Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
El alumno debe saber, hacer y unir los conocimientos y capacidades para aplicar la teoría y la práctica en el proceso de Terapia Ocupacional. |
A1 A2 A7 A8 A9 A20 A33
|
B1 B3 B4 B12 B13 B25 B26 B29 B36
|
C1
|
El alumno debe estar en la capacidad de utilizar el razonamiento clínico revisando y reajustando el tratamiento. |
A8 A33
|
B10 B13
|
C1
|
el alumno debe conocer y sber aplicar el conocimiento y capacidad para aplicar las ocupaciones terapéuticamente. |
A1 A2 A9
|
B10 B12 B13 B23 B29
|
C1
|
El alumno debe tener el conocimiento y la capacidad para aplicar las Actividades de la Vida Diaria terapéuticamente en las áreas de desempeño ocupacional. |
A2 A9
|
B1 B3 B10
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Razoamento clínico e comunitario en Terapia Ocupacional
|
Diferentes tipos de razoamento
|
Tema 2.- Estándares para a práctica clínica e comunitaria de Terapia Ocupacional |
Definicións
Conceptualización dos estándares según algúns autores
A relación dos estándares da terapia ocupacional nos diversos eidos: sociosanitarios e comunitarios
2.1.- Derivación aos servizos de Terapia ocupacional
- Criterios de aceptación
- Criterios de derivación
- Rexistro e documentación
2.2.- Avaliación ocupacional (e reavaliacións continuadas en todo o proceso)
- Principios xerais da avaliación
- Tipos de avaliación
- Aplicada a contextos, áreas e habilidades
- Análise, interpretación e resumo dos resultados obtidos
- Rexistro, documentación e comunicación
2.3. Plan de intervención
- Deseño consensuado terapeuta ocupacional, usuario e familia
- Definición de metas e obxectivos
- Coñecemento e aceptación por parte do usuario
- Tipos de Intervención: individual e grupal
-Métodos e técnicas aplicadas en Terapia Ocupacional
- Introdución ao proceso psicomotriz; ludoterapia; uso terapéutico da música en Terapia Ocupacional; introdución á Terapia asistida con animais; outrosmétodos
-Principios xerais das técnicas Artesanais, Culturais entre outras.
-Análise terapéutica da actividade: Características da actividade en Terapia Ocupacional, requisitos previos, guía da análise da actividade, adaptación e graduación da actividade, valoración terapéutica dos resultados da análise e aplicación da actividade
- Rexistro, documentación e comunicación
2.4.- Resultados obtidos da aplicación da intervención
- Análise, interpretación e resumo dos resultados
- Rexistro, documentación e comunicación
2.5. -Finalización dos servizos de terapia ocupacional e seguimento do usuario
- Derivación e recomendacións
- Rexistro, documentación e comunicación
2.6 Xestión e valoración dos servizos prestados en terapia ocupacional: Principios de organización dos servizos, recursos humanos e materiais, seguridade dos usuarios e do profesional, valoración do servizo prestado, enquisas de satisfacción do usuario, familia e outros e rexistro da información
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 A9 A20 B3 B10 B12 B13 B29 B36 |
8 |
0 |
8 |
Discusión dirixida |
A2 A1 A7 A8 B23 B25 B26 C1 |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
A20 A7 B1 B4 B10 B13 C1 |
0 |
15 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B23 B29 B36 |
22 |
10 |
32 |
Proba mixta |
A2 A1 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B13 B25 B26 C1 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A8 A9 A20 B3 B4 B23 |
25 |
5 |
30 |
Estudo de casos |
A2 A7 A9 A20 B1 B23 B29 C1 |
2 |
10 |
12 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A7 A8 A9 A20 B4 B10 B23 B36 C1 |
1 |
8 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.Permite adquirir as competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigaciónsPermite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Estudo de casos |
|
Recensión bilbiográfica |
A recensión bibliográfica supón un proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
|
Descrición |
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B23 B29 B36 |
Se valorará: la puntualidad, la asistencia, la responsabilidad, la iniciativa, el interés, la actitud ante las normas, la relación con el equipo de compañeros, la integración y la aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, las destrezas y los conocimientos adquiridos.
Además, se valorará el proceso realizado en el estudio de caso individual y grupal.
