Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A11
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
|
|
B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. |
Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques
|
TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
|
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
|
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
|
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
|
TEMA 4. O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS |
O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
|
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS |
As organizacións sindicais e patronais.
O caso español. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C4 C1 |
28 |
0 |
28 |
Lecturas |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
2 |
60 |
62 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. |
Lecturas |
Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.
|
Proba obxectiva |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
O estudante debe escoller unha destas dúas formas de avaliación:
1- Realizar polo menos o 25% das "lecturas" (40%) e presentarse a "proba obxectiva" (60%). Neste caso, sumaranse as calificacións obtidas nas dúas metodoloxías, tanto en xaneiro como na OPORTUNIDADE DE XULLO . Se a suma das dúas metodoloxías non chega ó aprobado en xaneiro, a cualificación obtida na parte de "lecturas" manténse e súmase á puntuación obtida na "proba obxectiva" de oportunidades xullo É dicir, o alumno que opte por este sistema de avaliación non poderá presentarse só a "proba obxectivo" sobre o 100%.
2- Facer só a "proba obxectiva" (100%) na oportunidade xaneiro e xullo.
NOTA IMPORTANTE: os alumnos que, debido a situacións individuais non poden beneficiarse de calquera destes sistemas de avaliación, deben contactar co profesor no prazo de 10 días dende o inicio das clases para tratar adaptar o sistema de avaliación.
|
60 |
Lecturas |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
Lecturas críticas, análises de textos e artigos, comentarios e exposicións orais, de lecturas e traballos prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice o exercicio correspondente, poderase entregar no espacio habilitado en moodle nas 24 horas posteriores ( sempre que a condición e o tipo de práctica permítao), tendo en conta a nota será menor que si se entregara na clase.
Non se recollerán estes traballos pasadas 24 horas.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FINKEL, L. (1994). La organización social del trabajo.. Ed. Pirámide. Madrid.
HOLMDETLEV K:OHLER Y A. MARTÍN ARTILES (2006). Manual de la sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Ed. Delta, Madrid
J.J. MACIONIS Y KEN PLUMMER (1999). Sociología. Ed. Prentice Hall. Madrid
J. ANTONIO SANTOS ORTEGA (1995). Sociología del trabajo. Ed. Tirant lo Blanch.Valencia
LÓPEZ PINTOR, R (1995). Sociología Industrial. Ed. Alianza. Madrid
WATSON, T (1995). Trabajo y sociedad.Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Ed. Hacer. Barcelona
SANTOS ORTEGA, A. Y POVEDA ROSA, M (2002). Trabajo, empleo y cambio social. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|