Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A4 |
Reconocer la identidad de la etapa y sus características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociales, afectivas. |
A6 |
Conocer la dimensión pedagógica de la interacción con los iguales y los adultos y saber promover la participación en actividades colectivas, el trabajo cooperativo y el esfuerzo individual. |
A7 |
Identificar dificultades de aprendizaje, disfunciones cognitivas y las relacionadas con la atención. |
A8 |
Saber informar a otros profesionales especialistas para abordar la colaboración del centro y del maestro en la atención a las necesidades educativas especiales que se planteen. |
A9 |
Adquirir recursos para favorecer la integración educativa de estudiantes con dificultades. |
A10 |
Crear y mantener lazos de comunicación con las familias para incidir eficazmente en el proceso educativo. |
A13 |
Analizar e incorporar de forma crítica las cuestiones más relevantes de la sociedad actual que afectan a la educación familiar y escolar: impacto social y educativo de los lenguajes audiovisuales y de las pantallas; cambios en las relaciones de género e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalista; discriminación e inclusión social y desarrollo sostenible. |
A16 |
Identificar trastornos en el sueño, la alimentación, el desarrollo psicomotor, la atención y la percepción auditiva y visual. |
A17 |
Colaborar con los profesionales especializados para solucionar dichos trastornos. |
A21 |
Saber trabajar en equipo con otros profesionales de dentro y fuera del centro en la atención a cada estudiante, así como en la planificación de las secuencias de aprendizaje y en la organización de las situaciones de trabajo en el aula y en el espacio de juego, identificando las peculiaridades del periodo 0-3 y del periodo 3-6. |
A23 |
Comprender que la observación sistemática es un instrumento básico para poder reflexionar sobre la práctica y la realidad, así como contribuir a la innovación y a la mejora en educación infantil. |
A28 |
Conocer experiencias internacionales y ejemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil. |
A32 |
Valorar la relación personal con cada estudiante y su familia como factor de calidad de la educación. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, autocrítico, lógico y creativo. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B23 |
Habilidades sociales para ejercer el liderazgo en el aula. |
B24 |
Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
A6 Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
A6
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A7 Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención. |
A7
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A8 Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A8
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A9 Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
A9
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A10 Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
A10
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A13 Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A13
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A17 Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos. |
A17
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A21 Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A21
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A32 Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
A32
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B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
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B6
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B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
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B24
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C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
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C4
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Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A4
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Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual |
A16
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Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil. |
A23
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Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil |
A28
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Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
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B3
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Habilidades sociais para exercer o liderado na aula. |
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B23
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Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
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C2
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. A atención á diversidade na escola: evolución e modelos
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Evolución da Educación Especial
Modelos de atención á diversidade |
2. As diferenzas de capacidades na aula de Educación Infantil |
As diferenzas de habilidade motórica
As diferenzas de habilidade relacional e comunicativa
As diferenzas de capacidade cognitiva |
3. As diferenzas por factores sociais, ambientais e culturais na Educación Infantil
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Resposta educativa ante a diferenza sociocultural
Inmigración e escola infantil |
4.Medidas curriculares de resposta á diversidade na escola infantil
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As adaptacións do curriculum en Educación Infantil: formas e modelos
Os recursos educativos
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5.Organización da resposta á diversidade na educación infantil |