Y la entrega de los informes (se incluye la metodología de lecturas y )
discusión diriga) |
50 |
Proba mixta |
A2 A1 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B13 B25 B26 C1 |
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), y la integración de conceptos.
|
35 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A8 A9 A20 B3 B4 B23 |
Se valorará la asistencia, la participación y la realización y entrega adecuada de los trabajos |
5 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A7 A8 A9 A20 B4 B10 B23 B36 C1 |
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), la integración de conceptos y la capacidad de resolución de problemas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art.º 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). Considerarase como “Non presentado” (NP) aquel estudante que, estando matriculado nunha materia, non concorrese ás distintas actividades de avaliación que se establezan para o curso académico. En ausencia de regulación específica para cada titulación, considerarase que deberá ser cualificado como “Non presentado”: a) cando non completase o proceso de avaliación continua, nas condicións que figuren na guía docente, ou b) cando non se presente á proba do período oficial de avaliación. A consideración de NP non consome convocatoria no número total de convocatorias que o estudante ten por materia. Con carácter xeral, a avaliación das materias será continua ao longo do curso, sen prexuízo do indicado nas memorias de verificación da titulación. A cualificación final será consecuencia dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. Como norma xeral incluirase unha actividade de avaliación para realizar nas datas establecidas no calendario académico oficial. Esta actividade tamén poderá establecerse como proba global de avaliación dos resultados de aprendizaxe ou, no seu caso, formar parte do proceso de avaliación continua. As guías docentes deberán establecer a ponderación das distintas actividades de avaliación e, no seu caso, da proba global, no marco que o centro puider establecer. Se valorará a puntualidade e a asistencia obligatoria a todas las horas presenciales das metodoloxías establecidas na materia. Para aprobar a materia, o alumno debe participar activamente nas metodoloxías propostas, entregar todos os traballos e ter superadas cada una das metodoloxías que conforman a asignatura. Ademais, será necesario ter unha calificación mínima de 1.75 (sobre 3.5) puntos na proba mixta, e só se terán en conta para a calificación final as notas das outras metodoloxías, se o/a alumna/a acada dita puntuación na proba mixta. En caso contrario, a nota da convocatoria corresponderá á nota obtida na proba mixta. As notas obtindas no resto de metodoloxías serán tidas en conta para a súa calificación na segunda oportunidade (xullo), no caso de telas aprobadas e superada a proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Banyard, P., Cassells, A., Green, P., Hartiand, J., Hayes, N., Reddy, P. (1995). Introducción a los procesos cognitivos. Barcelona: Ariel.
Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos Aires ; Madrid : Médica Panamericana
Cormier, W., Cormier L. 1994: Estrategias de entrevista para terapeutas. Bilbao: Desclée de Brouwer
Durante, P., Pedro, P. 1998. Terapia ocupacional en geriatría: principios y práctica. Masson. 1ª ed.
Durante, P., et. al. 1998. Terapia ocupacional en salud mental: principios y práctica. Masson. 1ª ed.
Garcia –Margallo P. y otros. 2005. El análisis y la adaptación de la actividad en terapia Ocupacional. Madrid: Aytona
Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza..
Grieve, J. 1994. Neuropsicología para terapeutas ocupacionales. Buenos Aires: Panamericana.
Hussey S. y otros. 2007.Introduction to occupational therapy. St. Louis Missouri: Mosby Elsevier.
Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
MacDonald, E.M. 1979. Terapia ocupacional en rehabilitación. Barcelona: Ed. Salvat.
Pedretti, L.W., Zoltan, B. 1990."Occupational Therapy. practice skillis for Physical Dysfunction". 3a Ed Editorial C. V. Mosby.
Romero A. MorunoP. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson.
Romero A. Moruno P. 2005. Actividades de la Vida Diaria. Madrid. Masson.
Reed, K. 1992. "Models of Practice in Occupational Therapy". 3a ed. Editorial Williams and Wilkins.
Sánchez, L. 1996. Manual de técnicas Grupales de comunicación y Creatividad para terapeutas ocupacionales. APETO: Madrid
Banyard, P., Cassells, A., Green, P., Hartiand, J., Hayes, N., Reddy, P. (1995). Introducción a los procesos cognitivos. Barcelona: Ariel.
: Estrategias de entrevista para terapeutas. Bilbao: Desclée de Brouwer
Durante, P., Pedro, P. 1998. Terapia ocupacional en geriatría: principios y práctica. Masson. 1ª ed.
Romero A. Moruno P. 2005. Actividades de la Vida Diaria. Madrid. Masson.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|