Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender e coñecer os principios fundamentais que rexen as construccións xeométricas. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Entender e coñecer os principios fundamentais que rexen os sistemas de representación para interpretar e representar debuxos de Enxeñaría Naval. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Coñecer e aplicar os principios de representación gráfica e normas de debuxo en Enxeñaría Naval |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Desenvolver a capacidade espacial para poder crear, analizar, ver e traballar mentalmente con formas xeométricas. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Ser capaz de coñecer, comprender e utilizar programas de deseño asistido por ordenador para representar debuxos de Enxeñaría Naval. (Autocad) |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Adquirir destreza na croquización que permita de modo rápido e sinxelo plasmar ideas e á súa vez sexa canle de comunicación destas ideas. |
A5
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. TEMARIO DA MATERIA |
1.1 Obxectivos
1.2 Concepto da materia
1.3 Exposición da metodoloxía
1.4 Exposición do programa
1.5 Instrumentos de debuxo |
2. TÉCNICAS DE EXPRESIÓN GRÁFICA BÁSICAS |
2.1 Revisión de Xeometría métrica e xeometría proxectiva
2.2 Xeometría descritiva |
3. TÉCNICAS DE REPRESENTACIÓN. NORMALIZACIÓN |
3.1 Presentación de planos
3.2 Presentación de los dibujos
3.3 Croquización
3.4 Vistas ortogonales
3.5 Vistas normalizadas
3.6 Cortes y secciones
3.7 Acotación
3.8 Tolerancias dimensionales
3.9 Presentaciones gráficas |
4. APLICACIÓNS DA ENXEÑARÍA |
4.1 Dibujo en la Ingeniería Mecánica
4.1.1 Conjuntos mecánicos. Representación de conjuntos mecánicos. Despieces. Planos y definición de cada pieza. Piezas normalizadas. Conjuntos explosionados
4.2 Elementos de unión:
4.2.1 Uniones desmontables: Uniones roscadas: Terminología. Formas de los perfiles de rosca. Simbología y representación. Acotación. Agujeros roscados. Tornillería: tipos, representación. Tuercas. Sistemas de fijación. Uniones enchavetadas: Tipos. Representación y acotación
4.2.2 Uniones fijas: Soldadura. Tipos. Representación
4.3 Muelles: Tipos: de compresión, de tracción, de torsión. Muelles planos. Representación. Acotación
4.4 Rodamientos: Soportes de deslizamiento y de rodadura. Elementos de un rodamiento. Clasificación. Representación. Acotación. Normalización. Lubricación. Obturación. Fijaciones
4.5 Engranajes: Utilización. Representación. Acotación.
|
5. TRAZADO DE DEBUXOS TÉCNICOS POR ORDENADOR |
5.1Introdución ao software
5.2 Sistema de coordenadas
5.3 Estudo de ordénelas de debuxo, modificación e visualización.
5.4 Representación de pezas |
6. ELEMENTOS DA XEOMETRÍA ESPACIAL |
6.1 Estudio de curvas
6.2 Estudio de superficies
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
13 |
26 |
39 |
Solución de problemas |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
35 |
56 |
91 |
Proba obxectiva |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Formúlase a realización dun conxunto de exercicios en autocad. |
Solución de problemas |
Formúlase a realización dun conxunto de exercicios, que se entregarán semanalmente. |
Proba obxectiva |
Formúlase unha proba a final do cuadrimestre, de carácter eminentemente práctico, na que se reflictan o criterio e destreza adquiridos. Os exercicios para a avaliación serán aplicacións de casos nos que a resposta debe plasmarse, fundamentalmente, de modo gráfico.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Desenvolverase de forma presencial no aula e nas tutorías de despacho. Tamén se realizará de forma non presencial a través da plataforma Moodle e mediante o correo electrónico.
Así mesmo, ao longo do curso e especialmente antes da realización da Proba obxectiva o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de tutoría para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
Prácticas con autocad. |
14 |
Proba obxectiva |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
La prueba objetiva evaluará la adquisición de criterios, que se deriva de una adecuada asimilación de los conocimientos adquiridos, así como la consecución de la destreza necesaria para una correcta representación gráfica. Su carácter será eminentemente práctico. Tendrá una duración estimada de una hora y media. El nivel de ejecución exigido será el mismo que en los trabajos realizados a lo largo del curso.
El alumno que con la modalidad de evaluación continua haya demostrado que posee una base adecuada no estará obligado a realizar esta parte. |
30 |
Solución de problemas |
A5 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 |
Geometría descriptiva + dibuxo industrial + asistencia a clase
Na modalidade de evaluación continua realizaranse diversos traballos e probas relacionados cos temas do programa. |
56 |
|
Observacións avaliación |
O alumno que non siga a avaliación continua poderá facer unha proba obxectiva cunha cualificación 100%. Na convocatoria de xullo a proba obxectiva terá unha cualificación do 100%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Molero Vera, J. (2013). AutoCAD 2013: guía rápida. Barcelona : Inforbooks
Montaño La Cruz, F. (2015). AutoCAD 2015. Madrid: Anaya Multimedia
Chevalier, A. (2009). Dibujo industrial. Madrid : Limusa
Rodríguez de Abajo , F.J.; Álvarez Bengoa, V (2003). Dibujo industrial. San Sebastián. Donostiarra
AENOR (2000). Dibujo técnico. Normas básicas. Madrid. AENOR
Saldaña Albillos, Marcelino. (1992). Dibujo técnico: 60 ejercicios resueltos (típicos del 1er curso). Madrid :ETSII, Sección de Publicaciones
Gomis Martí, José María. (1993). Ejercicios de dibujo técnico "curvas y superficies". Valencia : Universidad Politécnica, Servicio de Publicaciones, D.L.
Defez García, Beatriz. (2010). Ejercicios de planos acotados en ingenieria. Valencia : Editorial de la UPV
Cobos Gutiérrez, C. (2003). Ejercicios de representación gráfica en ingeniería. Madrid : Tébar
Jiménez, I.; Calavera, C. (2011). Sistema Diédrico. Madrid: Paraninfo S.A. |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez de Abajo, F.J. (1994). Curso de Dibujo Geométrico y de Croquización. San Sebastián. Donostiarra
González Vázquez, A.; Izquierdo Asensi, F.; Navarro de Zuvillaga, J. y Placencia Valero, J. (1983). Dibujo Técnico. Madrid, Anaya
Leiceaga, J. (1994). Normas básicas de dibujo técnico. Madrid. AENOR |
Además de los textos que se indican, se proporcionan direcciones de
páginas Web, elaboradas por otros docentes, que contienen material
docente de utilidad, y son de acceso libre |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
En esta asignatura, junto con la adquisición de conocimientos básicos que permitan actuar con criterio, es imprescindible la ejercitación personal. Ésta no puede ser sustituida, ni el tiempo necesario para adquirir la destreza puede ser acortado.
Por ello es necesario respetar el tiempo programado para esta actividad. De hecho, el número de horas que se indica es el mínimo que se considera imprescindible. Dada la importancia del orden y la continuidad en el trabajo, se puede consultar con el profesor el enfoque y distribución del tiempo disponible. |
|