemento comunitario
1.3. Planificación estratéxica: dimensión conceptual e eixes de desenvolvemento. |
2. Metodoloxías participaticas |
2.1. Análise da realidade
2.2. Formulación e avaliación do plan estratéxico
2.3. Modalidades de planificación: plan de caso, marco lóxico, axenda 21, orzamentos participativos
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Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Análisis de fuentes documentales |
A3 A8 B1 B7 B12 B13 B14 B16 |
10 |
32 |
42 |
Discusión dirigida |
A2 A7 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 B17 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Estudio de casos |
A2 A3 A7 A8 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Seminario |
A3 A7 A8 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Prueba de ensayo/desarrollo |
A2 A3 A7 A8 B1 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C6 |
0 |
32.5 |
32.5 |
Presentación oral |
A8 B1 B2 B7 B9 B11 B12 B14 B15 C1 C6 |
2 |
4 |
6 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Análisis de fuentes documentales |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Discusión dirigida |
En base a lecturas previas de carácter obrigatorio, a través das que recoller diferentes argumentacións sobre unha temática, favorecendo o debate e contraste de opinións fundamentadas, coa finalidade de que o alumnado constrúa unha visión crítica das diferentes formas de interpretar a realidade socioeducativa. |
Estudio de casos |
Consiste na procura e/ou achegamento dunha serie de casos ou experiencias socioeducativas para o seu estudo, análise e discusión á luz dos referentes teóricos da materia. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todas as persoas participantes no seminario. |
Prueba de ensayo/desarrollo |
Busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando a capacidade de razoamento (argumentar, establecer sinerxías, etc.), creatividade e orixinalidade, espírito crítico, síntese, precisión conceptual e redacción. Implica, polo tanto, un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
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Presentación oral |
Exposicións de tarefas realizadas tanto de xeito individual como colectivo, diante do grupo de referencia, procurando tirar algunhas conclusións sobre o problema de investigación, documento ou experiencia abordada. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Prueba de ensayo/desarrollo |
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Descripción |
A atención personalizada, ben en sesións de aula, ou en titorías en pequeno grupo ou individuais relacionáse coa necesidade dun seguimento do traballo do alumnado cando se empregan as metodoloxías sinaladas, e, ten especial relevancia na conexión das actividades relacionadas coas clases interactivas e expositivas. |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Seminario |
A3 A7 A8 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 C1 C2 C6 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todas as persoas participantes no seminario.
Esixe un traballo previo individual e autónomo sobre os documentos, así como a asistencia e participación na aula, formulando preguntas, explorando contradicións, achegando argumentos... co obxectivo de favorecer a reflexión crítica e a comprensión.
Valorarase o grao de participación, a calidade das achegas, a capacidade de crítica e reflexión. |
20 |
Prueba de ensayo/desarrollo |
A2 A3 A7 A8 B1 B5 B7 B9 B11 B12 B13 B14 B15 C1 C2 C6 |
Implica un estudo amplo e profundo das cuestións clave abardadas na materia, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. Valoraranse as capacidades de razoamento (argumentación, sinerxías...), síntese, creatividade e orixinalidade, espírito crítico, precisión conceptual e calidade da redacción, empregando unha linguaxe propia do contexto disciplinar. |
70 |
Presentación oral |
A8 B1 B2 B7 B9 B11 B12 B14 B15 C1 C6 |
Exposicións de tarefas realizadas tanto de xeito individual como colectivo, diante do grupo de referencia, procurando tirar algunhas conclusións sobre o problema de investigación, documento ou experiencia abordada. |
10 |
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Observaciones evaluación |
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Fuentes de información |
Básica
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- AA.VV. (1992). Guía metodológica de apoyo a proyectos y
acciones para el desarrollo . Madrid: IEPALA
- AA.VV. (2010). La Democracia en Acción: Una visión
desde las metodologías participativas. Madrid: Antígona
- ANDER- EGG, Ezequiel (2007). Introducción a la
planificación estratégica. Buenos Aires: Lumen
- BLANCO, Ismael e GOMÁ, Ricard (coords) (2002).
