Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Anatomía Código 661G01001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Primeiro Formación básica 9
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Méndez Gallart, Roberto
Correo electrónico
roberto.mendez.gallart@udc.es
Profesorado
García Moreno, Antonio
Méndez Gallart, Roberto
Correo electrónico
antoniogarcia@udc.es
roberto.mendez.gallart@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Describir a estructura, morfoloxía e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as suas relacións en condicións de normalidade. A1
B1
B7
B8
B19
C1
C7
C9
Utilizar a terminoloxía técnica anatómica como instrumento de comunicación. A1
B7
B15
C1
C9

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE I: XENERALIDADES. EMBRIOLOXÍA
.
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN E XENERALIDADES
TEMA 2.- EMBRIOLOXÍA
UNIDADE DIDÁCTICA III: APARATO LOCOMOTOR
TEMA 1.- APARATO LOCOMOTOR
TEMA 2.- ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA
TEMA 3.- OSTEOLOXÍA, ARTROLOXÍA E MIOLOXÍA DO CRANIO E DA CARA
TEMA 4.- OSTEOLOXÍA E ARTROLOXÍA DO TRONCO E COLO
TEMA 5.- MÚSCULOS DO COLO E DO TRONCO
TEMA 6.- CINTURA ESCAPULAR
TEMA 7.- CÓBADO E ANTEBRAZO
TEMA 8.- PULSO E MAN
TEMA 9.- CINTURA PELVIANA
TEMA 10.- XEONLLO E PERNA
TEMA 11.- NOCELLO E PÉ
TEMA 12.- VASCULARIZACIÓN E INERVACIÓN DOS MEMBROS
UNIDADE DIDÁCTICA IV: NEUROANATOMÍA E ESTESIOLOXÍA
TEMA 1.- O SISTEMA NERVIOSO. BASES DE SISTEMATIZACIÓN ONTOXÉNICAS, ESTRUTURAIS, DE NUTRICIÓN E DEFENSA
TEMA 2.- MÉDULA ESPIÑAL. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 3.- BULBO RAQUÍDEO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 4.- PROTUBERANCIA ANULAR E MESENCÉFALO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 5.- CEREBELO. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 6.- CEREBRO. COMPOSICIÓN. MORFOLOXÍA EXTERNA E CONFIGURACIÓN INTERNA
TEMA 7.- VÍAS DA SENSIBILIDADE, MOTILIDADE E CONEXIÓNS CEREBELOSAS
TEMA 8.- SISTEMA NEUROVEXETATIVO
TEMA 9.- SISTEMA NERVIOSO PERIFÉRICO
TEMA 10.- ESTESIOLOXÍA
TEMA 11.- SENTIDO DA VISIÓN
UNIDADE DIDÁCTICA V: ESPLACNOLOXÍA TEMA 1.- SISTEMA CARDIOVASCULAR
TEMA 2.- APARATO RESPIRATORIO
TEMA 3.- APARATO DIXESTIVO
TEMA 4.- SISTEMA URINARIO
TEMA 5.- SISTEMA REPRODUTOR
TEMA 6.- SISTEMA ENDÓCRINO

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 15 30 45
Sesión maxistral A1 62 40 102
Prácticas a través de TIC A1 B19 4 0 4
Proba mixta A1 B8 C1 C9 4 39 43
Presentación oral A1 B1 B7 B8 B15 C7 C9 1 10 11
Prácticas de laboratorio A1 B7 8 8 16
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Actividade na que os estudantes de forma autónoma profundizan ou relacionan coñecementos expostos polo profesor.
Sesión maxistral Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos.
Prácticas a través de TIC Actividade na que os estudantes visualizan modelos anatómicos do aparato locomotor (en 3D) para facilitar o recoñecemento espacial e función dos ósos, articulacións e músculos.
Proba mixta Proba escrita con pregunta curta e tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos.
Presentación oral Actividade na que os estudantes expoñen verbalmente o contido/ resultados dos traballos tutelados.
Prácticas de laboratorio Actividade na que os estudantes visualizan as estructuras torácicas e abdominais mediante a disección dun animal no qurirofano experimental.
Actividade na que os estudantes mediante a utilización da osteoteca do laboratorio profundizan nos coñecemento relacionado co aparato locomotor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.

A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.





Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B1 B7 B8 C1 C7 C9 A avaliación dos traballos farase tendo en conta os seguintes apartados:
. Descripción da estructura, morfoloxia e función dos distintos órganos e sistemas corporais, e as súas relacións en condicións de normalidade.
. Utilización de léxico específico.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
20
Proba mixta A1 B8 C1 C9 A proba constará de preguntas curtas e tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e traballos tutelados.
Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A puntuación mínima para superar a proba será de 5.
80
 
Observacións avaliación

Poderase realizar una avaliación parcial mediante una proba mixta das mesmas características cás descritas na avaliación. De realizarse, concertarase a data segundo o desenvolvemebto do programa.


2ª oportunidade , adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial a proba mixta é o 100% da cualificación.


Fontes de información
Bibliografía básica Dufour M. (2003-04.). Anatomía del aparato locomotor. . Barcelona: Ed. Masson
Feneis H, Dauber W. (2006.). Nomenclatura anatómica ilustrada. . Barcelona: Ed. Masson
Fraga Garcia, H. ( 2003). Anatomía Básica. A Coruña. . Edit. Galinova.
Moore KL, Dalley AF. ( 2002.). Anatomía con orientación clínica.. Madrid: Ed. Médica Panamericana
Rouvière H, Delmas A. (1999.). Anatomía Humana. Descriptiva, Topográfica y Funcional. . Barcelona: Ed. Masson
Drake RL, Wayne V, Mitchell AWM. GRAY. (2005.). Anatomía para estudiantes.. Madrid: Ed. Elsevier
Netter FH. (2003.). Atlas de Anatomía Humana.. East Hanover: Ed. Novartis
Putz R, Pabst R, editores. SOBOTTA. (2000.). Atlas de Anatomía Humana.. Madrid: Ed. Médica Panamericana
Fraga García, H. (2004). Glosario Etimológico de Términos Anatómicos. A Coruña.
Schünke M, Schulte E, Schumacher U, Voll M, Wesker K. PROMETHEUS. (2005.). Texto y atlas de anatomía. . Madrid: Ed. Médica Panamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Bioloxía/661G01002
Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006
Fisioloxía/661G01105

Materias que continúan o temario
Enfermaría clínica III/661G01017
Enfermaría materno-infantil/661G01018
Enfermaría Clínica I/661G01034
Enfermaría Clínica II/661G01035

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías