Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir os coñecementos básicos sobre os conceptos fundamentais da produción de frío, do acondicionamento do aire dos locais, así como sobre os mecanismos implicados neses procesos, sobre as operacións básicas necesarias para levalos a cabo e os equipos e accesorios que deben ser empregados para desenvolvelos, a nivel particular e, sobre todo, industrial. |
A1 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B21 B22 B23
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE TEMÁTICA I. FUNDAMENTOS DA PRODUCCIÓN DE FRÍO
|
CAPÍTULO 1. A producción de frío.
CAPÍTULO 2. Análisis termodinámico dos ciclos frigoríficos. |
UNIDADE TEMÁTICA II. SISTEMAS DE PRODUCCIÓN DE FRÍO. |
CAPÍTULO 3. Compresión mecánica simple.
CAPÍTULO 4. Compresión mecánica múltiple. |
UNIDADE TEMÁTICA III. COMPOÑENTES DUN SISTEMA DE PRODUCCIÓN DE FRÍO. |
CAPÍTULO 5. Compresores.
CAPÍTULO 6. Dimensionamiento e rendemiento dun compresor.
CAPÍTULO 7. Evaporadores.
CAPÍTULO 8. Expansores.
CAPÍTULO 9. Condensadores.
CAPÍTULO 10. Tuberías e accesorios. |
UNIDADE TEMÁTICA IV. ESTUDO DO AIRE ATMOSFÉRICO. PSICROMETRÍA. |
CAPÍTULO 11. Fundamentos da psicrometría. |
UNIDADE TEMÁTICA V. ESTUDO DOS FLUIDOS FRIGORÍXENOS.
|
CAPÍTULO 12. Fluidos frigoríxenos.
CAPÍTULO 13. Fluidos frigoríxenos: sua influencia no medio ambiente. |
UNIDADE TEMÁTICA VI. ESTUDO DO ACONDICIONAMIENTO DO AIRE. |
CAPÍTULO 14. Fundamentos de acondicionamiento do aire.
CAPÍTULO 15. Cálculo das cargas de calefacción e refrixeración dun edificio
CAPÍTULO 16. Circulación do fluido nos sistemas de aire acondicionado.
CAPÍTULO 17. Diseño de sistemas de aire acondicionado.
CAPÍTULO 18. Diseño dos conductos de aire.
CAPÍTULO 19. Sistemas de control automático do aire acondicionado.
CAPÍTULO 20. Instalacions de aire acondicionado. |
Práctica 1. Circuito e Ciclo de Refrixeración |
Descrición e visualización sobre o diagrama P-H dun ciclo de refrixeración. Cálculo de poder frigorífico e eficiencia dun equipo de refrixeración real. Efecto do intercambiador no rendemento |
Práctica 2. Bomba de Calor |
Estudo dunha Bomba de Calor. Cálculo do rendemento e caudal de refrixerante necesario. |
Práctica 3. Recirculador de Aire - Carta de psicrometría |
A partir de datos experimentais medidos no recirculador de aire, calculalr sobre a carta psicrométrica do sistema Aire-Agua: Cantidad de aire a renovar; Factor by-pass; Caudal de aire; Humedad relativa; Potencia; Cantidad de agua extraída |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B23 B22 B21 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B3 B2 B1 |
18 |
12.78 |
30.78 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B3 B4 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B22 |
29 |
21.75 |
50.75 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B5 B10 B12 B13 B14 B22 |
27.5 |
27.5 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
0.97 |
0 |
0.97 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Proxecto Fin de Materia formúlase como un traballo en equipo para conseguir tres obxectivos fundamentais, que son os seguintes:
* complementar os coñecementos teóricos desenvolvidos nas clases maxistrais.
* fomentar o traballo en equipo, fundamental no futuro traballo que o alumno vai adesarrollar no seu futuro quefacer profesional.
* acostumar o alumno á exposición e defensa dunha tese desenvolvida por el.
Para iso formúlase en catro fases de traballo que son:
1º establecemento dos grupos de traballo.
2ª formulación xeral do proxecto.
3º deseño e desenvolvemento do proxecto.
4º exposición e defensa do proxecto ante o resto dos alumnos e a profesora da materia.
O desenvolvemento de todos eses pasos debe de ser tutelado e seguido pola profesora en reunións periódicas que permitan apreciar o avance do traballo e o tempo dedicado a este polo alumno; asi como o traballo do grupo no seu conxunto. |
Sesión maxistral |
Previamente al comienzo de las exposiciones teóricas se pondrá a la disposición de los alumnos la programación completa con la bibliografía básica para desarrollarla, tanto en la Facultad Virtual como en copistería.
