Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A23 |
(CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender e valorar as materias de tecnoloxía coma un conxunto de componentes: científico, técnico, metodolóxico, de representación gráfica, económico, social, cultural e histórico. |
AP15 AP19
|
|
CM7
|
Coñecer, empregar e valorar a diferente metodoloxía coma un medio para alacanzar os obxectivos didácticos. |
AP21
|
|
CM3
|
Coñecer a metodoloxía propia da aprendizaxe por proxectos, realizando una correcta planificación que teña en conta os diferentes factores que interveñen no proceso de E-A. |
AP15 AP19 AP21
|
|
CM3 CM7
|
Coñecer os fundamentos do método de análise e realizar unha correcta planificación, tendo en conta os diferentes factores que intervenñen no proceso de E-A. |
AP15 AP19 AP21
|
|
CM3 CM7
|
Adaptar a metodoloxía empregada na aula aos contidos, ao alumnado e á fase de E-A, co obxectivo de conseguir clases motivadoras, variadas e activas, afastadas do modelo tradicional e convertendo ao alumnado en construtor do seu propio coñecemento. |
AP15 AP19 AP21
|
|
CM3
|
Identificar as diferentes actividades que podemos realizar na aula para planificalas e aplicalas axeitadamente. |
AP19 AP21
|
|
CM3
|
Elaborar actividades para aplicar nas diferentes situacións didácticas adaptándoas correctamente ao proceso de E-A, secuenciandoas e temporalizandoas segundo criterios pedagóxicos e didácticos. |
AP21
|
|
CM3 CM7
|
Coñecer os diferentes recursos dos que se disponen, tanto na aula como no centro para poder disponer deles planificando o seu uso de maneira pedagóxica e axeitada ás actividades. |
AP21
|
|
CM3 CM7
|
Incoporar as TIC nas actividades de aula para darlle ao alumno un papel activo no proceso de E-A e contribuír á adquisición das competencias básicas. |
AP23
|
|
CM3
|
Desenvolver criterios para a creación de agrupamentos na aula en función das necesidades do alumnado e do proceso de E-A. |
AP19
|
|
CM7
|
Coñecer e deseñar procedementos de avaliación seleccionando os instrumentos máis idóneos a cada momento do proceso de E-A, valorando as estratexias a empregar para corrixir e reorientar o proceso educativo. |
AP24
|
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A natureza da tecnoloxía. |
A aprendizaxe da tecnoloxía.
A construcción do coñecemento e o seu uso. |
A comprensión da tecnoloxía. Componentes: |
Científico, técnico e metodolóxico
De representación gráfica e verbal
Económico e de organización
Social, cultural e histórico |
Tipos de actividades |
Pechadas
Abertas
Libres |
Metodoloxía de traballo en tecnoloxía |
Método de análise
Método de proxectos
Incorporación das TIC |
Materiais e recursos |
Específicos da aula-taller
TIC
Libro de texto |
A avaliación en tecnoloxía |
Procedementos
Instrumentos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A15 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A18 A19 A21 A24 |
8 |
8 |
16 |
Lecturas |
A15 A18 A19 A24 |
3 |
3 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A15 A19 A21 |
4 |
4 |
8 |
Simulación |
A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A27 C3 C7 |
10 |
40 |
50 |
Saídas de campo |
A18 |
4 |
8 |
12 |
Discusión dirixida |
A18 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividade para levar a cabo na aula en dúas fases diferenciadas:
En primeiro lugar mediante unha discusión guiada polo docente, para coñecer os coñecementos previos, interese e motivación do alumnado cara á asignatura.
Posteriormente daranse a coñecer os obxectivos e forma de traballo na mesma. |
Estudo de casos |
Análise de casos prácticos presentados polo docente. |
Lecturas |
Lectura de material bibliográfico e da web e busca e selección de información sobre situacións e estratexias didácticas. |
Análise de fontes documentais |
Análise de bibliografía e materiais didácticos da especialidade. |
Simulación |
SIMULACIÓN DO MÉTODO DE PROXECTO:
O alumnado debe partir dun problema e seguir todas fases do método, desde o punto de vista do profesor e desde o punto de vista do alumno.
Como profesor:
Elabora a proposta que debe incluír a metodoloxía de traballo, así como nivel, unidade/s didácticas relacionadas, intencionalidade da proposta, competencias desenvolvidas, momento temporal no curso, agrupamentos e criterios seguidos, necesidades organizativas (material, ferramenta,...), dificultades para o alumno ...
Como alumno:
Elabora o anteproxecto, presentando un informe.
Realiza a súa construción, presentando o prototipo e o diario de taller.
Realiza a avaliación e elabora a memoria do prototipo.
• A EXTENSIÓN DO TRABALLO ESCRITO SERÁ DE 30 PÁXINAS MÁXIMO E 15 PÁXINAS MÍNIMO EN DIN A4, IMPRESAS EN ARIAL 11 A DOBRE ESPAZO E MARXES A 2 CM, EN FORMATO WORD E PDF. OS PLANOS ENTREGARANSE EN PDF.
• DEBERASE INCLUIR UN ÍNDICE PAXINADO
• ENTREGARASE A TRAVÉS DO CURSO MOODLE CORRESPONDENTE
• O PROTOTIPO DEBE ENTREGARSE NA AULA EXPOÑENDO A IDEA E O PROCESO SEGUIDO, PARA O QUE CONTARÁ CADA ALUMNO CON 5-10 MINUTOS
|
Saídas de campo |
Esta actividade realizarase en dúas fases:
A primeira en grande grupo na que se realizará unha visita guiada a algún centro ou institución de interese tecnolóxico.
