Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Estudo da planta eléctrica e máquinas eléctricas utilizadas a bordo. |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
2. Dimensionamiento e análise da planta eléctrica nun buque ou artefacto mariño |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
3. Sistemas de control automáticos de Planta eléctrica e sistemas de comunicacións e posicionamento. |
A10 A11 A34
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
4. Normativas nacionais e internacionais referentes á materia e a seguridade. |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introdución, Regulamentación e Definición dunha Instalación. |
Vantaxes do uso da enerxía eléctrica a bordo. Compoñentes e características específicas das instalacións eléctricas navais.
Regulamentación e Normativas aplicables.
Especificacións e execución do proxecto dunha instalación eléctrica.
Clasificación dos consumidores e servizos.
Tipos de Instalación. Selección das características eléctricas da instalación: Corrente, Tensións e Frecuencia de Distribución. Sistemas de distribución.
Modos de protección e parámetros para a idoneidade dos sistemas eléctricos e electrónicos navais. |
Tema 2: Máquinas eléctricas utilizadas a bordo. |
Principios básicos e constitución das máquinas eléctricas. Clasificación xeral das máquinas eléctricas. Características e réxime das máquinas eléctricas. Transformadores. Alternadores e motores síncronos. Motores asíncronos. Máquinas de corrente continua. Tipos de servizo. Mantemento, avarías e problemas nas máquinas eléctricas en condicións mariñas. Selección de protección ambiental e de explosividad.
|
Tema 3: Protección e Manobra de equipos eléctricos. |
Seccionamiento e conmutación. A sobrecarga e o curtocircuíto. Definicións, funcións e características do aparamenta de manobra e protección. Normas aplicables e representación gráfica. Criterios de selección e coordinación das proteccións eléctricas. Solucións de arranque e control. Reguladores e Convertidores. |
Tema 4: Planta Xeradora e Grupo de Emerxencia |
Balance Eléctrico: Potencias e rendementos, Factores de utilización, Situacións de Carga Eléctrica, Marxes, Tipos de Balance e métodos de cálculo.
Selección de Planta Xeradora: Planta Principal, Planta de Emerxencia e Fonte Transitoria. Normativas Aplicables e Dimensionamiento
Selección dos Grupos Electrógenos. Instalación, probas e emprazamento a bordo. |
Tema 5: Distribución da enerxía eléctrica, instalacións de forza e instalacións de iluminación. |
Aspectos xerais.
Tipos de redes. Vantaxes e inconvenientes. Interferencias e compatibilidade electromagnética.
Sistemas de distribución: Clasificación. Protección contra contactos indirectos e defecto a terra.
Cadros de distribución, principal, emerxenciae e terminais.
Cables: Constitución, dimensionamiento, normas e instalación.
Tipos de iluminación e cálculo.
Métodos de cálculo deseño das proteccións: cálculo das correntes de curtocircuíto, selectividade e protección Black-Out.
|
Tema 6: Automatización e Técnica de mando naval |
Xeneralidades. Mando programable e PLC. Deseño estruturados do sistema de control e seguridade naval. Interface Home-maquina. Sistemas integrados para o control e vixilancia dos sistema eléctricos. Aplicacións prácticas navais. |
Tema 7: Comunicacións interiores y sistemas de alarma. Introdución aos sistemas auxiliares de navegación e posicionamento. |
Circuítos de comunicacións interiores, buses e redes locais.
Sistemas de recollida e rexistrado de datos. Sistemas de alarma e sinalización. Introdución aos sistemas auxiliares de navegación e posicionamento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A10 A11 A28 A34 C6 C4 |
10 |
10 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A11 A34 B2 B6 C4 C2 |
0.5 |
3.5 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A10 A11 A34 A39 C4 |
18 |
18 |
36 |
Presentación oral |
A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
1 |
12 |
13 |
Proba obxectiva |
A10 A11 A28 A34 A39 |
3 |
0 |
3 |
Resumo |
A10 A11 A28 A34 A39 B6 |
0 |
6 |
6 |
Saídas de campo |
A34 A39 C6 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A10 A11 A28 A34 A39 |
24 |
0 |
24 |
Proba de ensaio |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto en el ámbito dos sistemas eléctricos y electrónicos del Buque(caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Prácticas de laboratorio |
Sección 1: Elementos e Sistemas de Control.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando función "E" sen memoria.
3 Mando función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando temporizado á excitación (retardo e) por contacto permanente.
15 Mando temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.
Sección 2: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica cableada no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando lóxico por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando lóxico función "E" sen memoria.
3 Mando lóxico función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando lóxico por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando lóxico con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando lóxico mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando lóxico temporizado á excitación por contacto permanente.
15 Mando lóxico temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando lóxico temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando lóxico con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.
Sección 3: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica programable no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Control combinacional sen sinais permanentes.
2 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con dous actuadores.
3 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con tres actuadores.
SECCIÓN 4: A protección e o mando en Motores eléctricos.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando de marcha con memoria de desconexión dominante.
2 Mando de marcha función "OU" con memoria de desconexión dominante.
3 Mando investidor de xiro dun motor trifásico.
4 Mando de marcha temporizado con memoria de desconexión dominante.
5 Mando para arranque estrela-triángulo dun motor trifásico.
6 Mando investidor arrancador estrela-triángulo dun motor trifásico.
|
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (Astilleros, empresas, institucións y organismos) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de sistemas (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Sesión maxistral |
Programa da asignatura |
Proba de ensaio |
Baseado no estudo e traballo realizado nas Prácticas de Laboratorio |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
Prácticas de laboratorio |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Resumo |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Debido a que cada alumno tiene diferente grado de asimilación es importante resolver de forma individual sus dudas y preguntas, ya sea en el aula, en el despacho(en horario de tutorias), a través del correo electrónico, o mediante el uso de plataformas TIC (Grupos Google y Skype).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A10 A11 A34 A39 C4 |
Realización de actividades de carácter práctico e os seus traballos. |
5 |
Presentación oral |
A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
Exposición verbal e avaliación oral dun tema tema proposto no Estudo de casos ou na solución de problemas ou nos contidos da materia. |
20 |
Proba obxectiva |
A10 A11 A28 A34 A39 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe dos contidos tratados a longo do curso. |
35 |
Solución de problemas |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
10 |
Proba de ensaio |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
Fundamentada no estudado e traballado nas Prácticas de Laboratorio. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Na 1ª oportunidade: A avaliación realizarase en función das Metodoloxías expostas. A cualificación das metodoloxías realizarase con notas sobre 10 e será condición necesaria para superar a avaliación da 1º oportunidade: non ter ningunha nota inferior ou igual que 3,5 e ter unha asistencia ás actividades presenciais de polo menos o 80%. A nota final da 1º oportunidade é: ( 0,3 * Proba de ensaio ou desenvolvemento + 0,05 * Prácticas + 0,35 * Proba obxectiva + 0,2 * Presentación + 0,1 * Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + N * 1) onde N=1 para asistencia maior ou igual que o 80% e N=0 para o caso contrario. Na 2ª oportunidade (mes de Xullo): Realizarase a través dun exame final con 3 módulos: Prácticas, Teoría e Problemas. Aqueles alumnos que superasen cunha nota igual ou superior a 5 algunha das metodoloxías da 1º oportunidade e que teña unha asistencia igual ou superior ao 80%, e por petición expresa, se matendrá estas notas co seguinte criterio: Módulo de Prácticas 2ª oportunidade= Media ponderado das notas da Proba de desenvolvemento e de Prácticas da 1º oportunidade sempre que sexa igual ou superior a 5 Módulo de Teoría 2ª oportunidade= Nota de Proba obxectiva da 1º oportunidade sempre que sexa igual ou superior a 5. Modulo de Problemas 2ª oportunidade=Media ponderado das notas de Presentación e Problemas sempre que ambas sexan maiores ou iguais que cinco. A nota final da 2º oportunidade é: ( 0,3 * Módulo Prácticas + 0,4 * Módulo Teoría + 0,3 * Módulo Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + 1)
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
PROCESOS DE FABRICACIÓN E MONTAXE/730G02131 | CÁLCULO/730G02101 | FÍSICA I/730G02102 | FÍSICA II/730G02107 | MÉTODOS INFORMÁTICOS/730G02109 | CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G02112 | ELECTROTECNIA/730G02114 | AUTOMATISMOS. CONTROL E ELECTRÓNICA/730G02116 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
SISTEMAS HIDRAULICOS E NEUMATICOS/730G02133 | Automatismos. control e electrónica/730G05016 |
|
Materias que continúan o temario |
CONTROL E REGULACIÓN DE MÁQUINAS NAVAIS/730G02153 |
|
|