Gobiernos locales y redes participativas. Barcelona: Ariel
- CABALLO VILLAR, MB e FRAGUELA VALE, R (coords) (2007).
A investigación-acción participativa no quefacer municipal . A Coruña:
Deputación Provincial
- CAMPO, Alejandro (2012). Herramientas para directivos
escolares II. Madrid: Wolters Kluwer
- COLINO, César e DEL PINO, Eloisa (2003). “Un fantasma
recorre Europa: Renovación democrática mediante iniciativas de promoción
participativa en los gobiernos locales”. Ponencia presentada a las II
Jornadas del Comité de Investigación en Soci. http://www.fes-web.org/sociopolitica/paginas/2jornadas.htm
- DE LA RIVA, Fernando (2003). Metodologías de análisis
de la realidad global y local. Plataforma para la Promoción del
Voluntariado en España
- FONT, Nuria; SUBIRATS, Joan (2000). Local y sostenible
la Agenda 21 Local en España . Barcelona: Icaria
- GANUZA, Ernesto e ÁLVAREZ, Carlos (coord.) (2003).
Democracia y presupuestos participativos. Barcelona: Icaria
- GÓMEZ GALÁN, Manuel (2003). Orientaciones para la
aplicación del enfoque del marco lógico: errores frecuentes y sugerencias
para evitarlos. Madrid: CIDEAL
- ICLEI (). Guía europea para la planificación de las Agendas
21 Locales. Bilbao: Bakez
- MARCHIONI, Marco (2006). “Democracia participativa y de
la crisis política. La experiencia de los planes comunitarios”. Cuadernos
de Trabajo Social, 19, 213-224.
- MARTÍNEZ LÓPEZ, Miguel (2007). Complejidad y participación:
la senda de la invención estratégica. Política y Sociedad, Vol. 44.
- MÚJICA, Marta; GÓMEZ-LIMÓM, Javier (2002). Plan de
acción para los espacios naturales protegidos del Estado Español. Madrid:
Europarc
- PEREZ RÚA, M; CABALLO VILLAR,MB e MONTERO SOUTO
(coords) (2006). Asociacionismo e participación cidadá: análise e
propostas. A Coruña: Deputación Provincial
- POSE,H e FRAGUELA, R (coords) (2006 ). Planificación
estratéxico en cultura . A Coruña: Deputación Provincial
- VILLASANTE, Tomás; MONTAÑÉS Manuel e MARTÍN, Pedro
(coord.) (2001). Prácticas locales de creatividad social. Construyendo
ciudadanía/2.. Barcelona: El Viejo Topo
- VILLASANTES, Tomás e GARRIDO Fco. Javier (coords.)
(2002). Metodologías y presupuestos participativos. Madrid: IEPALA, CIMAS
- VILLASANTE, Tomás (2013). ¿Hay ingeniería social en los
movimientos y en los procesos sociales? http://www.redcimas.org/biblioteca/teoria-y-epistemologia/
- WEISSMANN, Hilda; LLABRÉS, Antonia (2001). Guia para
hacer la Agenda 21 Escolar. Bilbao: Ministerio de Medio Ambiente
Revistas: - Educación Social. Revista de Intervención
Socioeducativa.
- Documentación Social.
- Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria.
- Revista Galega de Educación.
- Revista de CC. Sociales. 
- AmbientalMENTE sustentable.
- Revista Enlace.
- El Viejo Topo 
- Revista Encrucijadas
- Educational Gerontology Journal.
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Complementária
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CAMACHO, Hugo (2001). El enfoque del marco lógico 10 casos
prácticos : cuaderno para la identificación y diseño de proyectos de
desarrollo. Madrid: CIDEAL RAMÍREZ, Alfredo (2010). Democracia participativa: la democracia
participativa como profundización en la democracia . Valencia: Tirant lo Blanch |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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