Los temas que se consideran fundamentales, sobre todo para abordar los restantes, se impartirán por la profesora en las clases teóricas. Previamente a su impartición se pondrá a disposición de los alumnos en la Plataforma Moodle y en copistería, el resumen del tema. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensayos experimentales en montajes didácticos. Evaluación de: asistencia e Informe (Exposición-Resultados-Discusión de resultados-Conclusiones) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Todas as dúbidas, tanto os referentes á materia explicada coma as xurdidas durante a resolución dos problemas formulados ou da interpretación das probas experimentais a posteriori, se resolveran nas titorías (cada alumno unha hora á semana), en grupos pequenos.
Tamén poden solucionarse dúbidas a traves da plataforma Moodle ou mediante correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A4 A6 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B23 B22 B21 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B3 B2 B1 |
Presentación, exposición e defensa do proxecto fin de asignatura
40% da calificación global dos Cr teóricos.
35 % da calificación global |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A7 A8 A9 A12 A10 A11 B1 B3 B4 B6 B10 B11 B12 B13 B14 B22 |
Exame escrito de 10 preguntas (1 punto/ pregunta)
40% da calificación global dos Cr teóricos
25% da calificación global |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A4 A7 A8 B1 B2 B3 B5 B10 B12 B13 B14 B22 |
Asistencia e evaluación do informe |
40 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases de Sesiones Maxistrales cualificarase de acordo coa porcentaxe de asistencias a estas (máx 1 punto)
*) OPCIÓN SUBSTITUTIVA: TRABALLO FIN DE MATERIA POR (Examen+ Traballo tutelado).
Desenvolvemento do traballo ao longo de todo o cuadrimestre en grupos reducidos (3/4 alumnos/ grupo). Implica evalución continua do traballo (elección, visita a Instalación industrial, consulta bibliográfica, normativa, lexislación, planos, tempo dedicado, etc), así como horas de consulta en tutorias concertadas coa profesora para comprobación do desenvolvemento do traballo, tanto a nivel individual como de grupo.
-) Presentación en formato papel, CD, e PP. Defensa e exposición pública do Traballo Fin de materia, en tempo limitado, nas datas sinaladas para iso (final do cuadrimestre).
// A súa avaliación final, que englobará tanto o aspecto individual como colectivo, equivalerá á suma das cualificacións que se obterían por Traballo tutelado e Sesións Maxistrales.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PIZZETTI, CARLO., (1991). Acondicionamiento del aire y refrigeración. Teoría y Cálculo de las instalaciones.. Editorial Bellisco: Madrid:
MIRANDA BARRERAS, ANGÉL LUIS (2002). Aire acondicionado.. Ediciones CEAC: Barcelona
BLESA, RAMÓN., (1994). Conocimientos fundamentales sobre climatización. Ediciones CEAC: Barcelona
MIRANDA, A.L., RUFES, P (2004). Fluidos frigoríficos. ceac: Barcelona
NAVARRO, J., CABELLO, R., TORRELLA, E (2003). Fluidos refrigerantes. Tablas y diagramas. UPV: Valencia
SÁNCHEZ Y PINEDA DE LAS INFANTAS, Mª TERESA (2001). INGENIERÍA DEL FRÍO: TEORÍA Y PRÁCTICA.. AMV EDICIONES MUNDI PRENSA
RAPIN, P.J., JACQUARD, P. (2005). INSTALACIONES FRIGORÍFICAS Tomo 1 Elementos de física aplicados a la teoría de las instalaciones frigoríficas. marcombo boixareu editores: Barcelona
RAPIN, P.J., JACQUARD, P. (2005). INSTALACIONES FRIGORÍFICAS Tomo 2 Tecnología. marcombo boixareu editores: Barcelona
TORRELLA ALCARAZ, ENRIQUE. (1996). LA PRODUCCIÓN DE FRÍO. Editorial de la UPV: Valencia
CARRIER INTERNATIONAL LIMITED., (1994). Manual de Aire Acondicionado. Marcombo: Barcelona.
CAMPSA (1992). Manual de Calefacción y A.C.S., Asistencia Técnica Nº 10., Sep. (6º edición). Lenve.
