Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A13 |
Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñece un fluído como un sistema que cumpre as leis da física. |
A13
|
B4 B6
|
|
Deducir as ecuacións da mecánica de fluídos en forma integral a partir dos principios constitutivos e leis de conservación, explicar o significado físico dos seus termos.
|
A13
|
|
|
Aplicar as leis de conservación: masa, cantidade de movemento e enerxía a un fluído. |
A13
|
B1 B4 B5
|
C3
|
Saber representar un fluído a partir da teoría de campos (velocidades, presión). |
A13
|
B1
|
|
Deseñar experimentos de laboratorio e saber trasladar os resultados á escala real coas correccións correspondentes. |
A4 A5 A13
|
B1 B5
|
|
Coñecer as características dos principais fluxos de interese en enxeñaría. |
A4 A5 A13
|
B1 B5 B6
|
C7
|
Coñecer os principios para o dimensionado e cálculo de instalacións de bombeo e ventilación e redes de distribución de fluídos. |
A4 A5 A13
|
B1
|
C3
|
Coñecer os principios de funcionamento e a operación dos instrumentos básicos para medir presión, caudal, velocidade e viscosidade. |
A4 A13
|
B5
|
|
Realizar medidas de fluxos básicos e interpretar os datos obtidos. |
A4 A5
|
B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C7
|
Coñecer fundamentos de oleohidráulica e neumática. |
A13
|
B1 B4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Introducción e conceptos básicos |
. A Mecánica de Fluídos, obxecto e aplicacións
. Sólidos, líquidos e gases
. Clasificación dos tipos principais de fluxos: laminar/turbulento, compresible/incompresible, interno/externo, ideal/viscoso
. Campos de aplicación da mecánica de fluídos
. Relacións con outras ciencias
. Fluídos como medios continuos
. Magnitudes fluídas |
TEMA 2. Fluidostática |
. A presión
. Ecuación xeral da fluidostática
. Aplicacións da fluidostática: Principio de Pascal, manómetros, barómetros
. Forzas hidrostáticas sobre superficies sólidas
. Principio de Arquímedes
. Movemento de corpo ríxido |
TEMA 3. Cinemática |
. Sistemas de referencia. Velocidade. Puntos de vista de Lagrange e Euler
. Movementos estacionarios e uniformes
. Representación e visualización de fluxos: senllas, traxectorias, trazas, liñas fluídas e liñas de corrente
. Teorema do transporte de Reynolds
. Vorticidade |
TEMA 4. Ecuacións fundamentais: Conservación da masa e da enerxía Conservación da masa. |
Conservación da masa.
. Os modelos fluídos e as leis de conservación
. Principio de conservación da masa: Ecuación de continuidade
. Forma integral da ecuación de continuidade
. Simplificación para o caso con movemento estacionario
Conservación da enerxía.
. Enerxía mecánica
. Primeira lei da termodinámica
. Ecuación da enerxía en forma integral
. Simplificación para o caso con movemento estacionario |
TEMA 5. Movemento de fluídos ideais. Ecuación de Bernouilli |
. Ecuación de Bernouilli
. Condicións de aplicación
. Magnitudes de remanso. Presión estática, dinámica e total.
. Aplicacións prácticas da ecuación de Bernouilli:sonda de Pitot, tubo de Venturi, efecto Venturi, drenado de tanques, sifóns.
. Xeración da forza de sustentación. |
TEMA 6. Ecuación de conservación da cantidade de movemento |
. Leis de Newton
. Forzas no seo dun fluído: Forzas másicas e de superficie
. Tensor de esforzos
. Conservación da cantidade de movemento
. Ecuación en forma integral
. Elección dun volume de control |
TEMA 7. Análise dimensional e similitude |
. Principio de homoxeneidade dimensional
. Teorema de Buckingham
. Exemplo de aplicación do teorema
. Números adimensionais en mecánica de fluídos
. Aplicación á planificación de experimentos con modelos a escala: a semellanza dinámica |
TEMA 8. Fluxos externos: Aerodinámica incompresible |
. Fluxos externos
. Forzas sobre corpos no seo de fluídos
. Forza de arrastre: Arrastre de presión e fricción, concepto de corpo fusado.
