Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturais. |
A23 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A36 |
Coñecer o feito relixioso ao longo da historia e a súa relación coa cultura. |
A37 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B20 |
Relación con diversos interlocutores sociais. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual. |
A23 A36 A37
|
B6 B18
|
C4 C7
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
A15
|
B18 B19 B21 B25
|
C4
|
Habilidades para representarse mentalmente, interpretar e comprender a realidade relixiosa, organizar e autorregular o seu coñecemento e a acción sobre dita realidade dotándoos de coherencia. |
A40
|
B6 B18 B19 B20 B22 B23 B24
|
C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MODULO 1. A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.
MODULO 2. O Feito relixioso na historia e na estructura do ser humano.
MODULO 3. O Feito relixioso cristián e Valores:
MODULO 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.
MODULO 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
|
Módulo 1.
1.1 Argumento personalista. Argumento culturalista.
Módulo 2.
2.1 A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade.
2.2 As grandes relixións históricas.
2.3 A experiencia relixiosa.
2.4 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.5 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).
Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.
Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.
Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.6 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.7 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A23 A40 B22 B23 B24 |
4 |
48 |
52 |
Proba obxectiva |
A15 A36 B25 |
2 |
0 |
2 |
Mapa conceptual |
A36 A37 |
0 |
31.5 |
31.5 |
Lecturas |
A36 B6 B18 B19 B20 B21 C4 C7 |
0 |
15 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso. |
Proba obxectiva |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia. |
Mapa conceptual |
Exposición e aprendizaxe da representación esquemática dos contidos implícitos no temario da materia, en orde a elaboración de futuras unidades didácticas. |
Lecturas |
Facilitar que o alumno sexa quen de extraer información dun texto proposto, preferentemente no elenco das fontes de información, que axude a mprofundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Moitas das cuestións relixiosas están hoxe na actualidade e nos medios de comunicación. Cómpre establecer a relación entre os acontecementos e o estudo teórico das súas orixes e evolución. A discusión dirixida implica a participación do alumno e o intercambio de perspectivas e opinións.
Os cuestionarios e comentarios de clase son debatidos e compartidos polos alumnos presentes.
Os traballos tutelados responderán aos intereses do alumno e serán acordados co profesor e terán un seguimento con el por medio de entrevistas persoais. Son un factor de personalización dos temas do curso.
A proba mixta será o exame final, clave da avaliación, deberá ser preparada persoalmente por cada un dos alumnos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A23 A40 B22 B23 B24 |
Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso. |
30 |
Proba obxectiva |
A15 A36 B25 |
Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos que non fagan traballo tutelado a proba obxectiva escrita sumará o 100% da avaliación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Antonio Fernández Marín (2015). Enseñar a aprender Religión. CCS
José Antonio Fernández Marín (2014). Fundamentos de la Enseñanza Religiosa Escolar. CCS
José Antonio Fernánde Marín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. PPC |
|
Bibliografía complementaria
|
Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos religión. Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela- Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadaS, Valores con futuro. San Pablo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura. |
|