CEYSA, (2000). Manual de Instalaciones Frigoríficas.. Ediciones CEYSA: Barcelona
CHADDERTON, D. V (2000). Manual práctico del aire acondicionado. AMV Ediciones: MADRID
Miranda Barreras, Ángel Luis (2011). Manual Técnico de Refrigerantes. Marcombo
CENTRO DE ESTUDIOS DE LA ENERGÍA (1983). Manuales Técnicos y de Instrucción para Conservación de la Energía., 6. Producción de frío industrial.. Madrid: Centro de Estudios de la Energía,
CENTRO DE ESTUDIOS DE LA ENERGÍA (1983). Manuales Técnicos y de Instrucción para Conservación de la Energía., 8. Torres de refrigeración.. Madrid: Centro de Estudios de la Energía,
MIRANDA BARRERAS, ANGÉL LUIS., SAINERO SÁNCHEZ, SERGIO (2002). Métodos numéricos aplicados a la transmisión de calor. Ediciones CEAC: Barcelona
MIRANDA, A.L. (2000). NUEVA ENCICLOPEDIA DE LA CLIMATIZACIÓN. AIRE ACONDICONADO. Ediciones ceac: Barcelona
Whitman,B., Johnson, B., Tomczyk, J., Silberstein, E (2010). Tecnologia de refrigeracion y aire acondicionado. Cengage Learning Latin America
WHITMAN, W.C., JHONSON, W.M. (1999). TECNOLOGÍA DE REFRIGERACIÓN Y AIRE ACONDICIONADO Tomo 3. marcombo boixareu editores: Barcelona
DE ANDRÉS Y RODRÍGUEZ-POMATTA., JUAN ANTONIO., AROCA LASTRA, SANTIAGO. (1984). TECNOLOGÍA FRIGORÍFICA Y AIRE ACONDICIONADO.1º edición,. Madrid: UNED |
VISTA SOFTWARE,
|
Bibliografía complementaria
|
AMERICAN SOCIETY OF HEATING, REFRIGERATION AND AIR-CONDITIONING ENGINEERS, Inc. (1994). , 1994., 1994 ASHRAE HANBOOK. REFRIGERATION , Sys tems and Applications.. ASHRAE: Atlanta.
AMERICAN SOCIETY OF HEATING, REFRIGERATION AND AIR- CONDITIONING ENGINEERS (1995). 1995 ASHRAE HANDBOOK. HVAC Applications.. ASHRAE: Atlanta.
AMERICAN SOCIETY OF HEATING, REFRIGERATION AND AIR- CONDITIONING ENGINEERS, Inc (1996). 1996 ASHRAE HANDBOOK. HVAC Systems and Equipment.. ASHRAE: Atlanta
JUTGLAR, LLUIS (2002). Bienestar y ahorro energético en climatización.. Ediciones CEAC: Barcelona
CEYSA (2000). Conocimientos técnicos de climatización.. Ediciones CEYSA: Barcelona
COOK, NORMAN. (2001). Curso Práctico de Refrigeración y Aire Acondicionado..
INSTITUTO INTERNACIONAL DEL FRÍO (2000). El amoníaco como refrigerante., 1º edición.. Ediciones Mundi-Prensa: Madrid
AMERICAN SOCIETY OF HEATING, REFRIGERATION AND AIR-CONDITIONING ENGINEERS, ASHRAE., (1993, 1988, 1982, 1980. ). FUNDAMENTALS. EQUIPMENT. APPLICATIONS. SYSTEMS.. ASHRAE: New York.
HERNÁNDEZ GORIBAR, EDUARDO (1999). Fundamentos de Aire Acondicionado y Refrigeración.. LIMUSA NORIEGA EDITORES: México
CARRIER AIR CONDITIO NING COMPANY., (1999). Manual de Aire Acondicionado., Handbook of Air Conditioning System Design.. Marcombo: Barcelona.
Balboa Batlle, Joan (2008). MANUAL DE INSTALACIONES FRIGORÍFICAS. AMV Ediciones: MADRID
CEYSA (2000). Manual de Instalaciones Frigoríficas.. Ediciones CEYSA: Barcelona
DE ANDRÉS RODRIGUEZ-POMATTA, Mª ISABEL., (2000). Problemas Resueltos de Calor y Frío Industrial I.. UNED: Madrid:,
STOECKER, W.F., SAIZ JABARDO, J.M. (2002). REFRIGERAÇAO INDUSTRIAL.2º ED. Ed. Edgard Blücher Ltda: Sao Paulo
Wirz, Dick (2008). REFRIGERACIÓN COMERCIAL PARA TÉCNICOS DE AIRE ACONDICIONADO. AMV Ediciones: MADRID |
Resulta de gran axuda a información fornecida nas distintas revistas cientifícas que existen sobre estas materias, ademais da achegada polos fabricantes de equipos de produción de frío e equipos auxiliares, e os dos equipos de acondicionamento de aire, climatización, ou as compañias que se dedican á instalación e mantemento dos devanditos equipos, tanto a nivel industrial como doméstico, a través das súas páxinas web; así como as especificacións ASTM, ISO, UNE, UNE-EN, ASRHAE, etc, correspondentes, e a lexislación española, autonómica e europea respecto diso. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Inglés I/730211204 | Termodinámica/730211207 | Mecánica de Fluídos/730211302 | Calor e Frio Industrial/730211306 | Máquinas Térmicas e Hidráulicas/730211405 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|