. Forza de sustentación:generación, turbillóns de punta de á, efecto Magnus. |
TEMA 9. Fluxos internos: Perdas de carga |
• Fluxos en conductos
• Perdas de carga: Ecuación de Bernouilli xeneralizada
• Coeficiente de fricción. Diagrama de Moody
• Perdas de carga locais. Coeficientes K de varias singularidades.
• Redes de tubería en serie e paralelo
• Instalacións con máquinas hidráulicas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A13 B4 B6 |
21.5 |
36 |
57.5 |
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B4 B5 B7 C1 C3 C7 |
8 |
16 |
24 |
Proba mixta |
A4 A13 B1 B5 C1 |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
B1 B4 B5 B7 C1 C7 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
B1 B5 B7 C1 |
20.5 |
41 |
61.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial na aula que serve para establecer os conceptos fundamentais da materia. Consiste na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas de laboratorio |
Desenvolvemento de prácticas no laboratorio de mecánica de fluídos: Os alumnos experimentarán en grupos de traballo en distintos bancos e equipos do laboratorio. E a continuación, e a nivel individual, deberán desenvolver unha análise e estudo dos coñecementos e fenómenos estudados para a súa posterior avaliación. |
Proba mixta |
Realizaranse dúas probas de avaliación, unha a mediados e outra ao final de curso. Consistirán nunha proba escrita na que haberá que responder a diferentes tipos de preguntas e resolver problemas. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Solución de problemas |
O profesor explicará o método e a forma que se ha de seguir na resolución de distintos tipos de problemas. Os problemas serán exercicios de aplicación das distintas partes que conforman a materia. En cada parte comezarase con exercicios simples que se irán facendo mais complexos co fin de adaptalos o mais posible a casos reais. O alumno dispoñerá dunha colección de problemas que poderá resolver por el mesmo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio desenvólvense en grupos de traballo. O obxectivo é estimular o traballo en equipo se ben a presentación e avaliación de resultados é individual.
Os traballos tutelados durante as horas de clase permiten realizar un seguimento continuo do proceso de aprendizaxe dos alumnos na materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A4 A13 B1 B5 C1 |
Realizarase unha proba a metade do curso e outra ao final. Cada unha das dúas probas terá unha parte de problemas e outra de teoría que constará non só de preguntas de desenvolvemento teórico senón tamén de exercicios simples de aplicación dos conceptos teóricos desenvolvidos en clase. Esta parte terá un peso do 50% da nota da proba. A parte de problemas terá un peso do 50%.
Se a nota da primeira proba é superior a 4/10 e as notas das partes de teoría e problemas son superiores a 3/10 poderase liberar a primeira parte da materia para o exame final e ponderaranse ambas as dúas probas ao 50%. Esta liberación poderase estender ata o exame final de xullo do mesmo ano se o alumno se presenta ao exame de xuño.
Para aprobar a materia é necesario obter polo menos un 5/10 na proba mixta e polo menos un 3/10 na nota media da parte de problemas e na parte de teoría.
|
70 |
Prácticas de laboratorio |
A5 B1 B4 B5 B7 C1 C3 C7 |
As realización das prácticas de laboratorio é obrigatoria. A avaliación destas pondera un 20% da nota final, e só estarán superadas cunha nota maior ou igual que 5.
|
20 |
Traballos tutelados |
B1 B4 B5 B7 C1 C7 |
Realizaranse algúns exercicios tutelados avaliados que supoñerán un 10% da nota final. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A segunda proba mixta farase coincidir co exame final no que os alumnos que non teñan liberada a parte correspondente á primeira proba mixta se examinarán de toda a materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. W. Fox, A. T. McDonald (1995). Introducción a la mecánica de fluidos. McGraw Hill
F. M. White (1979). Mecánica de fluidos. McGraw Hill
A. Crespo (2002). Mecánica de fluidos. Sección de publicaciones ETSII
F. López Peña (2004). Mecánica de fluidos. Servizo de publicacións UDC
V. L. Streeter, E. B. Wylie (1988). Mecánica de los fluidos. McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Alxebra/770G01006 | Fisíca II/770G01007 | Ecuacións Diferenciais/770G01011 | Termodinámica/770G01012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Enerxías Renovables/770G01031 |
|
|