Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales |
A1
|
|
|
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A11
|
|
|
A12 Historia das relacións laborais. |
A12
|
|
|
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
B2 Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
B5 Toma de decisións. |
|
B5
|
|
B12 Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a novas situacións |
|
B13
|
C4
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo didáctico 1
|
Tema 1.- Introdución. 1.- Aproximación ao concepto "relaciones laborais". 2.-O traballo obxecto das Relacións Laborais e as súas distintas acepciones ao longo da Historia. 3.- As relacións laborais e o Dereito do Traballo.
Tema 2.- Fontes. 1.-Concepto e clases. 2.-Fontes de produción do Dereito do Traballo.3.- Poder normativo do Estado en materia laboral. 4.-Normas laborais das CC. AA. 5.- Normas específicas do Dereito do Traballo
Tema 3.- Principios xerais do Dereito e Principios específicos ou específicamente relevantes do Dereito do Traballo.1.- Principios Xerais do Dereito. 2.- Principios de aplicación ao dereito do Traballo: A.-Principio prol operario. B.-Principio de norma máis favorable. C.-Principio de condición máis beneficiosa. D.-Principio de irrenunciabilidad de dereitos.
Tema 4.- O Traballador. 1.-Concepto xurídico do traballador. 2.-Clases. 3.-Supostos especiais de traballadores. 4.-Suxeitos excluídos da contratación laboral.
Tema 5.- O Empresario. 1.-Concepto xurídico de empresario. 2.-Clases. 3.-Empresa como centro ou lugar de traballo.
Tema 6.- Colaboradores do empresario. 1.- Colaboradores dependentes do empresario.2.-colaboradores independentes do empresario
Tema 7.- O Traballo a través de fórmulas societarias. 1.-Teoria xeral de sociedades.2.- Concepto restrinxido de sociedade. 3. Sistema dualista de agrupación de persoas: sociedade/asociación. 3.-Concepto amplo de sociedade.
8.-Sociedades como comunidade de traballo. 1.-Sociedades de persoas e prestación de traballo. 2.- Sociedade colectiva 3- Sociedade comanditaria simple.
9.-Sociedades de capitais e prestación de traballo. 1.-Sociedade anónima laboral. 2.- Sociedade limitada laboral 3.-Sociedade cooperativa.
Tema 10. A Cooperativa de traballo asociado como fórmula de prestación de servizos conxunta. 1.-Concepto e carácteres.2.- Posición xurídica dos socios cooperativos .3 Réxime económico.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A14 B2 C6 |
5 |
0 |
5 |
Discusión dirixida |
A11 A13 A33 B5 B13 |
3 |
10 |
13 |
Estudo de casos |
A1 A12 A14 A32 B12 C4 C6 C7 |
9 |
25 |
34 |
Presentación oral |
A1 A13 A14 A32 B2 B5 |
2 |
7 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 B2 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A12 A32 B12 C6 C7 |
20 |
60 |
80 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A32 A33 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Estudo e aprendizaxe do manexo das fontes do dereito, a traves da
información e as directrices do profesor no manexo de textos legais e da
xurisprudencia .
Participación do profesor nas discusións para desenrolar o aspecto critico do
alumno, a través de tutorías nas que o profesor orienta, supervisa e corrixe o traballo do alumno conxuntamente con él.
Formar ao alumno na resolución práctica dos temas teóricos e na
súa exposición.
Axuda na elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos na
clase para á súa exposición e presentación individual ou en mesa redonda.
Novas metodoloxias técnicas no desenrolo da lección magistral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A11 A13 A33 B5 B13 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
5 |
Estudo de casos |
A1 A12 A14 A32 B12 C4 C6 C7 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
5 |
Presentación oral |
A1 A13 A14 A32 B2 B5 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 B2 |
roba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
60 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A32 A33 C6 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A14 B2 C6 |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos serán valorados polo traballo que realicen ao longo do curso, é dicir, utilizarase un sistema de avaliación contínua. Na avaliación mediante exame será necesario obter unha cualificación mínima de 4 puntos, sobre base 10, para que se siga engadindo a puntación asignada ao resto de conceptos de avaliación. Para superar a asignatura será preciso obter un total de 5 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
De la Puebla Pinilla, A, Mercader Uguina, J., Gómez Abelleira, F. J (ult. ed.). lecciones de Derecho del Trabajo. Tirant lo blanch
Molero Mangalo (ult. ed.). Manual de Derecho Trabajo . Tirant lo blanch
Garcia-Parrote Escartín, I. (ult. ed.). Manual de Derecho Trabajo . Tirant lo blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|