O apoio educativo á diversidade: modelos e organización
Organización. funcións e marco lexislativo do apoio á diversidade |
6. O papel da comunidade educativa no proceso de deseño, planificación e implementación de iniciativas que camiñen cara a inclusión social |
A implicación da familia
A participación de axentes e institucións sociais
A creación de equipos interdisciplinares para desenvolver a proposta de inclusión educativa |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A6 A9 A13 A16 A23 A28 C4 |
17 |
0 |
17 |
Estudio de casos |
A4 A6 A7 A10 A13 A32 B3 C4 |
3 |
6 |
9 |
Lecturas |
A7 C2 C4 |
1 |
10 |
11 |
Discusión dirigida |
A7 A8 A9 A17 B6 B24 C4 |
7 |
6.5 |
13.5 |
Aprendizaje colaborativo |
A6 A8 A21 B23 C4 |
6 |
13 |
19 |
Investigación (Proyecto de investigación) |
A6 A7 A9 A10 A13 A17 A21 C4 |
3 |
15 |
18 |
Actividades iniciales |
B24 |
2 |
0 |
2 |
Portafolio del alumno |
A6 A7 A8 A9 A10 A13 A21 A32 B6 B24 C4 |
5 |
15 |
20 |
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Atención personalizada |
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3 |
0 |
3 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Realizarase ao inicio de cada unidade temática, ou cando através do seguimento do traballo de aula e individual, se perciba a necesidade de aclarar ou introducir conceptos esenciais ou novidosos |
Estudio de casos |
A través de casos reais ou supostos estudaranse especialmente os temas relacionados coas distintas discapacidades |
Lecturas |
Indicaranse na aula as que teñen caracter obrigatorio e as que teñen un caracter opcional |
Discusión dirigida |
Trátase de intercambiar razoamentos e elaborar un pensamento propio sobre algúns dos temas traballados |
Aprendizaje colaborativo |
Procederemos en dous sentidos:
-En equipos terán que facer unha proposta de intervención na aula dende unha perspectiva inclusiva
-Terán que poñerse en contacto con persoas da comunidade educativa para coñecer cómo contribúen no desenvolvemento de prácticas educativas dende unha perspectiva colaborativa |
Investigación (Proyecto de investigación) |
En equipos de 3 ou 4 persoas terán que recoller unha experiencia educativa realizada en unha aula de Educación Infantil onde haxa alumnado con NEAE e terana que analizar dende o punto de vista da inclusividade do alumnado. A experiencia podera recoller nun centro, nunha publicación, etc. |
Actividades iniciales |
Realización dun xogo de rol na aula para dar respostas a situacións concretas |
Portafolio del alumno |
O alumnado terá que realizar unha recolleita dos contidos elaborados na aula para a partir de aí, analizalos, interpretados e enriquecer as opinións propias coas achegas dos autores propostos na bibliografía aduxntada ou outros autores lidos polo alumnado |
Atención personalizada |
Metodologías
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Investigación (Proyecto de investigación) |
Portafolio del alumno |
Estudio de casos |
Discusión dirigida |
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Descripción |
Estas actividades desenvolveranse coa supervisión periódica do profesor ou profesora da materia. Nesta supervisión solventaranse as dudas que poidan presentarse e daranse indicacións sobre as diversas fases de elaboración.
O alumnado non asistente deberá establecer comunicación coa profesora para a preparación da materia.
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Investigación (Proyecto de investigación) |
A6 A7 A9 A10 A13 A17 A21 C4 |
Recolleita dunha proposta educativa, análise, interpretación e adaptación ás caractarísticas dunha escola que camiña cara a inclusión. Daráselle especial importancia a valorar aspectos que fagan referencia á inclusión escolar, tanto dende o punto de vista dos obxectivos e contidos traballados, da metodoloxía, do proceso de avaliación e o uso de recursos do entorno próximo e distante do alumnado dende a perspectiva de promover o coñecemento, o respecto, a toma de decisións baseadas na substentabilidade. |
40 |
Portafolio del alumno |
A6 A7 A8 A9 A10 A13 A21 A32 B6 B24 C4 |
Recollida da información, dos contidos e tarefas traballados na clase, para proceder á súa análise e interpretacación e contraste coas opinións dos autores e autoras:
Os criterios de avaliación do documento serán:
-Integración dos contidos abordados e das actividades realizadas na aula.
-Reflexión e opinión persoal
-Ampliación de coñecementos empregando as fontes documentais e investigación persoal.
-Aplicabilidade ao teu traballo como docente no ámbito da EI.
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60 |
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Observaciones evaluación |
O portafolios presentarase en formato dixital e o de investigación en impreso, empregando papel reciclado. O alumnado asistente será aquel que asiste á aula o 80% ou máis da materia da materia. O alumnado non asistente para superar a materia terá que realizar: 1. O Proxecto de investigación sobre un elemento concreto das escolas que camiñan cara a inclusión (50%). Terá que realizar unha fundamentación teórica da temática polo que terá que facer uso de distintas fontes de información e posteriormente seleccionará unha experiencia (recollida nas aulas ou en publicacións), co fin de analizar as súas características teórico-metodolóxicas nas que se sustenta, que respostas dá a atención á diversidade da aula, etc., incluíndo posibles propostas a incorporar. 2. Unha proba de preguntas curtas (50%) Para a superación da materia, cando menos a metade da calificación esixida en cada apartado. Terá que poñerse en contacto coa profesora (en persoa ou a través do correo electrónico) para a organización da materia.
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Fuentes de información |
Básica
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Complementária
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