A segunda en pequeno grupo, 3 ou 4 alumnos, segundo o acordo ao que se chegue na aula. Na que se estudarán os aspectos didácticos da actividade. Elaborando un informe no que se inclúan os seguintes apartados:
Índice paxinado
Fundamentación teórica que xustifique a metodoloxía empregada na proposta.
Proposta didáctica na que se contemplen actividades previas, a propia visita e actividades posteriores á visita.
Conclusións
Referencias bibliográficas
Anexo. Avaliación do traballo do grupo no que se reflicta claramente as responsabilidades de cada membro.
|
Discusión dirixida |
Servirá como contraste da avaliación das distintas actividades.
Cada alumno deberá presentar aos compañeiros os traballos realizados e se comentarán as distintas metodoloxías propostas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Simulación |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
MODALIDADE PRESENCIAL
Seguimento e fomento da participación activa do alumnado na dinámica de aula.
Resolución de dúbidas do, a través de titorías presenciais previamente solicitadas, ou virtualmente, a través do correo eléctronico e foros na aula virtual.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumnado en función das súas características persoais.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA
Debido ás características do curso non se plantea esta posibilidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A27 C3 C7 |
Traballo individual tutelado de deseño e realización dunha actividade seguindo O MÉTODO DE PROXECTOS en contextualizado nunha das materias de Tecnoloxía da ESO ou do Bacharelato. (non se admitirá de ningunha outra materia)
Os requisitos mínimos para obter unha cualificación positiva son:
1. contemplar significativamente os apartados especificados, tanto na parte correspondente ao profesor coma a do alumno
2. non empregar metodoloxías de profesor transmisor do coñecemento
3. integrar significativamente as TIC
4. estar temporalizada para un mínimo de 8 sesión
5. debe estar tutorizada pola docente de xeito que se realicen, alomenos, tres revisións por esta antes da súa entrega definitiva.
6. empregar os curriculumns vixentes no momento de realización da mesma
7. os contidos incluídos no traballo deben estar apropiadamente referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias empregando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declarase usando as citadas normas e no parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran. A presenza de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade imprescindible para demostrar excelencia académica.
8. seguir o formato establecido
9. ser entregado a través de MOODLE no plazo acordado na aula
|
50 |
Discusión dirixida |
A18 |
Fará as veces de exposición de traballos e proba final, servindo de contraste co resto dos traballos entregados. |
30 |
Saídas de campo |
A18 |
Traballo en pequeno grupo tutelado de deseño e realización dunha actividade complementaria e contextualizado nunha das materias de Tecnoloxía da ESO ou do Bacharelato. (non se admitirá de ningunha outra materia)
Os requisitos mínimos para obter unha cualificación positiva son:
1. realizar a visita co grupo aula o día estipulado
2. contemplar significativamente os apartados especificados para a actividade
3. non empregar unha metodoloxía de profesor transmisor do coñecemento
4. integrar significativamente as TIC
5. estar temporalizada para un mínimo de 8 sesións, a maiores das empregadas para a visita
6. debe estar tutorizada pola docente de xeito que se realicen, alomenos, tres revisións por esta antes da súa entrega definitiva.
7. empregar os curriculumns vixentes no momento de realización da mesma
8. os contidos incluídos no traballo deben estar apropiadamente referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias empregando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declarase usando as citadas normas e no parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran. A presenza de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade imprescindible para demostrar excelencia académica.
9. seguir o formato establecido
10. ser entregado, a través de MOODLE, no plazo acordado na aula
CADA ALUMNO IDENTIFICARÁ CLARAMENTE A SÚA RESPONSABILIDADE DENTRO DO TRABALLO ENTREGADO, DE XEITO QUE SE PODA AVALIAR O SEU TRABALLO DESDE UNHA PERSPECTIVA INDIVIDUAL E OUTRA COLABORATIVA. TENDO CADA UNHA DELAS UN 50% DE PESO NA CUALIFICACIÓN FINAL.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
Na primeira oportunidade a cualificación final será a media ponderada das notas dos tres traallos, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5).
Se o alumno non acada o 80% de asistencia non se avaliará o traballo realizado ao longo do curso e a cualificación será a de non presentado.
O alumnado que na primeira oportunidade non obtivese unha cualificación final positiva (5) ou de non presentado, realizará unha proba escrita sobre os contidos traballados que terá á súa disposición no curso correspondente de MOODLE, deberá obter unha cualificación positiva na mesma para que se avalíen os traballos do curso.
A cualificación final da 2ª oportunidade a media aritmética da nota da proba escrita e as dos traballos presentados, sendo o requisito imprescindible obter o aprobado previo en ámbalas dúas partes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Medina, A. (2008). Didáctica. Madrid: Universitas
Cervera, D. (coord.) (2010). Didáctica de la Tecnología. Barcelona: Graó
Vázquez, A. (2010). Didáctica de la Tecnología. ´Madrid: Síntesis
Ministerio de educación (2010). Didáctica de la Tecnología. Barcelona: Graó
González, L. en Baigorri, J. (coord) (1997). Estrategias y recursos didácticos en Enseñar y aprender tecnología en la educación secundaria. Barcelona: Horsori |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Tecnoloxía para profesorado de educación secundaria obrigatoria/652602211 | Tecnoloxía para profesorado de bacharelato/652602212 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño. planificación e avaliación de propostas didácticas de tecnoloxía na educación secundaria/652602222 |
|
Materias que continúan o temario |
Practicum/652602206 | Traballo fin de Mestrado/652602207 |
|
Observacións |
Recomendase relacionar os traballos realizados nesta materia cos realizados na de Deseño, planificación e avalición de propostas didácticas de tecnoloxía na educación secundaria. Así como co Practicum e TFM. |
|