Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A9 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B8 |
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información. |
B17 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender la importancia de los catálogos como instumento para la recuperación de la información |
A4
|
|
|
Conocer las nuevas funcionalidades que las tecnologías de la información permiten incorporar a los catálogos para una más eficiente recuperación de la información |
A5
|
|
|
Permitir aplicar una metodología de análisis y evaluación de resultados a los catálogos bibliográficos, con el objetivo de mejorar las prestaciones que ofrecen a los usuarios. |
A9
|
|
|
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo |
|
B3
|
|
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización da información |
|
B8
|
|
Capacidad para la adaptación a los cambios en el entorno |
|
B17
|
|
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a los largo de su vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Catálogos e OPACs: instrumentos para a procura e recuperación de información. |
|
2.- Recuperación de información: métodos e variables |
|
3.- Novas funcionalidades para a integración dos catálogos na web semántica. |
|
4.- Avaliación de catálogos: metodoloxía e análise de resultados. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
|
20 |
40 |
60 |
Proba obxectiva |
|
2 |
40 |
42 |
Prácticas a través de TIC |
|
20 |
0 |
20 |
Presentación oral |
|
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor |
Proba obxectiva |
Examen que servirá para comprobar la adquisición de nuevo conocimiento relativo a la materia cursada |
Prácticas a través de TIC |
Estudio de casos prácticos relacionados con los contenidos de la materia |
Presentación oral |
Exposición verbal de los resultados obtenidos con la realización de los trabajos, que se prestará a debate con los otros alumnos y el profesor. |
Sesión maxistral |
Exposición de aspectos teóricos relacionados con la materia de estudio |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Orientación aos alumnos para a elaboración dos traballos prácticos que realicen, pero tamén para resolver dúbidas ou ampliar información sobre recursos que poidan resultar do seu interese. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
|
Se valora la capacidad de resumen, comunicación y defensa del trabajo realizado |
5 |
Traballos tutelados |
|
Se valorará la originalidad, la calidad de los contenidos, la estructura y la presentación del trabajo.
Si el resultado del mismo así lo mereciera, su valoración podría representar un porcentaje mayor del inicialmente previsto en la nota final. |
25 |
Proba obxectiva |
|
Examen que evaluará los conocimientos adquiridos por el alumno en relación a los contenidos de la materia |
60 |
Prácticas a través de TIC |
|
Valoración de la capacidad de análisis demostrada por el alumno en los supuestos prácticos y comentarios de texto que se propongan.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN DA MATERIA EN PERÍODO DE EXTINCIÓN
Presentaranse dous traballos, de acordo coas pautas fixadas pola profesora, así como o resumo, dunha serie de lecturas propostas tamén pola profesora.
Farase unha presentación oral dos traballos e unha exposición do interese das lecturas.
Na plataforma Moodle estarán dispoñibles as pautas para o traballo e as lecturas.
CRITERIOS:
Traballos tutelados:
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
Lecturas:
Valorarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
Presentación oral
Valorarase a claridade, síntese e orde na exposición, así como os medios utilizados para a presentación. Terase en conta a argumentación desenvolvida ás preguntas expostas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
AYUSO GARCÍA ,M. D. y MARTÍNEZ NAVARRO, V., "Evaluación de calidad de fuentes y recursos digitales: guía de buenas prácticas", Anales de Documentación, n. 9, (2006), pp. 17-42.
DENHOLM, C. et al, "Making the new OPAC seamless: dealing with the transition from 'finding' to 'getting', Library Hi Tech, v. 27, n.1, (2009), pp. 13-29.
IFLA Guidelines for Online Public Access Catalogue (OPAC) displays, (2003).
HILDRETH, C. R., "Accounting for users' inflated assessments of on-line catalogue search performance and usefulness: an experimental study", Information Research, v. 6, n. 2, (2001), pp. 1-21.
INGWERSEN, P. y Järvelin, K., The turn: integration of information seeking and retrieval in context, Springer, Dordrecht, 2005
MARCOS MORA, M. C., Interacción de interfaces de recuperación de información: conceptos, metáforas y visualización, Trea, Gijón, 2004.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|