Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios e coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar os principios básicos da química xeral, a química orgánica e a química inorgánica. Manexar as leis básicas que regulan as reaccións: termodinámica, cinética e equilibrio. Usar a linguaxe rigorosa da química |
A8
|
|
|
Resolver exercicios e problemas de forma completa e razoada |
|
B1
|
|
Traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
|
B2 B4 B6
|
|
Usar os recursos da información, aplicar as Tics e transmitir coñecementos no exercicio da profesión. |
|
B2 B6
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentais. |
- Estequiometría. Rendemento reacción. Reactivo limitante.
- Átomo. Modelo mecanocuántico.
- Táboa periódica e propiedades periódicas.
- Enlace Químico. Tipos de enlace: iónico, covalente, metálico. Forzas intermoleculares.
|
Tema 2. Termoquímica. |
- Cambios de enerxía nas reaccións químicas
- Entalpía
- Calorimetría
- Introdución á termodinámica.
|
Tema 3. Cinética Química |
- Velocidade de reacción
- Ecuación de velocidade
- Relación entre a concentración de reactivos e o tempo
- Enerxía de activación
- Catálise
- Mecanismos de reacción
|
Tema 4. Equilibrio Químico |
- Concepto de equilibrio. Constante de equilibrio.
- Equilibrio de gases. Principio de Le Chatelier
- Equilibrio ácido base
|
Tema 5. Electroquímica I |
- Reaccións redox. Axustes
- Potenciais estándar de electrodo
- Espontaneidade das reaccións redox
- Ecuación de Nernst
|
Tema 6. Electroquímica II |
- Celas voltaicas. Baterías
- Electrolisis. Aspectos cuantitativos da electrolísis
|
Tema 7. Corrosión |
- Concepto de corrosión
- Procesos de corrosión e factores que inflúen
- Métodos de protección fronte á corrosión
- Corrosión atmosférica
- Corrosión mariña
|
Tema 8. Química Orgánica |
- Introdución á Química Orgánica
- Grupos funcionais
- Nomenclarura
- Isomería
- Tipos xerais de reaccións orgánicas
|
Tema 9. Química Orgánica aplicada á Enxeñaría |
- A combustión:
. Carbón
. Petróleo
. Gas natural
. Biomasa
- Polímeros
|
Tema 10. Bases de Química Industrial: Balances de Materia |
- Procesos en Enxeñaría
- Balances de Materia
|
Tema 11. Química Inorgánica aplicada á Enxeñaría |
- Metalurxia
- Síntese industrial de compostos inorgánicos
- Materiais inorgánicos de interese tecnolóxico: Semicondutores, Fibras ópticas, Cerámicos,
Supercondutores
|
Tema 12. Introdución ás técnicas instrumentais na análise industrial. |
- Clasificación das técnicas instrumentais
- Parámetros de calidade dun método de análise química.
- Calibración
- Cifras significativas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 |
21 |
29.4 |
50.4 |
Solución de problemas |
A8 B1 |
20 |
38 |
58 |
Proba de resposta múltiple |
A8 B4 B6 C3 |
1 |
4 |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B6 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
B2 B6 B2 B4 B6 C3 |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
A8 B1 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O alumno: asimila e toma apuntamentos. Formula dúbidas e cuestións |
Solución de problemas |
Presentación e resolución do boletín. O alumno traballa individualmente ou en grupo, formula dúbidas e cuestións |
Proba de resposta múltiple |
Exercicios de autoavaliación a través de moodle |
Prácticas de laboratorio |
Lectura comprensiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Formula e resolve os cálculos numéricos asociados así como as cuestións que se lle formulen. Examina e valora o resultado final. |
Traballos tutelados |
Realización de estudos dirixidos. Presentación e corrección. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe do alumno |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Revisión do desenvolvemento das etapas intermedias e final do estudo dirixido
Resolución de cuestións puntuais que lle impiden ao alumno o seguimento xeral da materia
O alumno con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B2 B6 B2 B4 B6 C3 |
Realización e exposición na aula de actividades dirixidas.
Realización dunha actividade e avaliación mediante unha proba obxectiva.
|
10 |
Proba obxectiva |
A8 B1 |
Aproximadamente na metade do cuadrimestre realizarase un 1er exame parcial (teoría e problemas) eliminatorio correspondente á materia impartida ata ese momento. Ao finalizar o cuadrimestre realizarase un 2º exame parcial (teoría e problemas) para os alumnos que superasen o 1er parcial e un exame global da materia (teoría e problemas) para os alumnos que non se tivesen presentado ou non tivesen aprobado o 1er exame parcial.
Cada exame constará de dúas partes independentes, sendo necesario obter unha nota mínima en cada unha delas para compensalas:
- teoría, puntuación máxima 4 puntos, puntuación mínima para compensar 1,5 puntos.
- problemas, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1 punto.
|
70 |
Solución de problemas |
A8 B1 |
Resolución dos boletíns de exercicios e capacidade para explicalos na aula. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B6 |
Realización de cada unha das prácticas, entrega do informe e capacidade para traballar de forma colaborativa. |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A8 B4 B6 C3 |
Resolución dos exercicios de autoavaliación propostos en moodle antes do exame parcial correspondente. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os
alumnos para ser avaliados terán que ter realizado como mínino
o 75% das clases prácticas de laboratorio. Para poder sumar os puntos das distintas actividades á nota do exame
haberá que alcanzar neste un mínimo de 3 puntos O alumno
con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia será avaliado mediante a
cualificacion obtida no exame final (80%) e a realización de traballos
tutelados (20%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://eup.cdf.udc.es (). .
VINAGRE F., VAZQUEZ DE MIGUEL L.M. (1996 ). "Fundamentos y problemas de química" . Alianza, 4ª Ed.
McMurry, Fay (2009 ). "Química General" . Prentice Hall
Petrucci, Ralph H. (2011). "Química general: principios y aplicaciones modernas". Prentice Hall
CHANG (2002 ). "Química" . Interamericana. Mc Graw - Hill. 7ª Edición
PÉREZ IGLESIAS, J. y SECO LAGO, H.M. (2006 ). “Experimentos de química. Aplicaciones a la vida cotidiana" . Badajoz. Editorial Filarias |
|
Bibliografía complementaria
|
PETERSON (2012 ). "Fundamentos de nomenclatura química" . Reverte
Skoog, Douglas A ( 2007 ). "Principios de análisis instrumental" . Santa Fe : Cengage Learning
José Vale Parapar y col. (2004 ). "Problemas resueltos: de Química para Ingeniería" . Thomson
KOTZ, TREICHEL, HARMAN (2003 ). "Química y reactividad química" . Thomson Ed. 5º Ed.
PAZ, M.; CASTRO, F. y MIRO, J. (1995 ). "Química" . Madrid.Ed.UNED
WILLIS (1995 ). "Resolución de Problemas de Química General" . Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Enxeñaría Medioambiental/770G01014 |
|
|