Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
interpretar datos e indicadores socioeconómicos |
A18
|
|
|
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A25
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A INVESTIGACIÓN SOCIAL: DEFINICIÓN E CONCEPTOS.
|
- A metodoloxía científica.
- Fins da investigación social.
- Aspectos fundamentais.
|
TEMA 2. PRINCIPAIS TÉCNICAS DE INVESTIGACIÓN SOCIAL. |
- Pluralidade metodológica.
- Técnicas cuantitativas: o experimento, a enquisa e a observación documental
- Técnicas cualitativas:a observación participante, a entrevista, a metodoloxía biográfica, analese de documentos de vida, os grupos de discusión e a observación de documentos personais.
|
TEMA 3. FONTES DE INFORMACIÓN PARA O ESTUDO DAS RELACIONS LABORAIS
|
- Concepto.
- Tipos de fuentes.
|
TEMA 4. O PROCESO DE INVESTIGACIÓN: PLANIFICACIÓN DESEÑO E ELABORACIÓN DUN TRABALLO DE INVESTIGACIÓN.
|
- Aspectos esenciais.
- Tipos de presentacións.
- Estrutura dos informes.
- Uso de referencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba obxectiva |
B9 C1 |
2 |
60 |
62 |
Sesión maxistral |
A18 A26 B2 B14 C6 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.
|
Proba obxectiva |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
|
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, como facelo e fontes de información a utilizar.
Estableceranse horarios de tutorías para dúbidas ou consultas sobre a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B9 C1 |
Exame oral ou escrito, con preguntas, exercicios prácticos ou comentario de texto.
O estudante debe escoller unha destas dúas formas de avaliación:
1- Realizar polo menos o 25% das "lecturas" (40%) e presentarse a "proba obxectiva" (60%). Neste caso, sumaranse as calificacións obtidas nas dúas metodoloxías, tanto en xuño como na OPORTUNIDADE DE XULLO . Se a suma das dúas metodoloxías non chega ó aprobado en xaneiro, a cualificación obtida na parte de "lecturas" manténse e súmase á puntuación obtida na "proba obxectiva" de oportunidades xullo É dicir, o alumno que opte por este sistema de avaliación non poderá presentarse só a "proba obxectivo" sobre o 100%.
2- Facer só a "proba obxectiva" (100%) na oportunidade xuño e xullo.
NOTA IMPORTANTE: os alumnos que, debido a situacións individuais non poden beneficiarse de calquera destes sistemas de avaliación, deben contactar co profesor no prazo de 10 días dende o inicio das clases para tratar adaptar o sistema de avaliación.
|
60 |
Lecturas |
A25 A31 A35 B1 B3 B4 B15 C3 C8 |
Lecturas críticas, comentarios e exercicios prácticos que os alumnos deben realizar, seguindo as instrucións do profesor, en clase.
Si non se asistiu a clase o día no que se realice a práctica correspondente, poderase entregar en moodle nas 24 horas posteriores (a condición de que a natureza da práctica permítao), tendo en conta que terá menos puntuación que si se entregou en clase
Non se recollerán traballos pasadas as 24 hs.
|
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
García Ferrando, M. , Ibáñez, J. y Alvira, F. (1990). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. . Madrid: Alianza Universidad Textos.
Mateo Rivas, M. J. (1985). Estadística en investigación social. . Madrid: Paraninfo.
Gordo López, A. J. y Serrano Pascual, A. (coords.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación.
Cea D´Ancona, M. A. (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa.. Madrid: Síntesis.
Cea D´Ancona, M. A (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. . Madrid: Síntesis.
Hernández Sampieri, R. , Fernández Collado, C. Y Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación (5 edición). . Méjico: Mc.Graw Hill.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social.. Madrid: Mc.Graw Hill.
Vallés, M. S. (1999). Técnicas cualitativas de investigación social. Madrid: Síntesis.
Sierra Bravo, R. (1994). Técnicas de Investigación Social. Madrid: Paraninfo
Ander Egg, E. (1996). Técnicas de investigación social (19 edición, 1982) . Argentina: Humanitas. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Socioloxía do Traballo/660G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística Descritiva/660G01018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|