Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas |
A15
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipo |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción á Estatística Descriptiva |
- Concepto e contido da Estatística Descriptiva. Estatística
Descriptiva e Estatística Inductiva.
- Poboación e Mostra
- Elementos e Carácteres: Variables e Atributos
- Censos e Enquisas
- A observación da poboación |
2.- Distribucións de Frecuencias Unidimensionais |
- A reducción estatística
- Distribucións de Frecuencias
- Frecuencias: clases
- Tipos de distribucións de frecuencias
- Representacións gráficas |
3.- Medidas de posición. |
- Concepto e propiedades dos promedios
- Media Aritmética.
- Mediana e Moda
- Outras Medias
- Cuantiles: cuartiles, deciles e centiles
|
4.- Medidas de Dispersión, Forma e Concentración |
- Conceptos
- Desviación Típica
- Varianza
- Coeficiente de Variación
- Indice de Gini e Curva de Lorenz
- Asimetría e Apuntamento
|
5.- Distribucións de Frecuencias Bidimensionais |
- Concepto e tipos. Tabulación
- Distribucións Marginais
- Distribucións e Condicionais |
6.-Regresión e Correlacción. |
- Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
67 |
0 |
67 |
Solución de problemas |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
25 |
0 |
25 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Darase atención personalizada para a resolución dos problemas plantexados na clase, tanto na propia aula coma a través das tutorias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo destas preguntas. Supondrá ata un 80% da nota.
Todos os alumnos serán valorados nesta proba sobre oito puntos.
A nota da evaluación continua gardarase para a convocatoria do mes de xullo.
|
80 |
Sesión maxistral |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valorase a asistencia e participación na resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións.Supora un 5% da nota e será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación.
|
5 |
Solución de problemas |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. A resolución de exercicios, prácticas e test entregadas polo profesor supondrá ata un 15% da nota sempre e cando sexan entregadas na fecha fixada polo profesor. |
15 |
|
Observacións avaliación |
NOTA IMPORTANTE: os alumnos que, debido a situacións individuais non poden beneficiarse deste sistema de avaliación, deben contactar co profesor no prazo de 10 días dende o inicio das clases para tratar adaptar o sistema de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Isabel Castillo. Marta Guijarro (). - Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|