Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A12 |
Historia das relacións laborais. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A33 |
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Políticas sociolaborais
|
A5 A12 A13 A18 A19 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12 B13 B14 B15
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A5
|
B9 B14
|
C5
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
|
A5
|
B12 B13
|
C5
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito regrado e non regrado.
|
A5
|
B14
|
C3
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
|
A5
|
B9 B14
|
C8
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
|
A5 A12
|
|
|
Análise crítica das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais
|
A5
|
B2
|
|
Toma de decisións.
|
A5
|
B1 B9
|
|
Motivación para a calidade.
|
A5
|
B12
|
|
Liderazgo. |
A5
|
B9 B14
|
C8
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
A5
|
|
C4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
A5
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
A5
|
|
C3
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
|
A5
|
B6
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Aproximación o Estado do Benestar |
|
2. As Políticas públicas que definen o Estado do Benestar |
|
3. Políticas de emprego |
|
4. Políticas destinadas a colectivos especiais |
|
5. As políticas entorno o contrato de traballo |
|
6. Igualdade e conciliación |
|
7. Políticas activas de emprego |
|
8. Protección o desemprego |
|
9. Formación para o emprego e fomento do autoemprego |
|
10. Inclusión social e loita contra a pobreza |
|
11. Las políticas socio laborais dende o local |
|
12. Protección social e dependencia |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
|
13 |
13 |
26 |
Oral presentation |
|
2 |
5 |
7 |
Objective test |
|
3 |
40 |
43 |
Guest lecture / keynote speech |
|
21 |
10 |
31 |
Supervised projects |
|
5 |
37 |
42 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten
de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar
coordinados por un moderador
|
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na
exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios
de forma dinámica.
|
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo
distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non
correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente,
que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,
aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade
de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é
tamén coñecida como ?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección
maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección
impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido
que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da
palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos
estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos
e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do ?como
facer as cousas?. Constitúe unha opción baseada na asunción polos
estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino
baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Oral presentation |
Supervised projects |
|
Description |
Discusión dirixida: Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo
discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Estudo de casos: Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha
situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e
resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.
O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Presentación oral: Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe
baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba obxectiva: Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar
coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia,etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou
?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Traballos tutelados: Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas.
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Directed discussion |
|
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
|
10 |
Oral presentation |
|
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
|
5 |
Objective test |
|
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a
posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un
instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos,capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Os alumnos que NON opten pola evaluación contínua, poderán realizar unha proba obxectiva ao rematar o curso, na data establecida para o examen da asignatura. A nota desta proba será a da asignatura, e se valorará entre 0 e 10. |
60 |
Guest lecture / keynote speech |
|
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de motivarlles nas accións de localización e discriminación da información útil e necesaria para adquirir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como
?conferencia?, ?método expositivo? ou ?lección maxistral?. Esta última modalidade adóitase
reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais,
cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo
da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
10 |
Supervised projects |
|
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo
a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida
prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada
na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente
dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
15 |
|
Assessment comments |
Os alumnos utilizarán a ferramenta Moodle para poder desenvolver as metodoloxías didácticas que o profesor da materia considere oportunas. Para aprobar e condicion necesaria acadar máis de trinta puntos na proba obxectiva.
|
Sources of information |
Basic
|
SAMPERE NAVARRO, AV; CANO GALAN, Y; CHARRO BAENA,P; SAN MARTIN MAZZUCCONI,C. (). Polïticas Sociolabora. Tecnos
CABEZA PEREIRO JAIME (2014). POLITICAS SOCIOLABORALES. ARANZADI.MADRID
RUÍZ VIÑALS (2004). Políticas Sociolaborales. Un enfoque multicisciplinar, UOC,. |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Historia Social e Política contemporánea/660G01009 | Economía do Traballo/660G01027 | Estrutura Social/660G01036 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Estrutura Social/660G01036 |
|
Other comments |
Dedicar todos os días como mínimo, dúas horas diarias ao estudo teórico-práctico da materia. Traballar en equipo no estudo e resolución dos traballos prácticos propostos polo profesor. Facer uso da titorías personalizadas para resolver dúbidas. Utilizar a bibliografía recomendada polo profesor.
|
|